Hmm, mulla toimii 940:n AW ja B230FK siten että voi kiihdyttää osakaasulla ja kerrokset on jossain 3 tonnin huitteissa, mutta jos hellään kaasusta niin loota heittää isommalle ja kierrokset putuaa.
Juu näin toimii itsellänikin. Kestää nostaa kierroksia tuonne likemmäs 3500rpm, ennenkuin alkaa vaihtaa pienempää.
Kokeilin kiristää vaijerista löysät pois ja isommalle vaihto ei käytännössä muuttunut mutta pienemmälle vaihtoherkkyys väheni löysällä vaijerilla. Alunpitäen kick-down oli jossain hitusen yli puolikaasun kohdalla vakiosäädöillä.
Nyt voi tehdä ripeitä (puolikaasu) lähtöjä, ilman kokeen ylenpalttista kierrättämistä. Sekös joitakin sapettaa, kun lähtee ripeästi ja ei silti nosta kierroksia ylettömiksi vingutukseksi. Kun manuaalilootalla ei kestä tahdissa 1,XL ihmesuperhyper TDI:llä, niin seuraaviin valoihin tullaan sellaista munaravia, että ei paremmasta väliä. Mikä ihmeen kilpailuvietti siinä herää?
Jos joku haluaa nauttia ripeistä kiihdytyksistä ja samalla paremmasta polttoainetaloudesta, niin mitä se muille kuuluu?
Kun joku lähtee valoista ripeämmin kuin minä, olen erittäin tyytyväinen, koska em. kuski noudattaa taloudellisen ajamisen oppeja.
Ikuisuuskiihdyttäminen on myrkkyä taloudellisuudelle ja myös ympäristölle.