Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Valot 940

  • 87 Vastauksia
  • 22364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #75 : 03.12.2013, 12:44:20 »
Eipä muuten kauaan kestänyt tuo bilteman sarjan pitkien rele...  >:( Täytyypi hakea varmaan 40A rele tai "parempi" 30A rele. Sulaketta ei polttanut. 25 tai 30 a sulake mulla taitaa siellä olla. Täytyypi vielä ottaa selvää mites tuo uus rele kytketään kun en näiden kanssa ole paljoon pelaillut.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Valot 940
« Vastaus #76 : 03.12.2013, 14:45:24 »
Ota suoraan se 40A rele, niin pääset ilman murheita pidempään.

Se kytkentävirtapiikki tappoi sen bilhelveten sarjan releen, koska polttimo on kytkentä hetkellä käytännössä oikosulku ja piuhojen resistanssi (vastus) rajoittaa lähinnä sitä kytkennän virtapiikkiä.

9-satasen pitkissä on sitä nimellistehoa 230W, sen sarjan oletuksen120W sijaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #77 : 03.12.2013, 14:56:54 »
Selvä, täytyypi simmonen hakea. Simmonen kyssäri vielä, kuuluukos ysissä pitkät päällä myös lyhkäiset valot?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Valot 940
« Vastaus #78 : 03.12.2013, 15:29:02 »
Tarkoitatko, että onko ysissä pitkät ja lyhyet yhtä aikaisesti päällä?

Ei ole!  Sillä H4-polttimo sulaa moisessa tilanteessa aika pian!

Jo muutaman sekunnin päällä olo sähkö molemmissa langoissa saa polttimon kaikki sisuskalut hehkumaan iloisen keltaisina.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #79 : 08.12.2013, 09:46:55 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #80 : 13.11.2015, 00:53:09 »
Hopp!

Saako laillisesti kytkee sillaiet pitkät päällä palaa omat lisäpitkät + lisävalot (pitkät) + H4-polttimoissa lyhkäset?
142

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #81 : 13.11.2015, 09:34:52 »
Jos referenssit antaa myöden niin taitaa saada, en äkkiseltään löytänyt mainintaa että omien H4 pitkien täytyisi toimia.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581753/bd7bfd1c96043fc45772f636628e90ae/15781-12423-Auton_ja_sen_peravaunun_seka_hinattavan_laitteen_valaisinvaatimuksia.pdf
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa A_K_O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • 944 classic -98 B230FT/AW
Vs: Valot 940
« Vastaus #82 : 19.11.2015, 15:34:26 »
Kuinka paljon teillä on jännitehäviötä valojen johdotuksissa?

Mittasin 1,4V hävikkiä plussan puolella akusta pitkille, moottori käynnissä  :o
https://goo.gl/photos/tTL1wdRZfhY28ar6A

Miinus-puolella ei juuri mitään häviötä (0,1V), eli maadoitus on kunnossa.
-polttimolle 12,3V
-akun navoille 13,8V

Laturista imusarjaan maajohdin on kunnossa, arviolta 10mm2 johdin kunnon putkikaapelikengillä!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #83 : 21.11.2015, 10:03:23 »
En muista enää tarkkoja lukuja mutta jotain 11.x se oli kun akulla 14.x

Kyllähän sen eron huomasi..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #84 : 21.11.2015, 11:49:48 »
Jotain 1,5 voltin luokkaa häviö oli itsellänikin tuossa ysissä, olen näköjään kirjoitellutkin aikaisemmin tähän threadiin tuosta asiasta. Kyllähän nuo valot parani silminnähden releytyksellä.

Ja toinen mikä petrasi valoja ihan mukavasti oli hakkautuneiden umpion lasien uusiminen, ei olleet edes kovin kalliit motonetissä n. 60e pari. Samalla tuli putsailtua heijastimista pölyt pois lasien vaihdon yhteydessä. Heijastimet oli vielä lähes virheettömässä kunnossa, vaikka kilometrejä olikin takana lähes 300 tkm.

Jos alkaa putsailemaan noita heijastimia tulee olla sen kanssa todella varovainen, pinta naarmuuntuu todella herkästi hiemankin kovemmasta kosketuksesta!!
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Valot 940
« Vastaus #85 : 21.11.2015, 13:00:23 »
Omaani vaihdon varaosa-autosta paremmat umpiot kun vanhat vaikutti harmaalta. Heijastimet oli ihan on.
Jos noista jotakin näkee niin sen harmauden. Vai näkeekö?  :P
Vanhat.

Uudet/paremmat.

Samalla kans kevyesti puhaltelin pölyt yms pois. Hangata ei saa heijastinta oikeestaan yhtään, se on sen tuho sitten. Ja puhaltelee sellasilla aineilla ettei ois kosteutta kovasti joukossa. Mä käytin tietokoneen puhdistukseen tarkotettua "paineilmaa". Verkkokaupasta löytyy, mutta ei kannata ostaa halvinta, vaan kalleinta.  ;)

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Valot 940
« Vastaus #86 : 25.10.2018, 21:49:26 »
Ajovaloumpion liitin ei meinaa irrota millään... Sormin ja pihdeillä yritetty jo. Lähtee vain tuo koko musta "tutti" irti. Saako tuon mallisia liittimiä, tai jotain vastaavaa mikä sinne sopii, mistään jos rakentelis uuden liittimen ja tämän nykyisen hajottaisi? Muistaakseni joskus motonetin sivuilla näin ton mallisen liittimen mutta nyt en enää löytäny.
Aiheeseen liittyy sen verran että releistystä yritetään tehdä..

Kuvasta näkee että kovin on jo yritetty  :2funny:



Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Valot 940
« Vastaus #87 : 26.10.2018, 10:53:20 »
Sivuttain nitkuttelemalla

Jos ei millään, niin liitinrungosta klipsit auki ja "pinnit" yksitellen pihdeillä nappaamalla.

Paikoilleen laittaessa liitinkontaktien hiominen ja rasvaus.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

KL-varaosat  Race.fi