Futurez  Kulkukoira

Jääratamiittipohdiskeluita

  • 56 Vastauksia
  • 21122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #30 : 05.10.2011, 22:22:10 »
tuo oulun seudulla oleva rata on virallinen rata ja siihen on kaikki luvat luonnollisestikkin.
käsittääkseni mikään kasko tai liikenne vakuutus ei ole voimassa suljetulla alueella. siellä ajetaan omalla vastuulla. autojen vauriota ei korvaa mikään. radan yllä pitäjä huolehtii että rata ei ole liian nopea henkilö vahinkojen välttämiseksi.
lähes kaikki ajaa kelloa vastaan. itekkin oon koittanut kellottaa aikoja että saan ajon kulkemaan.

ympäristö hommat on tarkkoja näissä merellä järjestetyissä radoissa.
öljy vuotojen varalle on hyvä ottaa pahvia mukaan tai vastaavaa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #31 : 06.10.2011, 09:47:00 »
Uskon että radalla nähdään muitakin autoja kuin muutaman sadan euron katiskoita. Autoja, joilla on edes jonkun verran rahallista arvoa.

En välttämättä lähtis jääradalle "koohotamaan" emännän mersulla tai millään muullakaan satasia arvokkaammalla autolla. Jokaisen kannattaa varmaan miettiä itse lähteekö sillä ykkös-autolla jolla kuljetaan töihin ja kuskataan lapsia tarhaan koittamaan ajotaitoaan radalle. Keulan tai kyljen saa aika makeasti ryppyyn myös lumipenkkoihin jos ajaa yli taitojensa :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #32 : 06.10.2011, 09:57:59 »
Mutta järjestäjä ei näissä oikein voi pistää virallista eikä epävirallistakaan ajanottoa pystyyn. Se muuttaa ajoharjoittelun kilpailuksi
Onko MuTua vai tietoa? ;)

Olisko ollu vuosi -02 kun suoritin liukkaankelin ajoharjoittelun Riihimäen ajoharjoitteluradalla niin silloin ajettiin keilarataa ympäri, kilpaa toisiamme vastaan. Meitä taisi olla 3 oppilasta+opettaja autossa. Autokoulun autolla ajettiin vuorotellen ja opettaja kellotti apukuskinpaikalla aikoja :)

Rata oltiin tehty todella tiukaksi kurveistaan niin että jos ajoi näyttävästi luisussa niin aika oli huonompi verrattuna siihen että körötteli vaan ihan rauhallisesti radan läpi :) Tämä taisi olla nuorille miehille juurikin sen tehtävän opetus ettei se luistossa ajo ole välttämättä se nopein tapa edetä ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #33 : 06.10.2011, 10:07:07 »
Onko MuTua vai tietoa? ;)

Melko vahvaa tietoa. Ei tästä tietääkseni mitään tarkkaa lakia tai muutakaan määräystä ole, mutta yhdistys ei ainakaan ota riskiä tän asian kanssa. Ja joka tapauksessa noilla viralllisilla moottoriradoilla on omat määräyksensä asiasta ja heidän omat ympäristöluvat mm. säätelevät asiaa.

Jos siis sattuisi esim. tilanne, että yhdistyksen järjestämän ratapäivän aikana sattuisi vakava onnettomuus, jossa ulos ajanut kuljettaja menehtyisi ambulanssia odoteltaessa, asia tutkittaisiin tietenkin poliisin toimesta. Tutkinnassa selviäisi että yhdistys on järjestänyt ajanoton ratapäiville. Tällöin tapahtuman järjestäjiä luultavimmin tultaisiin syyttämään kuolemantuottamuksesta perustuen siihen, ettei kilpailutapahtumaksi laskettavaan tapahtumaan ole hankittu paikalle ensihoitohenkilökuntaa ja/tai tarvittavaa muuta pelastusvälineistöä/henkilökuntaa.

Lainaus
Olisko ollu vuosi -02 kun suoritin liukkaankelin ajoharjoittelun Riihimäen ajoharjoitteluradalla niin silloin ajettiin keilarataa ympäri, kilpaa toisiamme vastaan. Meitä taisi olla 3 oppilasta+opettaja autossa. Autokoulun autolla ajettiin vuorotellen ja opettaja kellotti apukuskinpaikalla aikoja :)

Kuten sanoin aiemmin, mikään ei estä kuljettajia/avustajaa kellottelemasta aikoja tai vaikka jotain pientä porukkaa pitämästä omaa kierrosaikakirjanpitoaan.

Järjestäjän toimesta ei ajanottoa pistetä pystyyn.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2011, 11:01:00 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #34 : 06.10.2011, 10:55:52 »
Ei kai ketää ny oikeesti jääradal mitään aikoja ota?  ???
Järjetöntä luistoa ja koko radan mitalla.  :sundaydriver:

Siis voihan niitä aikoja ottaa tietysti. Mulla on aina menny leikin puolelle.
Fiesta -no- boost

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #35 : 06.10.2011, 18:53:08 »
Ei kai ketää ny oikeesti jääradal mitään aikoja ota?  ???
Järjetöntä luistoa ja koko radan mitalla.  :sundaydriver:

Siis voihan niitä aikoja ottaa tietysti. Mulla on aina menny leikin puolelle.

Vähän samaa vikaa, kun taidot ei riitä kovaa ajamiseen niin pidetään sitten edes hauskaa. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #36 : 07.10.2011, 10:04:22 »
En välttämättä lähtis jääradalle "koohotamaan" emännän mersulla tai millään muullakaan satasia arvokkaammalla autolla. Jokaisen kannattaa varmaan miettiä itse lähteekö sillä ykkös-autolla jolla kuljetaan töihin ja kuskataan lapsia tarhaan koittamaan ajotaitoaan radalle. Keulan tai kyljen saa aika makeasti ryppyyn myös lumipenkkoihin jos ajaa yli taitojensa :)

Kyllä minä ainakin ajattelin tulevana talvena lähteä emäntää opettamaan jääradalle viemään allekirjoituksen Golfia vinossa. Itse kävin viime talvena tuolla allekirjoituksen 940:lla jääradalla vetämässä pitkää luistoa...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #37 : 07.10.2011, 10:34:17 »
Kyllä minä ainakin ajattelin tulevana talvena lähteä emäntää opettamaan jääradalle viemään allekirjoituksen Golfia vinossa. Itse kävin viime talvena tuolla allekirjoituksen 940:lla jääradalla vetämässä pitkää luistoa...

Tuli kans viimetalvena opetettua paremmalle puoliskolle autonhallintaa jääradalla. Mentiin komeesti penkan ylitse, kun en tajunnut käskeä vastaohjaamaan. ;D Onneks ei ollut vauhtia eikä autolla mitään merkitystä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #38 : 07.10.2011, 10:39:00 »
Tuli kans viimetalvena opetettua paremmalle puoliskolle autonhallintaa jääradalla. Mentiin komeesti penkan ylitse, kun en tajunnut käskeä vastaohjaamaan. ;D Onneks ei ollut vauhtia eikä autolla mitään merkitystä.

Voi olla että itseltäkin unohtuu jotain ohjeita kun itselle auton vieminen vinossa tulee selkärangasta.  ;D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #39 : 07.10.2011, 11:19:47 »
Voi olla että itseltäkin unohtuu jotain ohjeita kun itselle auton vieminen vinossa tulee selkärangasta.  ;D

Mutta kyllä se tuolla jääradalla kiertämällä vähitellen menee selkärankaan kokemattomammallakin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2628
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #40 : 07.10.2011, 12:20:34 »
Kyllä minä ainakin ajattelin tulevana talvena lähteä emäntää opettamaan jääradalle viemään allekirjoituksen Golfia vinossa. Itse kävin viime talvena tuolla allekirjoituksen 940:lla jääradalla vetämässä pitkää luistoa...

Kyllähän Golfin käsittelyn opetteleminen kiinnostas vähän itteekin sattuneesta syystä, mutta vähän on vielä epäröivällä kannalla... :)
VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #41 : 07.10.2011, 13:11:12 »
Mutta kyllä se tuolla jääradalla kiertämällä vähitellen menee selkärankaan kokemattomammallakin. :)

Se tässä on taka-ajatuksena että emäntä oppisi tykkäämään tuosta ettei sen tarttis aina kyydissä ollessaan huutaa kurkku suorana.  ;D

Kyllähän Golfin käsittelyn opetteleminen kiinnostas vähän itteekin sattuneesta syystä, mutta vähän on vielä epäröivällä kannalla... :)

Raapiikos tuo sun Golf joka nurkasta?  ??? Ei kannata epäröidä vaan antaa palaa. Itse opettelin 242:lla aikoinaan syrjäseuduilla.  ;)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2628
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #42 : 07.10.2011, 13:19:58 »
Raapiikos tuo sun Golf joka nurkasta?  ??? Ei kannata epäröidä vaan antaa palaa. Itse opettelin 242:lla aikoinaan syrjäseuduilla.  ;)

Ihan edestä vaan ja kun mun edellisistä jäärataharjotteluista taitaapi olla... ööö... liian monta kymmentä vuotta... V:> :D  Mä oon tainnu silloin muinoin ajella Ladalla ja B-mallin Kadetilla. :)
VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #43 : 07.10.2011, 13:36:41 »
Ihan edestä vaan ja kun mun edellisistä jäärataharjotteluista taitaapi olla... ööö... liian monta kymmentä vuotta... V:> :D  Mä oon tainnu silloin muinoin ajella Ladalla ja B-mallin Kadetilla. :)

Takavetoisella jäällä ajaminen on hauskaa, tehokkaalla nelivetoisella piikkirenkailla se on vielä hauskempaa.  S* Ei muutakun kokeilemaan vaan jos mahdollisuus tulee.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa b00ster_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Jääratamiittipohdiskeluita
« Vastaus #44 : 12.10.2011, 06:34:53 »
Olishan se kiva jos täältä jostain etelän suunnalta joku laillinen "rata" järjestyisi.
740 -'90    B200F +M47

 

Futurez  Kulkukoira