Autoracing  KL-varaosat

Kiinacooler-kokemuksia

  • 63 Vastauksia
  • 29625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #45 : 05.01.2014, 13:03:55 »
Eikös se Mikan silloin mittaillut eroja modelpassaren ja originellin välillä?
Mitä mikan ei olisi mitannut ?  :pomo:

Jää kyllä varmaan mittaamatta meikäläiseltä kun ei löydy välineitä tuohon.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #46 : 05.01.2014, 15:14:28 »
http://shop.wiltec.info/product_info.php/info/p2631_Universal-Ladeluftkuehler-LLK-Aluminium-Turbo-INTERCOOLER-No-002.html
Kukaan tilannu tuolta cooleria? Vähän mietityttää noi 80mm lähdöt, mutta toisaalta kylläpä ois edullinen ja saahan niitä supisteita :pomo:
Jos jollain ois sanoa kokemusta tuolta tilaamisesta, esim. postikulut muka vaan 5,50e suomeen? Tai sitten ymmärrän jotain pahasti väärin :D
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

855_T5R

  • Vieras
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #47 : 05.01.2014, 15:29:42 »
Olikos se että 1Bar ahdoilla pääsyt lentää vakio coolerista, kun ovat muovia. Lisäksi ei virtaa niin hyvin mitä kiinalainen.

Kannattaa suoraan ostaa se keulan kokonen 600x300x76mm.
Mutta laitappa tuommonen 600*300*76 kiina cooleri uusimpiin e tyyppihyväksyttyyn 940.. esim. Joutuu nähä ihansikana vaivaa ettei katsastusmies hoksais sitä sieltä... ja vaikka modelpassade cooleri on vähän tyyris ostaa mutsen saa sinne aika kivasti piiloon. Ja eikös se mallikohtanenki oo 600*400* riippuu minkä paksusen otat....

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #48 : 05.01.2014, 16:21:57 »
Eikös se Mikan silloin mittaillut eroja modelpassaren ja originellin välillä?

Kyllä näin tein!  :)

Mitä mikan ei olisi mitannut ?  :pomo:
Maailmassa on paljon mitattavia asioita, jotka ovat mittauskalustoni ja taitojeni ulottumattomissa!  :D

Jää kyllä varmaan mittaamatta meikäläiseltä kun ei löydy välineitä tuohon.

Helppoa kuin heinän teko!  K-tyypin mittausanturi ja pikkuisen piuhaa ja mittari, ja se on siinä!
Tälläisellä pääsee jo pitkälle.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493128/Digitaalinen-yleismittari-MY64


Ysiin ja seiskaan saa "malli-sopivia" coolereita, esim KL-racingilta tai do88:lta.  Jotka istuvat suhteellisen kivuttomasti paikalleen. Do88 cooleri istuu ysiin heittämällä, mutta on ohuempi kuin "ohut" KL-racing versio. Tosin tuo "ohuus" (50mm) haittaa vasta siellä 1,5 baarin ahtojen "paremmalla" puolella.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html

http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=196&artnr=ICM-150&visa=1-200&Sort=Beskr&Visn=Lista1

Tai koko putki/letku-setti coolerin mukana.
http://www.do88.se/fi/artiklar/moottori-tuunaus/bigpack/bigpack-volvo-740-940-turbo-keskiliitanta-putkisarja.html

Joten noilla hinnoilla on turha lähteä etsimään mitään sopimatonta kiinaria ja ihmetellä katsurin ylimääräistä intoa tutkia sitä cooleria.

