Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Valot 940

  • 87 Vastauksia
  • 22330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Valot 940
« : 23.09.2013, 12:35:54 »
Mites olette parantaneet valoja 9 satkuista kun tuntuu että ei riitä kyllä millään valoteho kun eilen yöllä ajoin 8 tietä, ei kyllä pitkilläkään meinannu nähdä mitään. Tai lieneekö näkö huonontunut, en usko:p releistämällä ja paksummilla johdoilla mutta en nyt ymmärrä mitä tuolla releistämisellä meinataan kun ohan ajovaloissa jo rele valmiinakin ?? Ksenoneja kattellut mut en tiä kannattaako ja saako näihin sitten sopivia umpioita ja laseja niitä varten? Ja 100w polttimoitakaan ei kuulemma kannata laittaa joidenkin mukaan....

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Valot 940
« Vastaus #1 : 23.09.2013, 13:54:44 »
releistäminen valmiilla satseilla: lyhyemmät valojen piuhat jotka myös yleensä isommalla poikki-pinta-alalla. saadan jännitteenalenemaa pienennettyä ja maksimoitua virransaanti.

omassa 940 näkee kasitiellä (kokkola kalajoki korkeus) hyvin. normivaloissa 55/60w h4 halogeenit ja vakio valojen lisäpitkissä 35w h3 xenonit. ja omat umpiot on paljo haukkuja saaneet djautot. johtosarja on vakio -91 (jenkkiversio). harkinnasssa lisäpitkille 55w xenonit
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: Valot 940
« Vastaus #2 : 23.09.2013, 14:10:56 »
Ei muutakun keulille Rallye 3003 (ref.50) ja niihin xenonit, niin johan näkee  :pomo: itselläni on moiset valot. KYLLÄ NÄKYY
940 -97 B230fk+M90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #3 : 23.09.2013, 14:22:55 »
Itse aloitin valojen parantamisen umpioiden uusimisella. Alkoi olla 400tkm:a ajetut umpiot heijastimien osalta aika huonossa hapessa, vaikka vaihdetut lasit olivatkin vielä ihan hyvässä hapessa. Omat umpioni tilailin saksan ebaysta, olisiko ollut yhteensä n.150e. Tuolla operaatiolla parani jo valot kummasti :)

Talvisin/syksyisin on tullut myös käytettyä noita xenoneja lähivaloissa. Nuo polttimot mitä olen nykyisin käytellyt on ollut ihan single-H4-xenoneja. Aikaisemmin oli kanssa jonkin aikaa solenoiditoimiset bi-xenonit, mutta viskasin ne romukoppaan, kun niissä oli aika huono valokuvio. Omasta mielestäni hajavalon määrä ollut varsin maltillinen noilla single-polttimoilla, ja ei ole kyllä vastaantulijatkaan vilkutellut pitkiä viiden vuoden aikana kuin kerran :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #4 : 23.09.2013, 14:24:23 »
Ja kun niitä lyhkäsiä aletaan parantamaan luonnollisesti myös niin umpiot + lasit uudet jos vanhatkin ovat ja sen päälle uudet polttimot ja aiemmin mainittu releytys/hakkuri polttimoille.

Lisävalojahan nyt on helppo parantaa (laillisestikin) lisäämällä niitä....
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #5 : 23.09.2013, 15:04:24 »
Polttimon kannalle tasainen vähän päälle 14 V jännite.
Vaikka sillä reletyksellä.
Jo näkee.  Tietty polttimoissakin on sitten eroja.
Kannattaa ostaa hyvät. Itse ostin viimeksi GE:n +120:t.
Edelliset oli Osaramin Night Breakerit.
Syksyisin vaihdan aina polttimot.
Ei ne toki pitempään kestäkaan...
Lisävaloina mulla itsellä on Bosch Pilot 190:set. Hyvä perinne valonheittiö.
Alkuperäiset lisäpitkät pelaa vaihtoreleen kautta, eli joko Pilotit tai alkuperäiset (joilal ei kyllä mitään tee!).
Kummallisen kaukaa vaatii nissaniot vaihtamaan lyhyille....
 ELK

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #6 : 23.09.2013, 15:58:52 »
Niin mites se releistys käytännössä tapahtuu? Täytyy huomenna mitata yleismittarilla paljonko antaa. Kattelin että aika paksut piuhat volvossa kuitenkin on. Onkos paljon väliä mistä ne umpiot ostaa?

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #7 : 23.09.2013, 16:02:27 »
Pitkille tässä enemmän oikeestaa tarttis tehoa...

Poissa MikkoY

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Valot 940
« Vastaus #8 : 23.09.2013, 20:15:39 »
No tuo bilteman valmis relesarja on helppo ja ihan pätevä.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Muu-valaistus/Ajovalojen-kaapelisarja-42680/

Ite laitoin aikanaan tuon sarjan, uudet lampun lasit ja kunnon polttimot. Ja auton omiin lisäpitkiin h3 xenonit. Mutta sitten hankin Bosch Rallye 225:t, ja laitoin nuo xenonit niitten sisään. Sen jälkeen on pärjänny hyvin.
144 1971
944 S 2.3 LTT 1996
V70 D4 AWD Classic Sport 2016

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #9 : 24.09.2013, 09:14:26 »
Jos laittais vaikka sit ne 55w ksenonit niihin lisäpitkiin... Mistät olette ksenon sarjoja ostaneet?


Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #11 : 24.09.2013, 12:32:32 »
kannattaneeko laittaa sellaisia, joilla ei ole hyväksyntää... kova homma riisuilla katsatukseen...

itse olen huomannut, ettei pelkkä reletys takaa hyvää jännitettä.
myös laturin johdot täytyy renoveerata. molemmat + ja miinus.
akulta mitaten se sama jännite, mitä lampunnavoille tavoitellaan. siis auton käydessä.

suosittelen reletyksen pihoiksi 4 mm2-piuhoja.
releet voi laittaa  suojattuun asennusrasiaan, niin saa ne sopivan lähelle lamppuja.
itsellä on rele/palava lanka siellä boxissa.
nykyään saa jo hyvin osia noiden asennusten tekoon.
sulakkeitakin kannattaa käyttää...

tinauksesta en puhu mitään, kun siitä saa taas moitteet (m)asentajailta.
omat liitokset on tinauksen hyvin kestäneet.

 :)
_sfr-

s73

  • Vieras
Vs: Valot 940
« Vastaus #12 : 24.09.2013, 13:58:42 »
Faq-osiosta löytyy valojen releytys.  :(

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Valot 940
« Vastaus #13 : 24.09.2013, 19:58:22 »
Jatketaan tähän...

Pitäiskö alkuperästen lisäpitkien palaa muissa asennoissa kuin viiksestä vetämällä? Jos työnnät niin palaa vaan h4 pitkät?

Tuli vaan mieleen et luulis niitten toimivan samaanaikaan?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #14 : 24.09.2013, 21:17:43 »
Jatketaan tähän...

Pitäiskö alkuperästen lisäpitkien palaa muissa asennoissa kuin viiksestä vetämällä? Jos työnnät niin palaa vaan h4 pitkät?

Tuli vaan mieleen et luulis niitten toimivan samaanaikaan?
??? ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Kulkukoira  Proturbo