RallyBaron  Samppasport

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #255 : 03.08.2012, 17:18:44 »
Jaa eipä noissa pyöreä vastaan neliö putkissa kummoisia eroja ole. Pyöreitä käytetään painon säästämiseen ei niinkään vahvuuden takia. Eli putki on 1/4 kevyempi kuin saman vahvuinen neliö putki.
Mutta sitten toiseen asiaan, miksi kaikki pitäisi mitoittaa niin, että ne juuri ja juuri kestävät sille kohdistuvat rasituksen?
Ymmärrän sen jossain oikeissa kisapeleissä, joissa paino täytyy saada alas ja runkojäykkyyttä jne.
Mutta omat harrastepelit, mihin se vaikuttaa painaako auton perä vaikka 10kg enemmän? Ei yhtään mihinkään....

Tarkoitan vain, miksi nähdä vaivaa tehdä pyöreästä putkesta, kun hieman paksummasta ja vahvemmasta neliskanttisesta saa tehtyä helpommalla/halvemmalla?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #256 : 04.08.2012, 10:59:47 »
Konsultti tavattavissa Hangossa muutaman päivän.:D
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #257 : 06.08.2012, 11:47:15 »
Konsultti tavattavissa Hangossa muutaman päivän.:D
Käymään saa tulla jos huvittaa, kappelisatamassa oleskellaan, mutta projekti ei ole edennyt senttiäkään... jos saisi saamattomuudeltaan tänään käytyä vesijohtoliikkeessä hakemassa sitä hiivatin putkea :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #258 : 22.08.2012, 11:29:50 »
Tuli koko läjä sit putkea pihalle, kaverilla oli tyhjennys ja 33mm 2,5mm seinämällä olevaa putkea tuli joku 10m.

Tuosta nyt ainakin tulee pitkittäisputket laatikon etulaipan ja perän takaosan välille, 71cm pitkät putket. Kiinnitys lootan 7mm etulaippaan M16 pulteilla jotka hitsattu putkien sisään.

Pitkittäisputkien väliin joko vähän ohuempaa tavaraa jos löydän, tai sit samaa tavaraa ristikko kuviolla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #259 : 26.08.2012, 16:50:06 »
Pitkittäispalkit saanu tehtyä tohon kuten edellä kuvailin, mutta takapään kiinnitys perään askarruttaa. Hitsaisinko laipan kiinni putkiin jolla putket kiinnittyvät perän kuoreen takapuolelle, laitanko M16 pulteilla kuten edessä että saa purettua, vai riittäiskö pelkkä kiinnitys poskilaakereista. Edessä kun tossa perän rohjakkeessa on vaan yks M12 kiinnityspaikka oikealla puolella, ni aiheuttaa hankaluuksia, jos haluaa joskus perän irti kehikosta.

Tämä sen takia jos takapäähän on hitsattu laippa perän kuoren taakse (siksi M16 pultit vois olla jees) ja eteen hitsattu kiinnike etupuolelle, ni perähän on siellä kehikossa "vankina".
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #260 : 09.12.2012, 17:17:20 »
Painemobiili nyt säilössä tallissa talven, sain sen sinne hinattua pihalta hapantumasta.

Vaihdelootan putkikehikkoakin sain väsättyä, about puolvalmiiks, kattoo jos lähipäivinä sais valmiiks.



Kytkinkopan taidan ottaa irti, ja kattoo jos vaihtais levyn samalla paremmaksi, audi 200 quattroturbon levy pitäis käydä suoraan, samalla tunkea hydraulipainelaakeri sinne, ni sais nestekytkimen. Pakosarja pitäis saada laitettua kunnolliseks kans.

Tekisin nyt kerrallakin asiat alusta loppuun kunnolla, eikä tällaista nysväämistä, että korjataan paikka kerrallaanjoka hajoaa, kuten tää on ollut viimeiset vuodet. Huomannut veneprojekteissa ja muissakin mitä tehnyt, että ei oo järkeä käydä yhtä paikkaa läpi kerrallaan, vaan koko laitos päreiks, ja sit alotetaan alusta. :)

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #261 : 09.12.2012, 23:45:47 »
no nyt alkaa näyttämään rakenneteknisesti paljon paremmalta tai ainakin parempaan päin on menty  :pomo:

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #262 : 09.12.2012, 23:50:30 »
no nyt alkaa näyttämään rakenneteknisesti paljon paremmalta tai ainakin parempaan päin on menty  :pomo:
Eiköhän toikin samalla tavalla hajoa, kuten kaikki entisetkin. paikaltaan risteyksestä lähdettäessä. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #263 : 10.12.2012, 10:50:39 »
Eiköhän toikin samalla tavalla hajoa, kuten kaikki entisetkin. paikaltaan risteyksestä lähdettäessä. ;D

