Futurez  Kulkukoira

745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition

  • 658 Vastauksia
  • 200208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Onko vetokoukun pistoke alkuperäinen, valettu pohja?
Silloin se kannattaa vaihtaa.

Maadoitus vika jos jarru- ja perävalot vilkkuu vilkun tahtiin.

Niko_S

  • Vieras
Vaihtelin tänään vetokoukun pistokkeen.
Ei juu ollut alkuperäinen pistoke tuo, kun italialainen, ja siinähän ei lue "Volvo".

Sattui kotoa löytymään uudenkarhea pistoke, niin "pääsi taas halvalla".

Vanhassakaan pistokkeessa ei kyllä irroittaessa löytynyt edes hapettuman alkua, mutta tulipa vaihdettua,
niin saa eliminoitua ainakin sen, että jos vanhassa pistokkeessa olisi vaikka jotain vikaa ollut.

Sitten aiemmin mainittu vetokoukun johtosarjan maajohto, joka oli tehty johtosarjan ja korin väliin liittimellä jatkamalla.
Sen liitoksen tein nyt uusiksi tinaamalla, ja kutistesukka päälle suojaksi.

Huomenna pääsen kaverin peräkärryyn pistoketta testaamaan, niin sitten saa selville, että toimiiko nyt.


Tuli myös katsottua, että GLE:ssä on Volvon alkuperäinen lohkolämmitin, kuin myös Valkoisessa Möhkössä.
Siitä vaan huono tuo orggis, kun siihen ei enää uutena saa sisätilapistokkeen haaroitussarjaa.
Mutta pystyy sitä noinkin, koska lämpeneehän vinokone kuitenkin nopeasti.




Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Käytettynä löytyy kyllä haaroistussarjoja. Mulla pitäis olla muutamakin kpl kun jaksaa penkoa.
Kun noitten 20v vanhojen orggismallisten pinnottamattomien panssarikaapelien kanssa pelaa niin ne kannattaa muuten ennen pientäkään liikuttelua kyllästää irrotusöljyllä ja antaa vaikuttaa niin ei halkeile kuori.

Niko_S

  • Vieras
Käytettynä löytyy kyllä haaroistussarjoja. Mulla pitäis olla muutamakin kpl kun jaksaa penkoa.
Kun noitten 20v vanhojen orggismallisten pinnottamattomien panssarikaapelien kanssa pelaa niin ne kannattaa muuten ennen pientäkään liikuttelua kyllästää irrotusöljyllä ja antaa vaikuttaa niin ei halkeile kuori.

Ok. Kiitos tiedosta.
Pitää laittaa teikäläinen "korvan taakse", jos halajan sisätilalämmittimen haaroitussarjaa.  :)

Niko_S

  • Vieras
Testasin tänään sitä uutta pistoketta, niin peräkärryssä toimivat parkit, vilkut ja jarruvalot nyt oikein. :)

Taisi siellä maajohdossa olla kuitenkin se suurin vika.



Niko_S

  • Vieras
Kävin aamusella Motonetissa shoppailemassa, niin mukaan tarttui katalysaattori Möhköön + pakoputkiston klemmareita ja Simonsin 2" laippaparin. Edustusautoon ostin samalla reissulla vesipumpun.

Lisäksi 2 Orggis öljynsuodatinta.

Tälläinen katalysaattori:



Kuten kuvasta näkyy, niin on lambda-anturin paikka.
Mukana tuli supisteet molempiin päihin, koossa 58/55/51 mm.

Eli tuo tuote:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/134003/E-katalysaattori-putki-o58-46-kat-o10x15cm

Ei ihan sama kuin kuvassa, ja supisteet eivät ihan natsaa, että olisi saanut sen tuon katalysaattorin lähdön päälle.
Supisteen suurin 58 mm pää on 2 mm pienempi, kuin katalysaattorin lähdön ulkohalkaisija.

Mutta joo, eiköhän sen sinne paikalleen saa. Hitsaa laipan etupäähän kiinni, ja soveltaa supisteen takapäähän.
Tuo 2" laippakin on juuri 4 mm liian pieni katalysaattorin lähdön ulkohalkaisijaan, mutta 2,5" laippa alkaisi olla jo liian suuri,
kun ottaa huomioon 2" putken.

Katsoo nyt miten tuon teen, mutta noiden supisteiden kanssa kun soveltaa, niin eiköhän se siitä.  :)



Niko_S

  • Vieras
Tänään vaihtui "edustusautoon" vesipumppu.
Vanha pumppu oli Volvolainen, mutta kilisi.
Syyksi löytyi irtonainen metallirengas pumpun sisällä.

Jo asennus vaiheessa huomasin tarvike osan huonouden, mutta otin sen kanssa tietoisen riskin (Valun laatu pumpun sisäosissa).
Eihän se kuitenkaan kestä kuin yhden hihnanvaihto välin.

Jakohihnan tarkastin, niin siitä ei löytynyt kulumisen merkkejä, mutta kun ei ole mitään tietoa milloin vaihdettu, niin täytyy sekin vaihtaa.
Kaikki apulaitehihnat ovat myös vaihtokunnossa.

Niko_S

  • Vieras
Edustusautoa käyttelin 20 minuuttia pihassa, ja liikuttelin.
Vesivuoto loppui vesipumpun vaihtamisella.
Nyt on todella mukavan kuuloinen tyhjäkäynti, kun ei se pumppukaan enää äännä. :)


Möhköön vaihdoin lämmityslaitteen paneelin taustavalojen polttimot.
Ei mennyt Strömsön tyyliin, koska vasemman puoleisen taustavalon muovikupu oli jumissa, ja vaikka varovasti yritin irroittaa, niin se meni rikki... :(

Ei lähtenyt se vasempi taustavalo kuitenkaan toimimaan, ja lopetin sen homman tältä päivältä, etten vahingossa hajoita enempää.

Oikean puolen taustavalo kuitenkin riittää paneelin valaisemaan, niin että pimeässä näkee säätimet, joten saa nyt olla noin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Kiristä toi katin roppu sitten. Laitoin samanlaisen katin ja ekojen ajeluiden aikana lensi tuo roppu mäkeen, ääntä riitti niin kuin peltoautossa.

Niko_S

  • Vieras
Kiristä toi katin roppu sitten. Laitoin samanlaisen katin ja ekojen ajeluiden aikana lensi tuo roppu mäkeen, ääntä riitti niin kuin peltoautossa.
Minulla on tarkoituksena laittaa lambda-anturi tuohon uuden katin valmiiseen kierteeseen.
Suunnitelmana on, että katin etupään ja etuputken välille hitsaan laipan, ja katin takapäähän hitsaan supisteen.
Takapää liitos vanhasta katista jäävään putkeen sitten joko  putkiklemmarilla tai hitsaamalla.

GLE:ssä on katalysaattori hitsattu kiinni, niin siihen verraten laippa ja klemmari olisivat Möhkössä tulevaisuutta ajatellen helpompi,
vaikka onkin hieman vuotoherkempi.

Niko_S

  • Vieras
Tuli yksi juttu tuosta Edustusautosta, eli GLE:stä mieleen.

Siinä on turvavyönlukoissa ledit. Eli sellainen merkkivalo, jotta löytää lukon pimeässä.
Onkohan "ökymallin" varuste, kun parissa karvalakki seiskassa en ole noita ainakaan huomannut, ja Möhkössä ei ole.

Kuvia, koska ne ovat kivoja:



GLE:n kuskin lukko (painin mennyt rikki). Apparin puolella ledin valo loistaa painimen läpi.



Möhkön kuskin lukko (myöskin painin mennyt rikki).

Kuva hämää, mutta molemmissa on siniset penkit.

GLE:ssä nuo turvavyön lukon ledit palavat, kun auto on käynnissä.


Pitää jossain vaiheessa tilailla molempiin autoihin uusia turvavyön lukon painimia.
Skandixilta ainakin saa.


s73

  • Vieras
Ruotsalainen lottokone tainnut taas iskeä, omasta löytyy ledit ja ja ei ole gle malli.
Olisiko hajonnut möhköstä vai puuttuuko tosiaan kokonaan,  lähteekö niistä johdot?

Onko tankin täyttöaukon kaulukset säilynyt ehjinä?
Meni joskus kovaksi koppuraksi ja murtui, piti vaihtaa.
??? ???

Niko_S

  • Vieras
Ruotsalainen lottokone tainnut taas iskeä, omasta löytyy ledit ja ja ei ole gle malli.
Olisiko hajonnut möhköstä vai puuttuuko tosiaan kokonaan,  lähteekö niistä johdot?

Onko tankin täyttöaukon kaulukset säilynyt ehjinä?
Meni joskus kovaksi koppuraksi ja murtui, piti vaihtaa.
??? ???
Voi olla juu Görän laittanut mitä hyllystä on löytynyt,
koska ei siellä ainakaan näy noihin ledeihin liittyviä johtoja.


Asiasta toiseen.
Kävin tänään kaverin tallissa laittamassa pakoputken kuntoon.
Etuputki oli mätä vanhan katalysaattorin etulaipasta, niin siitä leikkasin muutaman sentin pois, ja uutta putkea tilalle, johon hitsasin laipan kiinni.

En saanut vielä tehtyä hyvää kiinnitystä katalysaattorin takapäähän, koska sielläkin kohtaa oli mätää, ja vanhan katalysaattorin takaputki oli ruostunut kiinni välipöntön putkeen.

Nyt se takapää on putkiklemmarilla kiinni, vuotaa pikkaisen.

Ennen leimaa vielä laitan sen kuntoon. Deadline on 23.12.

Uusi suunnitelma on ostaa supiste, joka menee katalysaattorin putken päälle ja pätkä suoraa 2" putkea katalysaattorin ja välipöntön etuputken välille.


Niko_S

  • Vieras
Unohtui eilen vastata tulijyrän toiseen kysymykseen, niin vastaanpa nyt.

Eli tankin täyttöputken kaulukset.
Möhkössä on täysin ehjä ja GLE:ssäkin muuten ehjä, paitsi se alapuolen "roiskesuoja -lerppa" on halki.


Tarkastin The Möhköstä katalysaattorin laipan kireyden tänään, että jos se olisi päivän ajojen jälkeen "tekeytynyt".

Vähän oli löysiä, niin kirrasin.

Saattaa se myöhemmin vielä toisen kiristyksen vaatia.


s73

  • Vieras
Se on yksi ja sama osa.
Täyttöaukon kaulus maksoi joskus 50e. tiskillä, silloin niitä oli hyllyssä reilusti, en tiedä tilannetta tänä päivänä.

Tämä vaan vinkkinä, siksi otin asian esille, vika on ärsyttävä ja harva tainnut kyseistä osaa vaihtaa tällä foorumilla.

 

Ateho  Elekma