Kulkukoira  Proturbo

F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta

  • 36 Vastauksia
  • 8641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #30 : 01.05.2021, 22:20:43 »
Torstaina kiristin ja rasvasin F350 etupyöränlaakerit. Ei siellä paljoa ollutkaan ja oli ihan rasvan väristäkin. Liekö rasvailtu sen jälkeen kun on lähtenyt tehtaalta. Vaikka välys ei tuntunut käsin isolta, parantui ajettavuus vähän.



Oikea etuvilkku on kerännyt kosteutta uudesta asti ja heijastimen pinta on hävinnyt täysin lämmön ja kosteuden vaikutuksesta. Oli siellä vähän vettäkin. Ostettava taas uudet.



Eilen tuli tehtyä tavaranhakureissu ja tänään pesaisin viikon liat päältä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #31 : 17.05.2021, 20:09:00 »
F350 voimansiirtoon ilmaantui joku aika sitten värinä maantienopeuksilla. Tänään möngin alle ja takaristikko pääsi liikkumaan sivuttain perän haarukassa vaikka pannat oli tiukassa. Molemmin puolin kuppien ja haarukan väliin 0,4mm liuskat sekä pientä hienosäätöä pantoihin ja värinä lähti samalla.

Oldsia piti perjantaina siirtää jotta 745:n sai pois välistä. Laitoin venakopan ja sen puolen tulpanjohdot paikalleen. Huvikseni katsoin sytytysjärjestyksen, koska laitoin uudet johdot samaan järjestykseen mihin edellinen omistaja oli laittanut. Siellähän oli kahden pytyn johdot ristissä ja toinen niistä oli juuri tuo missä on huono nostin. Ei ois haitannut katsoa johtoja vaihtaessa :buck2: Hankala homma kun imusarjaan on merkitty sytytysjärjestys ja pytyt on numeroitu imukanavien kohdalta. Nyt se jopa käy kaikilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #32 : 29.05.2021, 23:41:09 »
F350 on taas kerännyt vain kilsoja ja likaa. Pesin sen päivällä, äsken kävin Silveradon säilöstä ja jätin F350:n samalla sinne. Ja puolestaan Silveradolle pölyjen pesu. Sitä joutui käynnistämään talvipakkasilla ja tuntui olevan hehkuja pimeänä. Uudet ovat hetken odotelleet asennusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #33 : 21.06.2021, 01:06:10 »
Silveradon hehkut vaihdoin pari viikkoa sitten. Viikko sitten vaihdoin takajousiin pidemmät takalenkit jotta perää sai vähän alemmas.

Sai hetken tehdä hommia kun joutui katkomaan molemmat vanhat lenkit ja kolme pulttia. Molemmin puolin piti pillillä kuumentaa jousen helan läpi menevää pulttia niin paljon, että sai painettua keskiholkin irti pultteineen. Kumia suojasin pellillä jottei se pala ihan täysin ja sain painettua holkit voideltuna takaisin paikalleen. Ei tullut vielä turhaa välystä. Olisin ottanut jouset irti ja painanut pultin irti prässissä, mutta etupäässä pultit on ihan yhtä jumissa. Menee siis kaikki helat uusiksi siinä vaiheessa kunhan vaihdan madaltavat etukiinnikkeet.

Tankilta lähtevässä polttoainelinjassa on ollut kosteutta vähän aikaa. Siihen on joskus jo vaihdettu pätkä letkua ja nyt oli putki hapantunut letkun etupuolelta. Hommasin aiemmin uuden tankkipaketin koska kunnosta ei ole mitään tietoa. Tiputin tankin alas ja tankkipaketti oli ihan asiallisessa kunnossa. Laitoin sen kuitenkin uuden koska tuli hommattua varmuuden varalle. Katkaisin lähtevästä linjasta huonot pois, laitoin uuden letkun ja uudesta tankkipaketista joutui katkaisemaan lähdön myös, koska oikeanlaista liitintä ei enää ollut.

Ja kotelosuojaa joka väliin. Eihän tuo haittais puhaltaa tankkiakin.

« Viimeksi muokattu: 21.06.2021, 01:34:16 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #34 : 23.06.2021, 22:00:36 »
Päivällä kävin konttorilla koettamassa onnea F350 kanssa ja puhtaalla paperillahan sieltä selvisi jälleen. Seisontajarrussa oli 44% heittoa, voisi säätää ennen seuraavaa kertaa. Ohjauksen keskityksestä aivan keskialueella oli vähän puhetta. Kiristin simpukkaa kolme vuotta sitten niin paljon kuin pystyi ilman, että menee liian tiukaksi. Nyt on siinä rajalla välyksen ja kireyden suhteen. Huomaa eron katsastajien välillä. Simpukka on ollut täysin samanlainen koko ajan ja vasta neljäs katsastaja mainitsee asiasta :P Eihän se ole ollut hankintalistalla kuin alusta asti ::)

Samalla merkattiin madallusosat otteeseen. Asiaa helpotti sääntöjen muuttuminen keväällä joka poisti maksimimadalluksen ja jätti vain 80mm minimivaatimuksen maavarasta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #35 : 10.08.2021, 22:30:21 »
Perjantaina oli meininki käydä katsastamassa Silverado, mutta se jäi koska joutuikin vääntämään voimansiirron kanssa. Aamulla töihin mennessä kuului rusaus ja alkoi vatkaamaan. Pysäkille seis ja takaristikon toinen kuppi oli lentänyt U-pultin alta. Pikapatenttina tungin hanskan väliin parin nippusiteen kera ja nilkutin 10km töihin. Uskalsi sillä ~60km/h ajaa :D Onneksi en ole madaltanut tätä niin kuin alunperin aioin, nyt mahtuu mönkimään alle tekemään pikku remonttia.

Sopivaa niveltä(92mm leveä, 27mm ja 28,6mm kupeilla) ei toki löytynyt mistään joten patentoin paikalleen Volvon takaristikon. Isompien kuppien eli U-pulttien puolelle kiepasin peltisoirot kuppien ympäri parin hitsitäpin keran. Kardaanin puolelle prikkoja väliin vaan ja kesti se hyvin ~120km jonka sillä ennen uutta ristikkoa tuli ajettua.

Tänään kävin konttorilla eikä katsastaja löytänyt mitään moitittavaa. Sen "kunniaksi" teetin uuden pääavaimen, koska vanha on kulunut sulaneen jääpuikon näköiseksi. Tuurilla sain eilen oikeankokoisen takaristikon ja vaihdoin sen töiden jälkeen paikalleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6307
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #36 : 11.10.2021, 21:41:38 »
Silverado olikin yllättävän paljon käytössä työmatkassa. Pari viikkoa sitten vein talvisäilöön ja otin F350:n takaisin ajoon. Eipä siinäkään juuri muuta kuin laskee menemään ja pesee välillä. Yksi led-äärivalo oli mennyt takalokasuojasta pimeäksi. Tilasin sitten kaikki koska ne on halpoja ja joku sammuu kohta kuitenkin.

Äsken oli pitkästä aikaa vetohommia kun haettiin yksi ojassa kumollaan käynyt "helmi".


Kohta voi jättää tämänkin varastoon odottamaan kevättä ja seuraavia ajoja. Missähän välissä saisi aikaiseksi jatkaa Oldsin kanssa? :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"   745 -88 4.6T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

KL-varaosat  Carwist