Carcom Oy  Ateho

940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?

  • 68 Vastauksia
  • 30141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #30 : 30.12.2012, 11:51:25 »
Kun olisi kamera, niin öljypropunkin kautta ilmeisesti näkisi, mutta kun joulupukki ei tuonut moista kapistusta...

Voi olla endoskoopillakin aika helkkarin vaikea hahmottaa mittasuhteita. Vaikea suhruisesta kuvasta sanoa onko se nyt 9mm vai 13mm.   

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #31 : 30.12.2012, 11:54:25 »
Kyllä rehellisessä -92 mallissa pitäis olla 13mm kanget.
Eipä sitä ö-pohjaa kyllä kauaa irroita kun kone on irti, saa samalla siihen uuden tiivisteen kun se vanha kuitenkin vuotaa. :)
Kyllä ne pohjan irroituksella näkee.
Tuossa on huono kuva joka on tarkentunut sinne männäntapin seutuville ja tuossahan on kaikki nipussa vain ö-pohja irti.


Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #32 : 30.12.2012, 12:13:25 »
Kyllä rehellisessä -92 mallissa pitäis olla 13mm kanget.
Eipä sitä ö-pohjaa kyllä kauaa irroita kun kone on irti, saa samalla siihen uuden tiivisteen kun se vanha kuitenkin vuotaa. :)
Kyllä ne pohjan irroituksella näkee.

Kaipa se kannattaa tosiaan tuo öljypohja narauttaa auki koneen ollessa irti. Ei kuitenkaan mikään iso homma ole ja tuo tiivisteen uusiminen tulee samalla tehtyä. Kiitos vinkeistä ja kuvasta.  :)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #33 : 30.12.2012, 12:30:31 »
Nonnii...käyttikseen on tulossa tekniikanvaihto B200K->B230FT ja elintenluovuttaja-auto on vuosimallia -92 eli olisikohan rohkea vai kurkkisiko suosiolla veivien koon?  :-\

Volvo-raadin kommentit, kiitos...

Raadin yksi jäsen kehoittaa. Avaamaan öljypohjan ja tarkistamaan samalla öljypumpun sihdin ja asentamaan paineenrajoitusventtiilin alle 1 mm prikan, jolla painetta saa hiukan nostettua. Samalla voi puhdistaa öljypohjan ja lohkon sisustan mahdollisesta öjymönjästä. Eli pohja auki, jos kone on tarkoitus siirtää toiseen vehkeeseen.
Kankien vuoksi sitä ei varmaankaan tarvitse avata, koska siellä on 13 mm veivit.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #34 : 30.12.2012, 22:31:59 »
Raadin yksi jäsen kehoittaa. Avaamaan öljypohjan ja tarkistamaan samalla öljypumpun sihdin ja asentamaan paineenrajoitusventtiilin alle 1 mm prikan, jolla painetta saa hiukan nostettua. Samalla voi puhdistaa öljypohjan ja lohkon sisustan mahdollisesta öjymönjästä. Eli pohja auki, jos kone on tarkoitus siirtää toiseen vehkeeseen.
Kankien vuoksi sitä ei varmaankaan tarvitse avata, koska siellä on 13 mm veivit.

Hyviä ohjeita jälleen...kiiiitos!  8)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa kepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #35 : 08.01.2013, 16:50:16 »
mistä saan hommattua hyvät lastut? Mulla on vakio 945 b230fk m90 vm98. Ilmeisesti jostain tarvis erillaisen hukkaportin kellonki?

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #36 : 08.01.2013, 17:47:16 »
mistä saan hommattua hyvät lastut?

Toni-nimimerkiltä esimerkiksi!  ;)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #37 : 26.01.2013, 14:44:33 »
Siis, huvikseni ja mielenkiinnosta, paljonko on saatu löylyä irti vakio palikoilla? (ehkä putkisto, lastu, ja reijät suodatinkotelossa sallitaan) Millä paineilla ja lastulla, ym, ym..? Tässä oma esimerkki: vm95fk aw71L, 197hv/358nm @ 0,85bar. Putki 2,5", KCracing lastu, muuten vakio. Nyt paine 1,1 mutta ei ole penkitetty kuin tolla 0,85bar. Autolla ajettu 366 tuhatta ilman ongelmia, heh! ;)

Onko setissäsi lambda-mittaria kiinni?  Sillä väitämpä, että sinulla on IMMu ja suuttimet tapissa tuossa 1,1baarin paineessa ja sopat menevät hitusen laihalle yläpäässä!

Viinalla ne suuttimet on tapissaan jo 0,8 baarin paineissa siinä 4300rpm kohdalla.

LH ei nimittäin generoi näkyvää vikakoodia tuosta suuttimien aukioloajan maksimista välttämättä lainkaan (riippuu boxista) ja siitä, kuinka pahasti menee laihalle.

Eli voi sanoa, että vakio FK/FT romuilla saa irti sen hitusen yli 200hv ja se on sitten siinä!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #38 : 26.01.2013, 18:41:55 »
mitähän suuttimet tykkäis bensan paineiden nostosta? ...ei sillä että ite olisin näin tekemässä mutta kun puhe oli vakiohiluilla virittämisestä
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #39 : 26.01.2013, 18:57:40 »
mitähän suuttimet tykkäis bensan paineiden nostosta? ...ei sillä että ite olisin näin tekemässä mutta kun puhe oli vakiohiluilla virittämisestä

Saa noita bensanpaineita nostella melkoisesti, että vakiosuuttimet saa riittämään sinne 250 kaakin tuntumaan.
Jotta virtaaman saa FK/FT suuttimista nostettua tuonne em. teholukeman tarpeisiin, niin bensanpaine pitää olla 5 baaria!  :o :o :o

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Se 210-220hv mitä jengi on vakiomitsulla saanut on aikaslailla se maksimi, mitä niillä suuttimilla saa irti!

Eli IMMu pohjaa siinä 0,8 baarin jälkeen, jolloin LH palaa kiihdytyksessäkin takaisin lambda-säätöön eli ns. closed-loop tilaan (lambda 1:n) ja säätää soppia puhtaasti sillä.  Joten maksimitehotkin jäävät saamatta tuossa vaiheessa. 

Homman voi havaita hyvin tuossa LH/EZK info FAQ:n mittauskuvatuksista.  :hello:


ja porukan tuloksia ihailla tästä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #40 : 27.01.2013, 23:41:52 »
Saa noita bensanpaineita nostella melkoisesti, että vakiosuuttimet saa riittämään sinne 250 kaakin tuntumaan.
Jotta virtaaman saa FK/FT suuttimista nostettua tuonne em. teholukeman tarpeisiin, niin bensanpaine pitää olla 5 baaria!  :o :o :o

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Se 210-220hv mitä jengi on vakiomitsulla saanut on aikaslailla se maksimi, mitä niillä suuttimilla saa irti!

Eli IMMu pohjaa siinä 0,8 baarin jälkeen, jolloin LH palaa kiihdytyksessäkin takaisin lambda-säätöön eli ns. closed-loop tilaan (lambda 1:n) ja säätää soppia puhtaasti sillä.  Joten maksimitehotkin jäävät saamatta tuossa vaiheessa. 

Homman voi havaita hyvin tuossa LH/EZK info FAQ:n mittauskuvatuksista.  :hello:


ja porukan tuloksia ihailla tästä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
Näissä on kyllä jotakin käsittämättömiä eroja. Mulla on peruskoneena -97 FT, mutta moottorinohjaus on motronicci. Laite puhalsi rullille 214hp ja laajakaista sanoi tasaisen tappavasti rahtua yli 12 koko ajan. Koneessa 300cc suuttimet, ja olettaisin että aukiolo ei saavuttanut 100%, tälle ei ole kyllä mittaustulosta. Mutta silti ~11% isommat sumut FT:ssä pitäisi tuolla logiikalla piisata sinne 240hp lähimaastoon jos suutinten tuotoista laskee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #41 : 28.01.2013, 08:57:50 »
Näissä on kyllä jotakin käsittämättömiä eroja. Mulla on peruskoneena -97 FT, mutta moottorinohjaus on motronicci. Laite puhalsi rullille 214hp ja laajakaista sanoi tasaisen tappavasti rahtua yli 12 koko ajan. Koneessa 300cc suuttimet, ja olettaisin että aukiolo ei saavuttanut 100%, tälle ei ole kyllä mittaustulosta. Mutta silti ~11% isommat sumut FT:ssä pitäisi tuolla logiikalla piisata sinne 240hp lähimaastoon jos suutinten tuotoista laskee.

Moottorit ovat yksilöitä vieläkin ja niissä on muuttujia melkoinen määrä!

Vm -97FT ja motronic ?   :o :o

Mitä noiden suuttimien kokoihin tulee, niin aikaspaljon lähteestä kiinni, mitä niille ilmoitetaan.

Millä arvoilla laskit, että tuo 240hv tulisi?  Nimittäin nuo penkitystulokset puhuvat omaa kieltään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #42 : 28.01.2013, 09:38:38 »
vahvat veivit käytännössä vuosimallissa -90 ja uudemmissa ?
Näin olen itsekin käsittänyt. Eri lähteiden mukaan volvo alkoi ~8.88  käyttämään K-lohkoja missä oli nämä suuremmat laakerikaulat ja 9mm kiertokanget. 89 vuoden aikana on otettu käyttöön juoksevana muutoksena sitten 13mm kanget.
760 '90 b230ft+m46

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #43 : 28.01.2013, 09:46:05 »
Vahva muistikuvani on että vakio ft:n suuttimilla on se 240 kaakkia aikoinaan jarrussa ajettu. Paineensäädin autossa kyllä jo oli.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 fk/ft maksimi tehot vakio hiluilla?
« Vastaus #44 : 28.01.2013, 09:46:48 »
Vm -97FT ja motronic ?   :o :o
No toihan on ihan vakiojuttu kun 740 ET:stä loppuu kone niin sinne nokalle nostetaan uudemmasta ysisatkusta moottori, ohjaus pysyy edelleen motikkana. :) BTDT

 

Samppasport  Futurez