Kulkukoira  Proturbo

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 59078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #120 : 19.08.2015, 19:56:35 »
Eiköhän tuo ole sitä varten, kun ovat liikkeessä esillä, löytyy nykyään myös suurimmasta osasta telkkuja.
Mitä väliä, kun tuon saa valikosta pysyvästi pois. :idiot2:

Ja, se siitä offtopicista. Oikeata asiaakin tuntuu topicissa olevan.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #121 : 21.08.2015, 01:07:20 »
Ei siinä vehkeessä mitään demoa sentään ollut, ihan vaan näytössä scrollaavat asiat oli jotenkin epämiellyttävän näkyviä juuri silmäkulmasta nähtynä. Paremmin näkökentässä niitä tuskin edes huomaisi, hassua kyllä. Ja sitten siinä on punaiset nappien taustavalot. Kuka helvetti laittaa punaiset taustavalot, punainen on varattu auton sisäpuolella niille valoille jotka syttyy kun jotain on menossa pieleen tai pahimmassa tapauksessa mennyt jo eikä minun musiikkimaku nyt vielä niin huono ole että se varoitusvaloja tarvitsisi.

Ja sitten taas tekniikka-asiaa, vissiin lasittunut kytkin tai sitä on ainakin syyksi tarjottu kun ravistaa joskus liikkeellelähdössä niin että takaluukku tuntuu tippuvan tielle. Lisää kierroksia niin lähtee nätisti mutta kun ei haluaisi huudattaa. Korjaukseksi ilmeisesti kovempia lähtöjä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #122 : 21.08.2015, 01:14:51 »
Useissa pilipalikytkimissä on ollut tuota ilmiötä, paikallaan 4 pesään, 2000+rpm ja vetoa sillai puoleenkaasuun pari-kolme sekkaa kytkimellä kierrokset alhaalla pitäen, sillai että pieni haju tulee. Sen jälkeen aina kun on 1000rpm tai yli niin jalka ei koske kytkimeen kun vaihdossa niin ei ravista. Tai siis useat toimii näin, 945:ssa mulla on muutaman kymmenen tkm nähnyt sachs joka kevyestä poltosta huolimati ravistaa aivan käsittämättömän paljon ja sitä eio luistatettu kun deekulla voit tyhjäkäynniltäkin vaikka sivustepata kytkimen ylös ja hoppa vaan lähtee liikkeelle...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #123 : 05.01.2016, 18:02:27 »
Ei hitto, MEILLÄ ON LEIMA! :pupu: Ekalla yrityksellä!
Toisen kerran putkeen. :o

Kolmannen. Tässä on nyt pojat hei jotain mätää, eihän tämä ole enää normaalia. ???

No okei, ei se ihan kirjaimellisesti ekalla mennyt. Uusintaa yritettiin tarjota koska autossa ei toiminut yksikään jarruvalo, ei hajuakaan missä vaiheessa ne on pimentyneet, mutta pikainen sulakkeen nro 7 vaihto ja se oli siinä. Harvemmin sitä tulee autoa katsastuskonttorilla korjattua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #124 : 06.05.2016, 17:16:47 »
Mikä helevetti tätä vehjettä vaivaa. :idiot2:

Vaihdoin, taas kerran, mittariston. Irrotettu autosta toimivana ja kun sen tyrkkää tähän yksilöön kiinni niin ei elämän merkkiäkään nopeusmittarissa, kierrosluku, lämpö ja bensa kyllä toimii. Alkaa hiljalleen nyt kyllä loppua usko.

Vielä oudommaksi asian tekee se että autosta on jo kertaalleen mitattu perästä mittaristolle tuleva signaali ja se oli oikein hienosti hengissä mutta silti ei vaan viisari värähdä.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #125 : 06.05.2016, 18:32:14 »
Mulla tuli joskus pätkivää signaalia, kun kontissa oleva liitin oli huonosti kiinni. Joskus toimi joskus ei. Oli vielä sillä butuulimäskillä korissa kiinni se liitin, mutta oli päässyt huonontumaan kontakti. Sen hipistelin, niin on toiminut  :idiot2:

Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #126 : 06.05.2016, 18:36:08 »
Mittariston/mittarin maa? Piirikortti mitattu?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #127 : 08.05.2016, 14:15:07 »
Sököön piirikorttiin en jaksa uskoa koska tässä koslassa on kokeiltu muistinvaraisesti nyt neljää eri mittaristoa ja ei ne ole kaikki voineet olla rikki. Vian täytyy olla jossain ns. auton puolella, jokunen vuosi sitten tosiaan mitattiin perältä tuleva signaali suoraan mittariston liittimestä ja se oli virheetöntä - kunnes lyötiin mittaristo paikalleen ja signaali sekosi täysin, alkoi tulla sellaista Himalajan huippujen näköistä sekameteliä sieltä. Tuota täytyy jossain vaiheessa vähän katsella jonkun sähköstä enemmän ymmärtävän kanssa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #128 : 08.05.2016, 14:37:08 »
Sököön piirikorttiin en jaksa uskoa koska tässä koslassa on kokeiltu muistinvaraisesti nyt neljää eri mittaristoa ja ei ne ole kaikki voineet olla rikki. Vian täytyy olla jossain ns. auton puolella, jokunen vuosi sitten tosiaan mitattiin perältä tuleva signaali suoraan mittariston liittimestä ja se oli virheetöntä - kunnes lyötiin mittaristo paikalleen ja signaali sekosi täysin, alkoi tulla sellaista Himalajan huippujen näköistä sekameteliä sieltä. Tuota täytyy jossain vaiheessa vähän katsella jonkun sähköstä enemmän ymmärtävän kanssa.
Muistan, saavuin juuri uudella hankinnalla pihaan kun tutkintaoperaatiota lopeteltiin... ;)

Mittariston maavika voisi olla tuollainen. Tai sitten johtosarjassa liitin/johdot jotenkin toisiinsa kontaktissa (eriste murtunut tms).

Vaikuttaako ollenkaan onko auto käynnissä? Virrat päällä rullaamalla toimiiko?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #129 : 08.05.2016, 15:55:17 »
Se mitä muistat oli "tutkitaan nyt vähän näitä tinauksia" operaatio, tuo mittaus suoritettiin pontikkapäällikön kanssa meidän pihassa. Operaatio ei tuottanut tulosta.

Nyt kun kävin laittamassa edellisen mittariston takaisin niin teinpä jännän havainnon, nopeusmittarissa on liitin josta lähtee kolme johtoa ja kaikki kolme on jonkun puuhapaten toimesta vedetty poikki sekä liitetty jatkoilla takaisin. Syy täysin tuntematon. Ihan sellainen hienoinen aavistus että nyt saatetaan olla jännän jäljillä mysteerin ratkaisussa...

Virrat päällä rullausta ei ole tullut koskaan kokeiltua, täytyisi löytää jostain riittävän iso alue jolla uskaltaa ottaa tarpeeksi vauhtia ennen kuin pudottaa ohjaustehostimen pois pelistä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #130 : 08.05.2016, 22:39:34 »
Virrat päällä rullausta ei ole tullut koskaan kokeiltua, täytyisi löytää jostain riittävän iso alue jolla uskaltaa ottaa tarpeeksi vauhtia ennen kuin pudottaa ohjaustehostimen pois pelistä.
Jos ei ruis riitä ranteessa luotsata 245:sta ilman tehostimia, niin voin auttaa asiassa viikon päästä. :D
Alkoi asia vaivaamaan. ;D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #131 : 18.12.2016, 23:21:48 »
Nyt se hermo napsahti. Nuo kesävanteina olevat Virgot on olleet aika kauheassa kunnossa siitä asti kun ne aikanaan keväällä 2008 ostin ja tilanne ei ole paranemaan päin. Ilmainen vinkki: jos joku myy vanteita joissa on "vähän jarrupölyä" niin kannattaa pyytää putsaamaan ennen myyntiä. Näistä se pöly ei ole kahdeksan vuoden liuotinpesuilla lähtenyt yhtään mihinkään, maalista kylläkin pinta muutamilla myrkyillä mitä olen kokeillut. Jynssäsin niitä taas tänään ja siinä se hermo menikin.

Joten, ensi keväänä renkaat pois vanteilta ja vanteet puhallukseen ja maalaukseen. Taidan pussihousupoliisin uhallakin vetää värin uusiksi, toki tuo tietynlainen harmaa on Virgojen tunnusväri mutta auto kun on kokonaan mustavalkoinen niin tällä hetkellä ideana takaraivossa koputtelee puolikiiltävä musta. Ainakaan täyskiiltäviä ei ole tulossa tai sitten väri on joku muu.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #132 : 19.12.2016, 00:46:43 »
Jos niille meinaat jotakin tehdä niin tee kerralla hienot;


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #133 : 02.01.2017, 17:58:02 »
Noissa on kyllä tyyliä mutta niissä on kaksi vikaa: hirveä työmäärä ja hopeiset kehät tummilla keskustoilla. Jälkimmäinen yhdistelmä on jotenkin omaan silmään niin rankkaa Amis5000-materiaalia että ei, ei ikinä. Voin kyllä harkita maala(utt)avani vanteet mustiksi ja sitten teippaavani nuo puolien keskiurat valkoisiksi, sopisi auton värimaailmaankin paremmin.

Ja sitten taas perinteinen alkuvuoden päivitys, konttorilla käyty. Ekalla läpi. Toinen takajarru vähän laahaa, en voi sanoa yllättyneeni, ja pakoputken etupöntön kannakekumit on ilmeisesti jossain maantien ojassa koska ei niitä autossa kiinni enää näkynyt mutta ei noista kuulemma viitsinyt edes korjauskehotuksia laittaa. Jatkamme siis vähäistä ajoa ja vielä vähäisempää huoltoa kuten tähänkin asti.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #134 : 29.01.2017, 22:15:38 »
Joopati, talvi etenee ja siinä ohessa myös auton ehostamisen suunnitelmat. Pikaisella photoshoppauksella saatiin tällainen arviokuva vanteista:



Tänään tarkemmalla tutkimisella selvisi mitä aikanaan rikoin kun avasin konepellin huomaamatta että takareunan alle oli kertynyt reiluhkosti jäätä, rutina kuului ja sarana meni vaihtokuntoon eikä pelti sulkeutunut enää kunnolla mutta uudella saranalla ei vika korjautunut joten... tättärää, pelti mutkalla. Ja on ihan reilusti. Saa nyt nähdä onko homman nimi pellin vaihto, on jos onnistun saamaan käsiini yhden valkoisen josta on alustavia kyselyjä tehty, vai yritetäänkö oikaista tuo kieroutunut yksilö.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron