Carcom Oy  Ateho

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #705 : 02.02.2015, 17:14:14 »
Lähelle paria sataa kaakkia riittää vakioturbo (ensimmäinen tulppa isoja tehoja hakiessa), kulkee 200km/h, sitten alkaa loppua kierrokset...
About samoihin lukemiinhan tuolla bensa turbolla päästään, diesel ja bensa hepat eroavat tosin toisistaan jonkun verran.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #706 : 02.02.2015, 17:42:39 »
Lähelle paria sataa kaakkia riittää vakioturbo (ensimmäinen tulppa isoja tehoja hakiessa), kulkee 200km/h, sitten alkaa loppua kierrokset...
en tiiä millä logiikalla, mutta joitakin tdi:tä on 3,58 perävälityksellä. Teoreettinen huippunopeus lähemmäs 300 km/h. Yleensä on 3,77.. Mulla penkitettiin 198 sillon vakioahtimella. Ohjelmoituna.  Tämän hetken kovin mitä tiedän evry- ja ahtomodilla on 202.  ::)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #707 : 02.02.2015, 17:54:01 »
Lähelle paria sataa kaakkia riittää vakioturbo (ensimmäinen tulppa isoja tehoja hakiessa), kulkee 200km/h, sitten alkaa loppua kierrokset...
Kyllä mulla meni vakionakin +200. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #708 : 02.02.2015, 19:09:54 »
Lähelle paria sataa kaakkia riittää vakioturbo (ensimmäinen tulppa isoja tehoja hakiessa), kulkee 200km/h, sitten alkaa loppua kierrokset...
Kulkee vakionakin tuon, kokeiltu on.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #709 : 02.02.2015, 21:26:01 »
Kulkee vakionakin tuon, kokeiltu on.
Jep, munkin täysin vakio 850 TDI kelaa mittariin 210km/h...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #710 : 02.02.2015, 23:07:30 »
Se vaan itseäni kiinnostaa että kuinka tuommoinen potkii verrattuna bensa turboon kellään kokemusta?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #711 : 03.02.2015, 06:34:03 »
Se vaan itseäni kiinnostaa että kuinka tuommoinen potkii verrattuna bensa turboon kellään kokemusta?
Ainakin nimim. "kenkee" 850 TDI potkii ihan riittävästi. Turboysiä en ole ajanut/kyydissä istunut, mutta tuon TDI:n kyydissä olen. Kumi sulaa vissiin 1, 2 ja 3 vaihteilla kiihdyttäessä ja oikeasti lähtee aivan perkeleen nopeaan. Oma veikkaus, että joku 80-140 voi olla nopeampi kuin oikeilla "urheiluautoilla". Vääntö on murhaava...

Siis viimeksi kun istuin kyyjissä, niin kiihtyvyys oli samaa luokkaa/ehkä jopa parempaa kuin 1600cc junnuwrc-kilpureilla.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #712 : 03.02.2015, 07:05:17 »
Vääntö on kirjaimellisesti murhaava. Paikoltaan lähtee liukkaammin kun vakio t4 ja kärry perässä kiihdyttäminen hymyilyttää :P
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #713 : 03.02.2015, 07:44:39 »
Ainakin nimim. "kenkee" 850 TDI potkii ihan riittävästi. Turboysiä en ole ajanut/kyydissä istunut, mutta tuon TDI:n kyydissä olen. Kumi sulaa vissiin 1, 2 ja 3 vaihteilla kiihdyttäessä ja oikeasti lähtee aivan perkeleen nopeaan. Oma veikkaus, että joku 80-140 voi olla nopeampi kuin oikeilla "urheiluautoilla". Vääntö on murhaava...

Siis viimeksi kun istuin kyyjissä, niin kiihtyvyys oli samaa luokkaa/ehkä jopa parempaa kuin 1600cc junnuwrc-kilpureilla.
jees kiitoksia näistä! ;)

Tuommoinen olisi kyllä varmasti aika mukava käyttis ainut pieni miinus on tuo vetovammaisuus :-\
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #714 : 03.02.2015, 08:22:13 »
jees kiitoksia näistä! ;)

Tuommoinen olisi kyllä varmasti aika mukava käyttis ainut pieni miinus on tuo vetovammaisuus :-\
Vetovammasuutta kompensoi polttoaineen kulutus aika mukavasti..  ::) mulla meni talvella matka-ajossa 205/55/16 renkailla 4,8 litraa satasella. Mulla oli mk2 v70, 3,58 perävälityksellä laatikko ja 260 heppaa pellin alla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #715 : 03.02.2015, 08:50:42 »
Vetovammasuutta kompensoi polttoaineen kulutus aika mukavasti..  ::) mulla meni talvella matka-ajossa 205/55/16 renkailla 4,8 litraa satasella. Mulla oli mk2 v70, 3,58 perävälityksellä laatikko ja 260 heppaa pellin alla.
se ei ole kyllä paljoa  ;)

Verrattuna tuommoisen takapotku bensaan varsinkin näin talvella :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #716 : 03.02.2015, 15:54:11 »
Kyllä mulla meni vakionakin +200. :hello:

Niinhän se menee mittarin mukaan, sitten alkaa kierrokset loppua eikä siihen juuri auta paineiden tai syötön nosto. Rajoitinta pitäisi nostaa ja saada kone kiertämään enemmän...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #717 : 03.02.2015, 16:00:29 »
Niinhän se menee mittarin mukaan, sitten alkaa kierrokset loppua eikä siihen juuri auta paineiden tai syötön nosto. Rajoitinta pitäisi nostaa ja saada kone kiertämään enemmän...
200 mittarissa, navissa 197 hetkenaikaa. Menny olis vielä mutta loppu suora ja alusta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #718 : 03.02.2015, 16:08:21 »
Niinhän se menee mittarin mukaan, sitten alkaa kierrokset loppua eikä siihen juuri auta paineiden tai syötön nosto. Rajoitinta pitäisi nostaa ja saada kone kiertämään enemmän...
Mittasin muute Carminilla, tais näyttää tasan 210km, jää muuten muistiin max nopeus.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #719 : 03.02.2015, 19:43:29 »
Omassa tuntuu suorituskyky olevan kyllä vähintään vakion B230FT:n tasolla, jopa parempi. FT+AW on omistuksessa käynyt ja aika hengetönhän se on ihan oikeasti vakiona. Omasta TDI:stä tosin lienee hieman pumpun kantta kopautettu ainakin testerin ilmoittamista ruiskutusmääristä ja savusta päätellen. Numeroarvothan eivät kovin erikoiselta näytä mutta se vakionakin kolmisensataa newtonia 1900-3000rpm kierroksilla vaan tekee käytännön suorituskyvylle ihmeitä. Voima kun on läsnä juuri siellä missä ne kierrokset normaaliajossa ovat, eikä 1000-2000rpm korkeammalla bensaturbon tapaan. ;)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015, 19:48:19 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Carcom Oy  Ateho