Kevyiden talvihuoltojen jälkeen 142 vapuksi ajokunnossa. Öljynsuodattimen siirtojalkaan pari O-rengasta, moottoriöljy+suodatin, perään pinjonin stefa ja takakannen tiiviste + öljyt.
Tulevia muutoksia ajatellen B234F kone hommattu, josta jää alakerta ylimääräiseksi ja pieni 6v ZF tekeillä Salmisella.
Perän tyhjennysproppu oli jämähtäny todella lujaan. Aikaa ja käyttöä nähnyt propun kanta alkoi pyöristyä entisestään. Koitin vielä pihdeillä mutta oli jo niin pehmosen olonen se kanta, ettei siitä saanut enää kunnolla kiinni.
Hitsasin lenkkiavaimen kiinni siihen mitä kannasta oli jäljellä ja hakkasin sen avulla propun irti... Vaihdoin lenkkiavaimen tilalle vanhasta jarrusatulan pultista metrisen kannan.
Kansi oli tiivistemassalla huonosti tiivistetty ja vuoti. Aikansa otti että massat sai kannesta siistittyä. OEM-tiiviste tilalle ja tuntuis pitävän toistaiseksi kuin myös proppukin.
Pinjonin stefakin oli ihan kiinni, tiedä vaikka olis ollu alkuperäinen.
Sivuhommana pieni kirjahylly omiin tarpeisiin. Kaupallisista vastaavista tuotteista pyydetään useita satasia, en tiedä menikö tuohon lopuksi edes satasta. Omalle ajallehan ei luonnollisesti kustannusta lasketa.