Autoracing  KL-varaosat

Duett 65 entisöintiprojekti

  • 120 Vastauksia
  • 53580 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #15 : 21.11.2013, 10:21:42 »
Aika riittoisaa tavaraa sitten, mutta 2 purkkia varaan lohko, kansi, öljypohja, vaihdelaatikko maalaukseen.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #16 : 21.11.2013, 11:15:19 »
Pitäs riittää kyllä. Maalasin tolla samalla kamalla 3 vuotta sitten mustangin kutoskoneen lohkon, kannen, vesipumpun, ilmanputsarin, hihnapyörät jne.. ja tavaraa jäi.
Siitä tuli tommonen ja on ihan saman näköinen vieläkin. Tosin eihän tohon nyt kilometrejä tuu varmaan tuhattakaan kesässä.
Volvo PV&Duett

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #17 : 21.11.2013, 20:37:43 »
Liekköhän se VHT:llä maalatun osan "paistaminen" miten pakollinen juttu onnistumisen kannalta? Kaveri maalasi venttiilikopan ja tuikkasi sen uuniin vajaaseen sataan asteeseen joksikin aikaa, näin oli kuulemma ohjeistettu. Pitäs omakin B20 maalata, ei vaan oo meikäläisellä riittävän isoa uunia ja pirun painava nostella ylimmälle lauteelle  ;D

Hieno projekti!

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #18 : 21.11.2013, 20:53:49 »
No ei tosiaan tarvi paistaa, eikä maalin käyttöhjeessakaan sellaista sanota :D

Hieno projekti!
Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 21:04:29 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #19 : 21.11.2013, 21:06:32 »
No ei tosiaan tarvi paistaa, eikä maalin käyttöhjeessakaan sellaista sanota :D

http://www.vhtpaint.com/products/engineenamel/

Curing Engine Enamel
VHT Engine Enamel only attains its unique properties after correct curing.
Bake at 200°F (93°C) for 20 minutes.
The inherent heat of engine operation will also accomplish curing.

No emmietiiä... nää maalihommat on aina tämmösiä, toisilla toimii, toisilla ei. Lienee perimmiltään onnistuminen eniten kiinni puhtaudesta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #20 : 21.11.2013, 21:14:33 »
purkin kyljessä ei lukenut paistamisesta mitään, eikä lukenut silloin aikanaan mussen konetta maalatessakaan, joten en paistanut sitäkään ja hyvin on pysynyt.
Luki ainoastaan juurikin puhtaudesta, ja pari ohutta kerrosta, ja antaa hetki kuivahtaa välissä, ja yksi paksumpi kerros tunnin sisällä. Jos meinaa vetää useampia kerroksia, niin kaikki tunnin sisään aina edellisestä, muuten vasta viikon päästä..
Mää vedin pari ohkasta ja pari paksua kerrosta, hyvä tuli ja oli ohjeen mukaisesti pintakuiva tunnin päästä, kuivukoon nyt pari päivää vielä rauhassa.

Mutta tosiaan puhtaus on a ja o, tinnerillä, asetonilla tms. kannattaa vielä pyyhkästä ennen maalausta.

Edit: on noissa ohjeissa muutakin eroa, tuossa nettisivulla sanottiin että olis kosketuskuiva puolituntia, purkin kyljessä tunti, nettisivulla että kuivuu täysin yön yli, purkin kyljessä kolme tuntia jne..
Ja lukeehan tossa nettisivun ohjeessa, että moottorin käyttäminen ajaa saman asian kuin uunitus.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 21:17:34 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #21 : 21.11.2013, 21:17:20 »
VHT Wrinkle maali on tarkempaa ton lämmön kanssa, koska se reaktio ei tapahdu ilman sitä.. Engine Enamelin ei luulis tarvitsevan ihmeemmin mitään.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #22 : 11.03.2014, 19:08:29 »
Pitkästä aikaa jotain on tapahtunut tälläkin rintamalla.. Käyttöauto on aiheuttanut harmaita hiuksia ja duetin rakenteluun varattu budjetti on kulunut käyttöauton pajoittamiseen, konetta ja laatikkoo jumpattu irti ja niin edespäin.
Mutta nyt on vähän valoa tunnelin päässä, että ehtii taas keskittymään tähän vähän enemmän, ja sopivasti parin viikon päästä alkaa muutaman viikon loma, niin ehtii ehkä vähän touhuamaan.
Kellarin sain tossa nippuun, ja kannen tehtyä valmiiksi, kansikin oli onneksi hyväkuntoinen, eikä tarvinnut kuin karstojen putsauksen ja venttiilit kevyen läppäyksen, sekä uudet kumit, vanhat oli enemmänkin muovia. Pari kuvaa kellarista:




Sellainen entisöintirikos tuli tehtyä, että etu- ja takakopat on nyt stefoilla varustetut alkuperäisten huopatiivisteiden sijaan.
Ja öljynputsarina ainakin tässä vaiheessa amerikanvoortin FL1A, niitä kun oli itsellä suoraan hyllyssä, ja suodatinpinta-alaa varmaan triplaten. 

edit: kuvat näköjään vähän huonoja.. koitetaan ottaa oikein kamera talliin kun saa sellaisenkin hankittua, edellinen digikamera lopetti yhteistyön 10 vuoden jälkeen..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #23 : 22.03.2014, 18:28:56 »
Choppasin ton varaosa-auton ja aloin muuttaa sitä pikupiks :lol:

10cm lähti tolpista, sen verran noita EPA-traktoreitakin vissiin yleensä chopataan. Mä joudun ton rungosta luopuun kun oon luvannut sen myydä, mutta kaverilla on sellainen lyhennelty runko, mistä voi olla kiva rakennella runko tähän.. Miten niin lähti mopo käsistä, piti tosta vaan toi takalattia leikellä :lol:




Tosta tulee hytin takakulmia, ja on yhdet huonot takaovet joista tulee takaseinä.


Ja ton verran tulee ton entisöintiprojektin käyttöön, pikku siivoilut vielä jäljellä.
Volvo PV&Duett

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #24 : 22.03.2014, 19:39:35 »
Mielenkiintoinen projekti. Toivottavasti tulee valmiiksi asti vielä joskus :).
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #25 : 22.03.2014, 20:04:25 »
Niin kumpi :D
Tota pikuppiahan ei tuu koskaan saamaan kilpiin, lähinnä on tarkoitus koittaa mihin omat taidot riittää, ja kyllä tarkoitus on tehdä ns. valmiiksi silti. Saa sitten vaikka muksut ajaa mökillä, tms. Yhdet mussen vanteetkin on tiedossa tohon jo.
Toi entisöintiprojekti on se ykkösprioriteetti.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #26 : 23.03.2014, 19:49:41 »
Tänään jatkoin pikuppiprojektia hytin takaosan suunnittelulla.. ristus kun on olevinaan vaikeeta taivutella ja hitsailla tollasta pyöreetä kattoo :? Mutta näyttäs ainakin tulevan ihan sopusuhtaisen näköinen omaan silmään, kommentteja saa antaa!


Volvo PV&Duett

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #27 : 24.03.2014, 10:57:38 »
Kappas kehvettiä! Tuohon vielä puusta lava, niin sehän on täydellisesti back to 80's?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #28 : 24.03.2014, 11:05:04 »
Niin kumpi :D
Tota pikuppiahan ei tuu koskaan saamaan kilpiin, lähinnä on tarkoitus koittaa mihin omat taidot riittää, ja kyllä tarkoitus on tehdä ns. valmiiksi silti. Saa sitten vaikka muksut ajaa mökillä, tms. Yhdet mussen vanteetkin on tiedossa tohon jo.
Toi entisöintiprojekti on se ykkösprioriteetti.
Entisöintiprojektia meinasin ;). Mun mielestä toi Duett on ehkä yksi maailman rumimpia autoja :D, mutta onhan tossa tietynlaista vanhanajan särmää. Varmasti näyttävä peli kun projekti valmistuu O0.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #29 : 24.03.2014, 12:49:44 »
Kappas kehvettiä! Tuohon vielä puusta lava, niin sehän on täydellisesti back to 80's?
No just sellanen, osittain 80-luvun rakentelusuuntausta kunnioittava laite tästä olis tarkoitus saada aikaan. Tosin kustannussyistä ei varmaan tuu mitään candymaalausta tms. Ja lavan ajattelin tehdä ihan metallista, stepparilokasuojin.. Katotaan nyt mitä matkan varrella keksii tehdä. Ajattelin lavan kylkiin kyllä jotkut puut rakennella, samaan tyyliin kuin dodgen lil red truckissa. Jostain pitäs nyt löytää jotkut vanhat jenkkivanteet+leveet renkaat, 14"-15"..
Volvo PV&Duett

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron