Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 07:39:08 »
Joo ja kaikilla ei oo kaasuvehkeitä kotona mutta joku tommonen on todettu ihan hyväks ti-käyttöön satunnaisesti.
https://www.puuilo.fi/kemper-kaasupoltin-mini-sailio-600ml

Kuumailmapuhallin riittää hyvinkin. Varsinkin suipposuuttimella niin pysyy lämpö pistemäisenä. Alumiini ei tarvihe niin kovasti lämpöö.
2
Farkun sivupeilin lasin liimasin tuolla:
https://www.motonet.fi/tuote/gorilla-liima-sf-ruskea-60ml?product=60-6291
Minä myös. Ei ainakaan omistusaikana tippunu uudestaan
3
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 06:53:39 »
Siinä on ollut käyttöaste kohdallaan https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/eqs/14239669
Sillä on ajeltu. Karkealla matematiikalla luokkaa 400km päivässä. Eli varmasti on saanut pikalatausta ja paljon.
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 ilmastoinnin kompuran ääni
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle tänään kello 04:59:50 »
Kompuroissakin huomattavia eroja eri merkeillä äänessä ainakin mitä näissä kulkineissa tullut vastaan.

On kyllä. Valeolaiset huutaa pahiten. Sanden on selvästi hiljaisempi
5
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:49:05 »
6
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Jarhead tänään kello 00:28:14 »
Hei,

Taipsulle vastaus.
Minä puran moottorin siten, että roottori ja käämitys pysyy paikallaan ja laakerit vaihdetaan päistä.
En oikein ymmärtänyt tuota vasemmalle suuntaan.
Myös kommutaattoripinnat ja hiilet vaihtelen uuteen.

Ongelma moottorissa on alumiinipäätyjen laakeripesän väljistyminen, erityisesti ns liukuvan vapaan pään väljistyminen sen shimmailu ja silti pitäminen aksiaalisuunnassa liikkuvana lämpölaajenemisen mukana on haasteellista.

En ole löytänyt mottoreita mitkä vastaisi speksiä, eri kuoret näyttäisi olevan tässä.

Samoja laakereita kommutaattoria ja hiiliä menee haldex pumppuihin, mutta ne on erilaiset kuoriltaan.

Tein vajaa kymmenen moottoria talvella.
On suht tarkka homma ja testiajoa tehtävä noin tunti että voi varmistua siitä, että ei lämpene ja leikkaa kiinni, tai että uudet hiilet ei sula hiilisiltaan kiinni.
7
Muut menopelit / Vs: F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 19.05.2024, 23:46:51 »
Tommonen kuormasuojasta tuli lisäyksen jälkeen :D
8
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60:sen jyrinä
« Uusin viesti kirjoittanut patterikuulamaa 19.05.2024, 22:58:37 »
V70 D4 mk3 jyrisee myös moottorijarrutuksessa hetken tuolla kierrosalueella 1000RPM pintaan. Aivan kuin olisi liian suuri vaihde silmässä. Jyrinä ei nyt mitenkään voimakasta mutta jyrisee kuitenkin ennekuin automaatti osaa vaihtaa pienemmälle. Mietin juuri itsekin mahtaako kuulua asiaan vai pitääkö lähteä vikaa selvittämään. Autolla ajettu 240k.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Rengasmelua vaiko laakerivikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 19.05.2024, 22:22:53 »
Tässä kun näitä on lueskellut niin lopputulema taitaa olla että oireilee ihan miten sattuu nämä etulaakerit.
Voi johtua varmaan myös valmistajasta.
Omat kokemukset on olleet tuo perinteinen eli vasen etulaakeri sökö kun ääntää kaartaessa oikealle ja päinvastoin.

No, joskus on ollut vaikeaa paikallistaa mutta on löytynyt tunkkaamalla ylös ja kokeilemalla kädellä jousen värinää.
10
Showroom / Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 19.05.2024, 22:12:02 »
Koeajolla käyty ja nyt ohjautuu kuin unelma.  8) Samalla ostettiin laivaliput kahden viikon päähän. 3.6. starttaa kesän matka tällä!
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi