Elekma  Autoracing

Volvo V60 letkulämmitin

  • 5 Vastauksia
  • 1844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opono

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Volvo V60 letkulämmitin
« : 20.11.2018, 09:06:13 »
Asennutin aiemmin syksyllä letkulämmittimen Volvo V60 T5:een ja nyt olen muutamana päivänä sitä käyttänyt ja tuntuu siltä, että sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Pari kilometriä saa näillä nollakeleilläkin ajella, ennen kuin moottorin lämpömittari värähtää mihinkään. Kuuluuko sen olla noin huono vai onko asennuksessa tapahtunut joku virhe? En pysty tuota oikein mitenkään varmistamaankaan että lämmittääkö se vai ei. Pari tuntia olen maksimissaan pitänyt päällä, joten pitäisi kai jotain vaikutusta olla.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 letkulämmitin
« Vastaus #1 : 20.11.2018, 09:18:03 »
Pitäisi toimia tehokkaammin. Mulla oli kasipätkäs letkulämmitin ja lämpömittari lähti kyllä nousemaan selvästi kun auton käynnisti, tunnin lämmitys riitti pakkaskelillä. Eikä se ollut edes pumpullinen malli.

Mihin letkuun se lämmitin on asennettu?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo V60 letkulämmitin
« Vastaus #2 : 20.11.2018, 09:31:57 »
Tuo letkulämmitin kannattaa asentaa mahdollisimman lähelle öljynpohjan puolelle, ei kovinkaan etäs, koska mitä lähempänä, sen nopeammin se alkaa sitä öljyä lämmittämään.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Volvo V60 letkulämmitin
« Vastaus #3 : 20.11.2018, 09:44:27 »
Asennutin aiemmin syksyllä letkulämmittimen Volvo V60 T5:een ja nyt olen muutamana päivänä sitä käyttänyt ja tuntuu siltä, että sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Pari kilometriä saa näillä nollakeleilläkin ajella, ennen kuin moottorin lämpömittari värähtää mihinkään. Kuuluuko sen olla noin huono vai onko asennuksessa tapahtunut joku virhe? En pysty tuota oikein mitenkään varmistamaankaan että lämmittääkö se vai ei. Pari tuntia olen maksimissaan pitänyt päällä, joten pitäisi kai jotain vaikutusta olla.

Sen parin tunnin lämmittämisen jälkeen koitat kädelläsi moottoria, että onko se yhtään lämmin. Ja sähköjohdon kytkemisen jälkeen pitäisi kuulua lämmittimestä pientä pihinää, kun tarkkaan kuuntelee.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvo V60 letkulämmitin
« Vastaus #4 : 26.11.2018, 00:42:20 »
Tuollainen letkuvastus on todella tarkka asennuspaikastaan, ettei pääse jäämään ilmataskua ja veden pitää päästä kiertämään kunnolla, muuten vastus palaa rikki.

Ota sisätilalämmitin (jos on) irti ja mittaa keulan töpselistä yleismittarilla vastus.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 letkulämmitin
« Vastaus #5 : 26.11.2018, 10:39:29 »
Mulla joskus laittoivat D5:seen Defan  letkulämmittimen 2 kertaa vaaka-asentoon (  eräässä korjaamoketjussa), ja molemmat paloi ensimäisellä käyttökerralla kun jäi pieni ilmatasku siihen lämmittimeen.
 
Vastus oli L-muotoinen ja L-sakara oli kärjestään mustunut kun oli  asennuksessa ylösspäin.

3 kerralla sanoin, että laittakaa calixin ohjeen mukaan pystyyn, ja niin laittoivat ja sen jälkeen pelas hyvin niin kauan kun mulla oli. Tietenkin laittoivat takuuseen kun oli heidän vika.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2018, 11:34:16 kirjoittanut gubbe »

 

Elekma  Autoracing