Vakio ysin/seiskan cooleri ei yksinkertaisesti jäähdytä riittävästi nostetuilla paineilla, ellei halua työntää jopa +110C lämpötilassa virtaavaa ilmaa sinne vinokoneeseen!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #49 : 05.01.2014, 16:37:24 »
Kyllä näin tein!  :)
Vieläkö data on tallessa ? :)
Maailmassa on paljon mitattavia asioita, jotka ovat mittauskalustoni ja taitojeni ulottumattomissa!  :D
Varmasti, mutta vinokone taitaa olla jo melko tuttu.  ???
Helppoa kuin heinän teko!  K-tyypin mittausanturi ja pikkuisen piuhaa ja mittari, ja se on siinä!
Tälläisellä pääsee jo pitkälle.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493128/Digitaalinen-yleismittari-MY64
Ja syventävä kurssi sähkötekniikkaan.  ;D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #50 : 05.01.2014, 16:50:44 »
Vieläkö data on tallessa ? :) Varmasti, mutta vinokone taitaa olla jo melko tuttu.  ??? Ja syventävä kurssi sähkötekniikkaan.  ;D

Data on jossakin täällä foorumilla, ellei osa mennyt museon mukana.  Muistissa on jotakin.   :)
KL-racing coolerilla en koskaan päässyt yli +40C ilman lämppötilan yläpuolelle, vaikka ilmastointi oli päällä, laatikkoöljyt kuumia ja ulkona hellekeli (+27C) ja vakio työnsi siinä vaiheessa kaasuläpän etupuolelta mitattuna +110C asteista ilmaa koneeseen täysahdoilla.

Suusanallinen tulos on, vakio cooleri on täysin *aska!

Vinokone on mittausteknisessä mielessä "tuttu-juttu".   ;)

Tuo motonetin mittarilla mittaaminen on helppoa. Anturi paikalleen ja kiinni sinne missä halutaan mitata sitä lämpötilaa, mittari päälle ja lukee lukeman näytöstä. Ei sen monimutkaisempaa.  :)

Itseltä nimittäin löytyy juuri tuo mittari ja juurikin tuolla ne ahtolämpötilat on mitattu. Tietysti noita lämpötilamittareita löytyy sitten muitakin.  ;)

Mittaaminen se mittaajaansa opettaa!   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #51 : 05.01.2014, 17:44:22 »
No ei ollut. Omassa käytössä jokainen kestänyt 1 bar ahtoa, kaveri ajaa jatkuvasti 1,2 barilla ilman mitään ongelmia.

Mulla 1.2 bar ahdoilla alkoi kaksin kappalein vuotamaan päädyn välistä.

Ei se vakio kuuleri huono ole, se vaan ei virtaa ja hajoaa helposti.  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #52 : 05.01.2014, 18:40:35 »
Mulla 1.2 bar ahdoilla alkoi kaksin kappalein vuotamaan päädyn välistä.

Ei se vakio kuuleri huono ole, se vaan ei virtaa ja hajoaa helposti.  :2funny:

Korjaan. Ei kestä, ei virtaa, eikä jäähdytä! Muuten erittäin näppärä kapistus.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 18:46:22 kirjoittanut miikel »

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #53 : 05.01.2014, 19:56:19 »
http://shop.wiltec.info/product_info.php/info/p2631_Universal-Ladeluftkuehler-LLK-Aluminium-Turbo-INTERCOOLER-No-002.html
Kukaan tilannu tuolta cooleria? Vähän mietityttää noi 80mm lähdöt, mutta toisaalta kylläpä ois edullinen ja saahan niitä supisteita :pomo:
Jos jollain ois sanoa kokemusta tuolta tilaamisesta, esim. postikulut muka vaan 5,50e suomeen? Tai sitten ymmärrän jotain pahasti väärin :D

Hyövääkö tilata ulkomailta ku biltema myy 600x300x76 119 ekuun?

Mä kyselin katastusmieheltä et saako vaihtaa kiinakuulerin vuotavan orkkiksen tilalle tuohon omaan käyttikseen. Tuumas et kuhan se ei oo tehokkaampi ja samaan hengen vetoon tuumas ettei hän ainakaan erota syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin et onko siellä orkkis kuuleri vai mikä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #54 : 05.01.2014, 20:01:29 »
 Coolerin vaihto = Moottorin muutos  -> Pitää osoittaa päästömääräysten täyttyminen-> Suomeksi VTT:n mittaus.    :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #55 : 05.01.2014, 20:03:23 »
Hyövääkö tilata ulkomailta ku biltema myy 600x300x76 119 ekuun?