Hitsaa sen jälkeen tuo kuvassa näkyvä ratakiskonpätkä vahvikkeeksi!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #264 : 22.12.2012, 22:34:17 »
eikö näihin 300-sarjan autoihinsaa laitettua tuota laatikkoa suoraan koneen perään?
meinaan itellä on kepissä hieman välystä ja on ihan v****sta vaihtaa vaihteita
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #265 : 22.12.2012, 23:02:05 »
eikö näihin 300-sarjan autoihinsaa laitettua tuota laatikkoa suoraan koneen perään?
meinaan itellä on kepissä hieman välystä ja on ihan v****sta vaihtaa vaihteita
Saa laitettua, vaatii kardaanitunnelin ja tulipellin laikkauksen+hitsausta, ja perän vaihdettua + teetätetyn kardaanin. Kaikki näkemäni tällaiset projektit on jääneet kesken. :)

Kepin välys on huomattavasti helpompi poistaa kun tehdä tuo operaatio. Keppi telineineen irti (kiinni kardaaniputkessa kumipuslilla M6 pulteilla), kytkinkopassa konehuoneessa koneen takana "sokkatapilla", ja takana vipu sokkatapilla pölykumin sisässä lootan edessä kuskin puolella muistaakseni. Muistaakseni vaatii vaihdelootan tiputtamisen alemmas kiinnikkeistään jotta keppi telineineen mahtuu veke. Siellä on puslat vaan löystyneet, voi olla että joutuu pari muoviosaa vaihtamaan, tai sit pelkkä "säätö" ruuvipenkissä ja vasara riittää, ja sit on kuin uusi.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #266 : 22.12.2012, 23:25:32 »
Saa laitettua, vaatii kardaanitunnelin ja tulipellin laikkauksen+hitsausta, ja perän vaihdettua + teetätetyn kardaanin. Kaikki näkemäni tällaiset projektit on jääneet kesken. :)

Kepin välys on huomattavasti helpompi poistaa kun tehdä tuo operaatio. Keppi telineineen irti (kiinni kardaaniputkessa kumipuslilla M6 pulteilla), kytkinkopassa konehuoneessa koneen takana "sokkatapilla", ja takana vipu sokkatapilla pölykumin sisässä lootan edessä kuskin puolella muistaakseni. Muistaakseni vaatii vaihdelootan tiputtamisen alemmas kiinnikkeistään jotta keppi telineineen mahtuu veke. Siellä on puslat vaan löystyneet, voi olla että joutuu pari muoviosaa vaihtamaan, tai sit pelkkä "säätö" ruuvipenkissä ja vasara riittää, ja sit on kuin uusi.

noi vinkit vois melkein ottaa käyttöön koska nyt on ihan syvältä tuo välys :nohnoh
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #267 : 22.12.2012, 23:45:44 »
Jotkut Uniball-tyyppiset holkit ehkä. Tai sit rakentais paineilmalla toimivan vaihteensiirto systeemin... Ei mekaanista väljää keppiä :)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #268 : 23.12.2012, 01:17:03 »
Ja se kepakkoteline on aina halkipoikki mikä tuo vielä lisää välystä. Ehkä se on jopa kokonaan hajallaan jolloin vaihdekeppi ei ole kiinni missään kuin
vaihdevivuston varassa.

Omassa just sama homma menossa. Just torstaina pyöräytin uudet nylon-puslat vaihdekeppiin. Välyksiä ei ole nyt yhtään. Ne vakio"puslat" on tosi onnettomat,
ovat pelanneet timmisti tieten sen verran että kun uutena ajaa liikkeestä ulos niin kohta alkaa välystä tuntua. Keppiteline on myös hitsattu kasaan ja vahvistettu,
oli halki ihan kunnolla.

Myös keppitelineen kumityynyt joilla keppiteline on kardaaniputkessa kiinni löystyvät ja ratkeilevat näin 20+ vuotiaina.

Jos joitan osaa tehdä niin ei ole iso työmaa korjata vaihteensiirto timmiin kuntoon. Menee samalla esim kytkinrempan kanssa.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #269 : 24.12.2012, 00:19:37 »
Ja se kepakkoteline on aina halkipoikki mikä tuo vielä lisää välystä. Ehkä se on jopa kokonaan hajallaan jolloin vaihdekeppi ei ole kiinni missään kuin
vaihdevivuston varassa.

Omassa just sama homma menossa. Just torstaina pyöräytin uudet nylon-puslat vaihdekeppiin. Välyksiä ei ole nyt yhtään. Ne vakio"puslat" on tosi onnettomat,
ovat pelanneet timmisti tieten sen verran että kun uutena ajaa liikkeestä ulos niin kohta alkaa välystä tuntua. Keppiteline on myös hitsattu kasaan ja vahvistettu,
oli halki ihan kunnolla.

Myös keppitelineen kumityynyt joilla keppiteline on kardaaniputkessa kiinni löystyvät ja ratkeilevat näin 20+ vuotiaina.

Jos joitan osaa tehdä niin ei ole iso työmaa korjata vaihteensiirto timmiin kuntoon. Menee samalla esim kytkinrempan kanssa.

mitä kaikkea siinä joutuu ottamaan irti?

EDITTIÄ: sjs onko sulla muuten minkälainen jousitus autossa?
mitkä tolpat edessä? ja takana varmaan lehet mutta ookko jotenki vahvistanu sitä?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2012, 17:46:11 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

Elekma  Autoracing