PSA konserni otti erilaisen lähestymis tavan kuin VAG. PSA:n autoissa (Opel, Peugeot ja Citroen), tuossa ID.3 kokoluokassa on "sama" kori oli käyttövoima mikä tahansa. Pohjalevy on eri mutta muuten samaa tavaraa. Eli mikä VAG:lla oli vielä aikaisemmin. Golf E näytti samalta kuin polttomoottori versio mutta alusta ihan eri.
Tämä on asia jota en sinänsä tajua. Miksi siitä sähköautosta pitää väkisin tehdä jotenkin erikoisen näköinen, jos ne kamat pystyy pakkaamaan Golfiin niin miksi pitää tehdä sellainen hiivapullan näköinen möhkö? Energiankulutuksen optimoinnin luulisi olevan prioriteettilistalla aika korkealla ja silti sähköautot tuppaa järjestään olemaan sellaisia dieselveturin otsapinta-alalla olevia mutta kuitenkin niin lyhyitä ettei sinne mitään oikeasti mahdu. Syyksi tarjotaan sitä että kuin akku tulee pohjaan niin koria pitää korottaa muttei nyt ihan mene läpi, palaan kohta aiheeseen. Sitä ennen arvelen toisen syyn olevan "kun ihmiset ostaa niin paljon cross-overeita", no kai ne niitä ostaa kun ei kaupasta enää juuri muuta saa.
Mutta niin, se aiheeseen paluu. Porsche Taycan Cross Turismo. Mitoiltaan kuin tavallinen vanhan ajan farmari joten kyllä sen akun selvästikin pystyy tekemään niin ettei auto korotu 30 cm mukamas sen takia. Joku kun tekisi budjettiluokkaan (no, vaikka nyt edes 60 tonnia) Taycanin tyylistä pitkää, matalahkoa ja tavallisella oikean farmarin tavaratilalla olevaa autoa niin aivan varmasti olisi markkinarakoa. Ajettavuus ja ilmanvastus, ja jälkimmäisestä johtuen sähkönkulutus, olisi jotain ihan muuta kuin noilla nykyisillä kahden rekan peräänajon väliin jääneen näköisillä.