Mä kyselin katastusmieheltä et saako vaihtaa kiinakuulerin vuotavan orkkiksen tilalle tuohon omaan käyttikseen. Tuumas et kuhan se ei oo tehokkaampi ja samaan hengen vetoon tuumas ettei hän ainakaan erota syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin et onko siellä orkkis kuuleri vai mikä.

Tämä on taas niitä asioita jotka riippuu ihan sen katsurin v-mäisyydestä, että haluaako puuttua. Mulla pomppas katsastus toissa syksynä siitä ku oli jääny nypittyihin nastarenkaisiin taakse yks katkennu nasta. Ja viime syksynä oli lamda 0.6 niin vieressä seissu katsuri alko jo punasta tarraa huuvella, mutta katsastusta tekevä inssi ei sitä kuitenkaan halunnu antaa ku ei ollu muuta huomautettavaa ja käski vaan uusinta näytöön. Toiset haluaa puuttua näihin asioihin ja toiset ei.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #56 : 05.01.2014, 20:15:09 »
Se ei ole yllätys, että on katsastusmiehestä kiinni mitä se huomaa ja mistä se jaksaa valittaa.
MUTTA kannattaako rakentaa auto mikä on laiton, mutta joku katsuri saattaa sen kerran hyväksyä. Todella mukava homma kun jonkun isomman muutoksen joutuu tekemään joka katsastukseen, kerran kun sen joku huomaa...

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #57 : 06.01.2014, 00:03:49 »
Hyövääkö tilata ulkomailta ku biltema myy 600x300x76 119 ekuun?

Mä kyselin katastusmieheltä et saako vaihtaa kiinakuulerin vuotavan orkkiksen tilalle tuohon omaan käyttikseen. Tuumas et kuhan se ei oo tehokkaampi ja samaan hengen vetoon tuumas ettei hän ainakaan erota syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin et onko siellä orkkis kuuleri vai mikä.
No eipä varmaan hyövytä, jos tuo 600 levvee mahtuu 200 keulaan S*
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #58 : 06.01.2014, 08:38:49 »
Coolerin vaihto = Moottorin muutos  -> Pitää osoittaa päästömääräysten täyttyminen-> Suomeksi VTT:n mittaus.    :idiot2:

Nuihan se virallisesti menee. Kahen vähäpäästöisen diisselin kohalla oon kyselly turbon ja kuuleri vaihosta niin molemmilla kerroilla on kerrottu et menee penkkilapulla ja muutoskatsastuksella. Toinen oli -91 golffi missä -97 tdi tekniikka ja toinen on sit tää nykynen käyttis (-95 945). Kyselin sitten et eikös meekkään samanlailla ku bensoissa niin katsurin mielestä -98 alkaen muuttuu käytäntö ja tulikos se sillon et pitää olla e-merkintä osissa.

No eipä varmaan hyövytä, jos tuo 600 levvee mahtuu 200 keulaan S*

Mahtuu se. Pikkasen tais joutua jotain peltiä leikkaan et meni. Mulla oli suorilla lähdöillä lähdöt alareunoissa joista 90 silikoonikurveilla eteenpäin. Tarkemmin sovittelemalla voi selvitä ilman pellin leikkelyä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #59 : 28.03.2014, 09:04:04 »
Mielenkiinnosta kyselen, että paljonko lienee merkitystä kummin päin cooleri on, mikäli lähdöt on jommassa kummassa ylä/alareunassa? Lämmin ilmahan pyrkii ylös ja vastaavasti kylmä alas. Eikö silloin teoriassa coolerin "pitää" olla lähdöt alareunassa. Tosin ilmamäärä kulkee koko kennoston läpi melko rivakasti joten ehtiikö tuo ero näkymään millään tavalla? 
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Carcom Oy  Elekma