Elekma  Autoracing

Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"

  • 167 Vastauksia
  • 32400 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #150 : 16.10.2021, 19:09:41 »
Varmistelin vain, pikkasen ketuttais jälkikäteen niitä tehdä.  :D

Älä muuta sano  ;D
viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #151 : 16.10.2021, 21:30:35 »
Sielä se ois nyt oikeilla paikoillaan heftattuna. Saumat vielä hitsaan loppuun niin se olis hänessä. Yllättävän isotöinen homma vaikka se ei aluksi siltä vaikuttanut.
Kierreholkkien pitäisi saapua ensi viikolla niin pääsee vähän niitäkin mittailemaan paikoilleen.
Se uusi penkki tarttis kanssa nyt sitten hommailla niin saa holkit kerrasta kohdalleen   :D

viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2208
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #152 : 17.10.2021, 11:21:17 »
Kandee tehdä tossa vaiheessa jo ne FIA/AKK penkinkiinnitykset. Eipä jää siitä sitten kiinni tulevaisuus tai leiman saaminen.

Mites näiden leimaamisen kanssa, kun penkeissä on alunperin sivutyynyt ja kupeissa tuskin sellaisia on? Aiheuttaako ongelmaa?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen Puheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5529
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #153 : 17.10.2021, 16:04:31 »
Mites näiden leimaamisen kanssa, kun penkeissä on alunperin sivutyynyt ja kupeissa tuskin sellaisia on? Aiheuttaako ongelmaa?
Tuossa oli kait puhe kilpakatsastusleiman saannista mutta ei pitäisi olla ongelmaa tieliikennekatsastuksessakaan kun on mekaaninen bägi eikä osa srs-järjestelmää.
Siinä mielessä tuo ratti on leimalla suurempi ongelma kuin kuppipenkki.

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #154 : 18.10.2021, 18:21:51 »
Tuossa oli kait puhe kilpakatsastusleiman saannista mutta ei pitäisi olla ongelmaa tieliikennekatsastuksessakaan kun on mekaaninen bägi eikä osa srs-järjestelmää.
Siinä mielessä tuo ratti on leimalla suurempi ongelma kuin kuppipenkki.

Joo rattihan se pitää normi laittaa sitten leimalle jos kadulle meinaa. Liekö Volvolta sais erikoislupaa sen poistamiseen kun eikös näitä alkupäästä saanut ilman kuskin bägiä.  ???
viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2884
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #155 : 18.10.2021, 19:16:51 »
Mites näiden leimaamisen kanssa, kun penkeissä on alunperin sivutyynyt ja kupeissa tuskin sellaisia on? Aiheuttaako ongelmaa?

Turvalaitteita saa poistaa jos mallisarjaa saanut ilman. Muutenhan niitä ei taida saada ottaa pois kuin valmistajan lappusella (sellaista ei kukaan valmistaja kirjoita)?
Penkin kiinnityksistä ulkomuistista vaaditaan lappusia, lähtökohtasesti tehtaan kiinnitys paras seuraavaksi FIA kiinnikkeet.

Jotain muutoksia niissä uusissa katsastusmuutoksissa oli, ainakin monipistevöillä (niissä missä ei ole e hyväksyntää) sai leiman jos kaaret autossa?
En muista pitikö silti käyttää valmistajan kiinnityspisteitä vöille? (Jos tekee FIA ohjeiden mukaan kaiken niin se on aika hyvä verrokki vakio pisteille)

Jos tähän ei ole tullut muutoksia: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Turvavarusteen%20poistaminen.pdf

Lähinnä tarkoitin jos muuttaa penkkien kiinnitystä, niin katsurin (pitäisi?) vaatiessa todistusta. Voi sitten sanoa niiden olevan moottoriurheilun kattojärjestön mukaiset kiinnikkeet jolloin ei tartte mitään lappusia sen enempää näytellä.
Tietty periaatteessa sen kuvan siitä FIA/AKK kirjasta/pdf tulostaa liitteeksi.

Mutta vaatiiko moni katsuri tälläistä, ei. Kyseleekö joku perään ikinä leimoilla tulevaisuudessa, tuskin. Onko sama vaiva tehdä se noin, on.

Jos säännöt ei ole radikaalisti muuttuneet vanhoista.

Joo rattihan se pitää normi laittaa sitten leimalle jos kadulle meinaa. Liekö Volvolta sais erikoislupaa sen poistamiseen kun eikös näitä alkupäästä saanut ilman kuskin bägiä.  ???


Jos saanut ilman niin muuttaa auton vastaamaan sitä, tulostaa molemmista varaosakuvat. Ja näyttää autosta että nämä on vaihdettu. Saa sen sitten muutoskatsastettua ilman airbagiä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #156 : 18.10.2021, 20:02:15 »
Turvalaitteita saa poistaa jos mallisarjaa saanut ilman. Muutenhan niitä ei taida saada ottaa pois kuin valmistajan lappusella (sellaista ei kukaan valmistaja kirjoita)?
Penkin kiinnityksistä ulkomuistista vaaditaan lappusia, lähtökohtasesti tehtaan kiinnitys paras seuraavaksi FIA kiinnikkeet.

Jotain muutoksia niissä uusissa katsastusmuutoksissa oli, ainakin monipistevöillä (niissä missä ei ole e hyväksyntää) sai leiman jos kaaret autossa?
En muista pitikö silti käyttää valmistajan kiinnityspisteitä vöille? (Jos tekee FIA ohjeiden mukaan kaiken niin se on aika hyvä verrokki vakio pisteille)

Jos tähän ei ole tullut muutoksia: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Turvavarusteen%20poistaminen.pdf

Lähinnä tarkoitin jos muuttaa penkkien kiinnitystä, niin katsurin (pitäisi?) vaatiessa todistusta. Voi sitten sanoa niiden olevan moottoriurheilun kattojärjestön mukaiset kiinnikkeet jolloin ei tartte mitään lappusia sen enempää näytellä.
Tietty periaatteessa sen kuvan siitä FIA/AKK kirjasta/pdf tulostaa liitteeksi.

Mutta vaatiiko moni katsuri tälläistä, ei. Kyseleekö joku perään ikinä leimoilla tulevaisuudessa, tuskin. Onko sama vaiva tehdä se noin, on.

Jos säännöt ei ole radikaalisti muuttuneet vanhoista.

Jos saanut ilman niin muuttaa auton vastaamaan sitä, tulostaa molemmista varaosakuvat. Ja näyttää autosta että nämä on vaihdettu. Saa sen sitten muutoskatsastettua ilman airbagiä.

No näin minäkin sen olen ymmärtänyt tähän asti, vaikka ei vielä ole käytännön kokemusta  :D
viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #157 : 18.10.2021, 20:04:53 »
Tänään saapui vähän isompi lähetys. Tarttee vaihtaa alaa putkimieheksi (höhö)   :2funny:


viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5925
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #158 : 19.10.2021, 18:34:50 »
Komeeta  S*

Ensikesänä tarvii päästä vähintään kimppa kuvaan  ELK

Paikalla Ristus

  • Hallituksen jäsen - Tossavainen - Teiden ritari
  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10737
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #159 : 20.10.2021, 10:10:57 »
Tänään saapui vähän isompi lähetys. Tarttee vaihtaa alaa putkimieheksi (höhö)   :2funny:



Onko noissa kuinka selkeät kasaus ohjeet vai onko nää sarjassamme ei näitä voi väärin kasata.
S40 Racing -99 man, 855 2.5 10V -96 man, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut ja XC90 T8 -16

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #160 : 22.10.2021, 17:53:57 »
Komeeta  S*

Ensikesänä tarvii päästä vähintään kimppa kuvaan  ELK

Koitetaan osua radalle samana päivänä  8)


Onko noissa kuinka selkeät kasaus ohjeet vai onko nää sarjassamme ei näitä voi väärin kasata.

Ei äkkiseltään mitään ohjeita näkynyt tulevan mukana. Putkien järjestys aika selkeä näissä jos taivutuksia katselee. Eiköhän se tästä hahmotu pikkuhiljaa kun sovittelee  :D
viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #161 : 31.10.2021, 11:18:46 »
Putkitöitä päästy jo vähän aloittelemaan. Kojelauta ja kattoluukku on purettu pois tieltä että pääsin kunnolla alkuun. Pääkaaren paikkaa haettu alustavasti kohdilleen, mutta kuvasta poiketen siirrän sitä todennäköisesti hieman tuosta vielä eteenpäin. Ratti tarvii vaihtaa flattiin kun muutin ajoasentoa vielä hiukan eteenpäin. Tuo 90mm syvää tulee turhan lähelle nykyisellä kohdalla



viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 950
  • vapari
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #162 : 31.10.2021, 18:15:49 »
Jos haluut tuosta alkuperäisestä lämmityslaitteesta eroon, ja siirtyä kevyempään ratkaisuun niin tässä on yks hyvä vaihtoehto mistä rakennella sellainen:
https://www.ikh.fi/fi/lammityslaite-12v-crx12001?gclid=Cj0KCQjw_fiLBhDOARIsAF4khR12RPuBr22PANhF7Dh0Wrs82x71teW_SqV0KOiDO0DvXX6DmUhn_XsaAkgEEALw_wcB

On siinä toki oma tekeminen, että tuon saa toimimaan järkevästi.
Tai toki kilpurissa periaatteessa riittää minimissään huurteenpoisto.
Imgur | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 | B200F+ZF S5-16

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #163 : 02.11.2021, 16:41:40 »
Tarviipa tuohon perehtyä. Vähän kyllä tekis mieli tehdä uusi kojelauta tähän. Katsotaan nyt miten kaiken kerkiää tekemään  ;D
viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Viizkasi

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #164 : 06.11.2021, 12:34:31 »
Nyt alkaisi olemaan etuhäkki mitoissaan ja kohdillaan. Viitisen tuntia meni kun rauhaksiin leikkaa, hioo ja aina käy sovittamassa välissä. Seuraava kaariprojekti onkin sitten jo tutumpi homma  ;D. Etujalkojen tornit sitten seuraavaksi leikellä ja hitsata loppuun. Sen jälkeen ruveta pähkäilemään kattoristikkoa  ELK

viiskasi.kuvat.fi
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

 

Carwist  Race.fi