Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #975 : 04.05.2013, 18:56:53 »
Se "pronssinen "seetirengas on vähän erikoisempaa ainesta , BERYLLIUMKUPARIA ,  sellasia saa valmiina esim DEL West:iltä ,kuin titaaniventtiileitäkin
Lämpökäsiteltävä halutun lujuuden saavuttamiseksi (tanko /ainesputki toimitetaan yleensä "pehmeänä",valmiit seetirenkaat on oikeassa kovuudessa).
Tuolla tietoa asiasta.
http://delwestengineering.com/parts_beryllium_copper_seat_inserts.html

Materiaalia saa myös kotimaasta jos sorvihommat onnistuu.Hiomapölyjä ei kannata hengitellä eikä "polttaa" lastuja,luetaan myrkylliseksi......

http://fi.wikipedia.org/wiki/Beryllium.

Omassa koneessa kaikki venttiilit titaania ,seetit berylliumkuparia ,hyvin pysy venttiilit säädöissä ja tiiviinä.

« Viimeksi muokattu: 04.05.2013, 18:59:50 kirjoittanut eke »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #976 : 04.05.2013, 21:53:03 »
Se "pronssinen "seetirengas on vähän erikoisempaa ainesta , BERYLLIUMKUPARIA ,  sellasia saa valmiina esim DEL West:iltä ,kuin titaaniventtiileitäkin
Lämpökäsiteltävä halutun lujuuden saavuttamiseksi (tanko /ainesputki toimitetaan yleensä "pehmeänä",valmiit seetirenkaat on oikeassa kovuudessa).
Tuolla tietoa asiasta.
http://delwestengineering.com/parts_beryllium_copper_seat_inserts.html

Materiaalia saa myös kotimaasta jos sorvihommat onnistuu.Hiomapölyjä ei kannata hengitellä eikä "polttaa" lastuja,luetaan myrkylliseksi......

http://fi.wikipedia.org/wiki/Beryllium.

Omassa koneessa kaikki venttiilit titaania ,seetit berylliumkuparia ,hyvin pysy venttiilit säädöissä ja tiiviinä.

No sinähän sitä infoa tulikin -H-

Jostain kumman syystä nimenomaan venttiilit kuluu, jos käyttää titaanin kaverina teräksisiä seetejä. Mulle on nyt kuitenkin tulossa teräksiset venttiilit, jahka saan aikaiseksi alkaa niitä vaihtamaan.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #977 : 13.06.2013, 18:50:12 »
No niin, nyt aloitin tekemään bensapumppuhässäkkää vähän siistimmän näköiseksi ja toivottavasti myös saisi sen hiljaisemmaksi.

Tässä koneistetut osat ja ilmastoinnin kuivaimesta katkaistu alaosa.


Tässä osat hitsattuna ja viimeisteltynä. Pumppu jää puolikkaiden väliin ja tiivistys hoituu o-renkailla.


Säiliöön pitää vielä tehdä nippoja letkujen kiinnitystä varten, jonka jälkeen sitä voisi suunnitella paikalleen. Melko pieneksi säiliön tilavuus jää, kun se pumppukin vie siitä aimo osan. Kyllä sen siitä huolimatta pitäisi riittää, kun mun järkeni mukaan tuon pitäisi pysyä koko ajan ihan täynnä ja paluuvirtausta olisi jatkuvasti säiliöltä tankkiin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #978 : 14.06.2013, 20:17:26 »
Uusi säilö on paikallaan ja odottaa sähkömiestä :)



Banjopulttien vastakappale


Sama paikallaan. Se ei varsinaisesti ole millään kiinni, mutta täytyy muistaa jättä aina vähintään yksi pultti paikalleen, niin ei putoa pois paikaltaan.


Telineen alkua.


Viimeistelty. Teline on rosteria ja pinta on lasikuulapuhallettu.


Säiliö kiinnitetään tavallisilla letkuklemmareilla, joihin laitoin visuaalisista syistä kutisesukkaa.



Säiliö paikallaan. Vielä puuttuu sähköjohdot.


Vanha versio. Mielestäni onnistuin aika hyvin saavuttamaan tavoittelemani siistimmän asennuksen.



Nuo letkut menee nyt niin, että taaimmaiseen banjoon tulee syöttö tankin pumpulta, keskimmäisestä/ylimmäisestä on paluu tankkiin ja etummaiseen tulee paluulinja paineensäätimeltä. Vielä pitää siis tehdä johdotukset ja mitata pumppujen tuotot.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #979 : 14.06.2013, 20:22:32 »
Ei tähän mitään saa sanottua. Tolkuttoman siisti ja uniikki viritelmä :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #980 : 14.06.2013, 20:29:32 »
nythän se on paljo siistimpi ja ei oo kellää samallaista ellet sitten ottanu mallia jostain :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #981 : 14.06.2013, 20:36:04 »
ellet sitten ottanu mallia jostain :)

Tuo itegroidun pumpun idea tuli itseasiassa Futurezilta myytävästä keruusäiliöstä, mutta toteutus tuollaisenaan on oma idea.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #982 : 14.06.2013, 22:38:37 »
Upeaa! Ultimate hand crafting :pomo:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #983 : 15.06.2013, 01:47:51 »
Jälleen kerran: Aivan erinomaisen upeaa työn jälkeä!  P>

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #984 : 15.06.2013, 13:52:56 »

Vanha versio. Mielestäni onnistuin aika hyvin saavuttamaan tavoittelemani siistimmän asennuksen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joo tämä olikin ihan hirveän epäsiisti puuha-asennus...  :o

Ihan joka jätkälle ei tulisi mieleen lähteä tuota enää parantamaan.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #985 : 15.06.2013, 18:01:21 »
Missä painemittari? ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #986 : 16.06.2013, 13:30:30 »
Missä painemittari? ;)

Suunnitelmissa :)

Laitan jossain vaiheessa tuohon pumpun banjoliittimen päässä olevan hattumutterin tilalle sellaisen adapterin, missä on sellainen "tubeless" venttiili, mitä on esim. tinakoneiden bensakiskon päässä. Siihen sopii sitten tarvittaessa mittari, eikä tarvitse lutrata bensan kanssa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #987 : 16.06.2013, 16:29:28 »
Voiko siitä "tubeless" venttiistä mitata paineita ihan tavallisella renkaan mittarilla?

Jotenkin kuvittelisi ettei sellainen venttiili ihan mahdottomia maksa, niin että sellaisia voisi kylvää vähän enemmänkin harrastevehkeen bensalinjoihin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #988 : 16.06.2013, 16:43:22 »
Voiko siitä "tubeless" venttiistä mitata paineita ihan tavallisella renkaan mittarilla?

Jotenkin kuvittelisi ettei sellainen venttiili ihan mahdottomia maksa, niin että sellaisia voisi kylvää vähän enemmänkin harrastevehkeen bensalinjoihin.

Kyllä sellaisellakin varmaan onnistuu. Bensanpaineen mittaukseen takoitetussa mittarissa se liitin on kierrettävä, joten se on tiiviimpi ja luotettavampi, mitä sellainen pikaliitin, mitä yleensä rengaspainemittareissa on. Liitin itsessään on ihan samanlainen. Pitää varmaan valita sellainen liitin, mikä on kokonaan metallinen, sillä se normaali tubelessventtiilin kumi voi tykätä bensasta vähän huonoa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #989 : 16.06.2013, 18:20:58 »
Laita sähköinen anturi siihen, niin ei tarvii murehtia mahdollisista vuodoista. Samalla saisi sen lukeman tarvittaessa ecu:lle.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy