^noin se ei missään nimessä saa olla. Kaikissa omiin käsiin osuneissa päiväajovalollisissa autoissa palavat päiväajovalot valokytkimen 0-asennossa, kun moottori käy.
V60 vm2016, piti käydä testaamassa, etten puhu lööperiä
0 = päiväajovalot, ei takavaloja
P = etu+takavalot ("parkit", edessä siis valaisin palaa himmeänä)
A = takavalot + etu (himmeä)+lähivalot tai takavalot + päiväajovalot (kirkas) valoisuudesta riippuen
Vähän huono logiikka tässäkin, koska ideana on ollut, ettei ilman ajovaloja ajelun pitäisi olla mahdollista... mutta onnistuu omalla autollani valokytkin P-asennossa.
Edit: No, minun ymmärtääkseni direktiivi tms. vaati myös, että mittaristosta pitää nähdä, ovatko takavalot päällä ja ovatko lähivalot päällä. Tosin selkeän merkkivalon sijaan indikoinniksi kelpaa jokin kryptisempikin yhteys, esim. mittarivalaistuksen palaminen riitti kertomaan takavalojen päälläolosta, jos mittarivalot paloivat vain takavalojen ollessa päällä. Tai lähivalojen toiminnan indikointiin kelpaa korkeudensäädön asetusten ilmaantuminen ajotietokoneen näyttöön. Enpä vaan ole omasta autostani onnistunut löytämään mitään tällaisia, joten ei ole Volvolla homma kovin hyvin hanskassa.