Carcom Oy  Ateho

940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello

  • 55 Vastauksia
  • 14535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #15 : 08.01.2013, 14:45:38 »
tarkistin kyllä että toi hana on auki , ainakin ulkoisesti  mutta samahan se on miten toi hana on jos ilma ei tuu kanavista niin kuin pitäis  ???

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #16 : 08.01.2013, 14:53:24 »
? ? ? ? ?

Täh? Kerro lisää!

Voiko olla, että mikan oppi jotain uutta tältä foorumilta?  P> Vai onko tämä(kin) vain silmänlumetta?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #17 : 08.01.2013, 21:10:10 »
Voiko olla, että mikan oppi jotain uutta tältä foorumilta?  P> Vai onko tämä(kin) vain silmänlumetta?

Joka päivä jotakin!   :hello:

Ne kaikki tiedon rippuset mitä täältä saa, muodostavat jossain vaiheessa jotain uutta tietoa jatkuvasti!

Ja olen myös jakanut omat tietoni ja kokemukseni täällä siksi, että joku muukin voisi tehdä saman prosessin ja löytää jotakin uutta!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #18 : 08.01.2013, 23:34:46 »
Välillä tulee vähän tyhmä olo kun lukee jotai sun tekstiä.. Varmaa moni muukin foorumilainen tähän kommenttiin samaistuu.. Mene ja tiedä.

Anteeksi OT.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #19 : 09.01.2013, 10:25:19 »
Kun lämppäri tottelee kaasupojinta, niin tod näk kello vuotaa.

Jenkit laittaa lämppärinhanaksi sellaisen neliputkisen mallin, siis se sulkuventtiili.

Ymmärsinkö nyt hanasta oikein,että vaikka se on neliputkinen,alempi yhde on aina avonainen,ei siihen mitään mekanismia mene.Kuvien perusteella tässä by-pass yhteessä on vain joku kuristuspykälä..?Eikö samaan lopputulokseen pääse kun alkuperäisen hanan yhteyteen rakentaa T-haaroilla ohituskierron.Luulisi,että tuo koko ajan virtaava by-pass kierto heikentää lämppärin kautta kulkevaa vesimäärää ja näin ollen lämpöä mutta tekstin perusteella niin ei ole.Kesäkuumalla systeemistä on varmaan hyötyä,kun neste kiertää kannessa paremmin.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #20 : 09.01.2013, 11:51:52 »
Ymmärsinkö nyt hanasta oikein,että vaikka se on neliputkinen,alempi yhde on aina avonainen,ei siihen mitään mekanismia mene.Kuvien perusteella tässä by-pass yhteessä on vain joku kuristuspykälä..?Eikö samaan lopputulokseen pääse kun alkuperäisen hanan yhteyteen rakentaa T-haaroilla ohituskierron.Luulisi,että tuo koko ajan virtaava by-pass kierto heikentää lämppärin kautta kulkevaa vesimäärää ja näin ollen lämpöä mutta tekstin perusteella niin ei ole.Kesäkuumalla systeemistä on varmaan hyötyä,kun neste kiertää kannessa paremmin.

Tuo venttiili normaaliasennossa kierrättää nesteen läpi suoria putkia pitkin kennon kautta. Läppä sulkee yhdysputken. Alipaine vetää toisen suoran putken kiinni ja samalla avaa sen yhdysputken reitin jolloin neste kiertää U-mutkan, vesipumpulta kanteen.

Tällä patentilla kansi lämpenee tasaisemmin, ja kansipahvi tykkää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #21 : 09.01.2013, 13:14:33 »
Niiniimutku.Mä tarvin varmaan nyt tästä rautalankamallin.. :okattos nyt sitä venttiilin kuvaa sieltä jenkkifoorumilta,missä se sälli pitelee sitä hanaa kädessään.Kaikissa kuvissa se alaputkiyhde on auki ja päivä paistaa läpi,vaikka se sälli demonstroi kennolle menevän yhteen venttiiliä auki-kiinni.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #22 : 09.01.2013, 14:19:26 »
Jep ja lepotilassa se läppä sulkee sen kahden suoran välisen oikotien. Kun lämpö on päällä niin nesteen on pakko kiertää kennon kautta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #23 : 09.01.2013, 15:52:34 »
No niin,kiitoksia,tajusin viimein toimintaperiaatteen kun otin silmän käteen.Laitoin jo Us-Partsille e-mailia hanasta,josko löytyisi.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #24 : 09.01.2013, 20:45:51 »
löytyi vikaa ainakin säätöpaneelista vaihoin sen niin nytt on jo vaikutusta kun vääntää nupista  .mutta on siellä vielä vikaa ,tuulilasille puhaltaa tosi heikosti vänkärille juuri ollenkaan , korjantuu pikkasen kun laittaa kierron päälle sama juttu takajalkatila .... niin ja parhaiten puhaltaa tuulilasille kun laittaa nupista ylös/alas

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #25 : 26.06.2013, 13:15:56 »
sain aikaan purkaa toi vehe (nyt jo) kaks vaihe kellohan siellä oli paskana ,pitää käydä kysymässä jos toi toimitusaika ois lyhentyny siitä vuodesta  ;D mistä oli puhetta täällä

tutkin tuota niin tuo kellohan heittää sitä läppää joko tuulilasille tai sitte jaloille

niin ja mullahan on 944 tdic manuali ac

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #26 : 27.06.2013, 11:43:17 »
sain aikaan purkaa toi vehe (nyt jo) kaks vaihe kellohan siellä oli paskana ,pitää käydä kysymässä jos toi toimitusaika ois lyhentyny siitä vuodesta  ;D mistä oli puhetta täällä

tutkin tuota niin tuo kellohan heittää sitä läppää joko tuulilasille tai sitte jaloille

niin ja mullahan on 944 tdic manuali ac
miten testataan tuon kellon toiminta?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #27 : 27.06.2013, 13:53:36 »
miten testataan tuon kellon toiminta?

Pätkä sopivaa letkua ja kytkentä sinne kaksitoimisen kellon nippohin ja puhallus!

Jos vuotaa vähänkin, niin todennäköisesti vuotaa sieltä lämppärin puolelta, eli se työntövarren tiiviste on antautunut.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #28 : 28.06.2013, 00:30:41 »
Pätkä sopivaa letkua ja kytkentä sinne kaksitoimisen kellon nippohin ja puhallus!

Jos vuotaa vähänkin, niin todennäköisesti vuotaa sieltä lämppärin puolelta, eli se työntövarren tiiviste on antautunut.

tai imeet jos ei vastustaa niin kello kaput

esim paska kello on sama kun imais tyhjää trippiä :)

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #29 : 28.06.2013, 06:42:29 »
 -H- Kiitoksia molemmille, juuri noin ajattelin asian. Kyseistä on saatavilla normaalisti, tarkistin asian eilen.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron