Samppasport  Futurez

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #60 : 14.08.2012, 08:59:20 »


 Siisti on  ;)
 Ihan kuin mulla paitsi mulla on musta ja pysyy mustana ;o)
 Pikkujuttuja nuo koukut & jarruvalot - pääasia että käy & kukkuu.
 Minkäkokoiset ovat nuo vanteet autossasi?

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #61 : 14.08.2012, 11:36:17 »
Pyyhkijän läpivienti voi olla ihan vaan jumissakin, ja moottori saatttaa silti olla ehjä. Ja oletko purkanut kontin verhouksia aiemmin ysistä? Ne yläreunan klipsit aukeaa siten, että nostat verhousta lasin yläreunaa kohti, eli liu-uttamalla ylöspäin ne irtoaa ehjänä, nuo kiinnikkeet kun tunnutaan aina rikkovan takaluukun verhouksesta ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #62 : 14.08.2012, 20:14:58 »
Pyyhkijän läpivienti voi olla ihan vaan jumissakin, ja moottori saatttaa silti olla ehjä. Ja oletko purkanut kontin verhouksia aiemmin ysistä? Ne yläreunan klipsit aukeaa siten, että nostat verhousta lasin yläreunaa kohti, eli liu-uttamalla ylöspäin ne irtoaa ehjänä, nuo kiinnikkeet kun tunnutaan aina rikkovan takaluukun verhouksesta ::)

Ja pikkuhiljaa venkuttamalla lähtee läpivienti liikkumaan ja irti. Sitten vain akselin puhdistus ja rasvattuna takaisin.
Pitäisi toimia jos moottori ja pihat ovat ok.
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #63 : 14.08.2012, 21:13:49 »
Tiedän kyllä sinun "mieltymyksesi ja taipumuksesi" XC korkuisiin Volvoihin mutta itse kyllä madaltaisin edes jonkun verran jos auto olisi minun?

Mutta kun ei ole! :)) Tuohan on kakkosneloseen verrattuna suorastaan urheilullisen matala mutta se taitaa kertoa enemmän siitä kakkosnelosesta... keulasta voisi ehkä pari senttiä tiputtaa mutta jos täällä on taas talvinen pihanhoito sitä mitä viime vuosina niin etuspoileri tulee ottamaan lumeen jo tuollaisenaan. Koukku kyllä maalataan vielä tänä kesänä joskaan hattua ei tule koska koukku ei ole käytössä niin maalipintakaan ei kärsi. Ja eiköhän tuolla jossain vaiheessa tule Lappeenrantaankin siirryttyä, ilmoittelen sitten.

Minkäkokoiset ovat nuo vanteet autossasi?

Mitäs nuo Aurigat on, 16 x 6.5 ET 25 nopeasti hatusta vetäen. Tarpeeksi isot siihen että ajatuskin renkaiden ostamisesta aiheuttaa ahdistuneisuutta...

Spoileri teki kyllä todella suuren eron, ei uskoisi miten muutama sentti muovilippaa voi muuttaa koko perän ulkonäön ihan toiseksi. Jarruvalo on tällä hetkellä vähän suunnitteluasteella koska spoilerin mukana tulleesta johdosta on jäljellä viisi senttiä (toki sitä voi jatkaa) ja kytkentäohjeet oli sitä luokkaa että korvien välissä rupesi soimaan varatun numeron valintaääni. Jos sen saa tehtyä niin että otan nykyisestä jarruvalosta liittimen irti ja vedän tuon johdon siihen niin hyvä, jos ei niin sitten vaikka teippaan spoilerista valon mustalla umpeen ettei ole katsastuksessa toimimattomia valoja autossa.

Ja kyllähän tuo kontin verhous ehjänä lähtee, kerran olen tehnyt ja mitään ei hajonnut. Melkoisesti vaikeammin kiinnitetty kyllä kuin 240:ssä jossa sen voi vain nykiä irti.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #64 : 14.08.2012, 21:20:44 »
juuri näin se kytketään,johdot löydät vasemman takatolpan yläkulmasta.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

The moose

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #65 : 14.08.2012, 21:30:30 »
Spoileri teki kyllä todella suuren eron, ei uskoisi miten muutama sentti muovilippaa voi muuttaa koko perän ulkonäön ihan toiseksi. Jarruvalo on tällä hetkellä vähän suunnitteluasteella koska spoilerin mukana tulleesta johdosta on jäljellä viisi senttiä (toki sitä voi jatkaa) ja kytkentäohjeet oli sitä luokkaa että korvien välissä rupesi soimaan varatun numeron valintaääni. Jos sen saa tehtyä niin että otan nykyisestä jarruvalosta liittimen irti ja vedän tuon johdon siihen niin hyvä, jos ei niin sitten vaikka teippaan spoilerista valon mustalla umpeen ettei ole katsastuksessa toimimattomia valoja autossa.

luulis alkuperäsillä ohjeilla olevan helppoa.. vertaa ikea kalusteet  :D

sattumalta olin paikalla kun pakettiin laitettiin kaikki alkuperäset ohjeet yms ledille kelpaava valovikavahti ja jotain..

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #66 : 14.08.2012, 22:43:53 »
Kyllähän siinä alkuperäisohjeet tuli, samoin kuin pussillinen liitintä ynnä muuta ja myös se valovahti. Tuntuu silti joltain maailmaa vihaavan insinöörin kostolta koko juttu kun saadakseen yhden ledirivin palamaan täytyy mm.

- purkaa kynnyskoteloa (vaikkei sinne edes mitään asenneta, ööh?)
- purkaa keskikonsolia
- purkaa kattoverhoilua
- pilkkoa johtosarjaa

Miksei voida vain vetää spoilerin jarruvalon johtoa luukun sisään ja kytkeä alkuperäisen jarruvalon pistokkeeseen? Liian helppoa? :idiot2:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #67 : 15.08.2012, 09:08:28 »
juuri näin se kytketään,johdot löydät vasemman takatolpan yläkulmasta.

Ei kytketä!



Itse omaan linttaan tein niiden ohjeiden mukaan niin, että D pilarin verhoilu irti, kontin vasemmalta se pieni luukku auki jossa on se 10 napainen liitin ja valojen takapaneeli irti sekä niillä muovisilla pyöritettävillä "ruuveilla" olevan kattopaneelin irti (missä on lamppukin). Ujutin kaapelin viimistä pilaria pitkin alas liittimelle johon se sitten kytkettiin.
Orggis jarruvalon piuha irti ja mukana tuli tarra millä sen pystyi peittämään.
Sitten valovikavahdin vaihto uuteen malliin niin ei herjaile vikavaloja.

Alkuperäsissä ohjeissa on se kynnyskotelon ym purkaminen sen takia, koska se pätee myös semmosiin autoihin joissa johto joudutaan vetämään keulaan asti. Tän takia myös uutena kun ostaa ton lipan, niin virtajohto on semmoset kaheksan metriä pitkä :D

Edit: ja juu, ne alkuperäiset ohjeet on kyllä aika sekavat. :|

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #68 : 15.08.2012, 20:21:15 »
ne alkuperäiset ohjeet on kyllä aika sekavat. :|

Älä vähän. Ymmärsin tuosta kahden lauseen kuvauksestasi ekalla lukemisella huomattavasti enemmän kuin koko ohjevihkosesta vartissa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #69 : 16.08.2012, 23:23:58 »
Pyyhkijään tutustuttu. Moottori manan majoilla ja läpivienti suunnilleen hapettunut kiinni. :buck2: Pitää vissiin shoppailla moottori jostain...

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #70 : 17.08.2012, 07:41:58 »
Ei kytketä!



Itse omaan linttaan tein niiden ohjeiden mukaan niin, että D pilarin verhoilu irti, kontin vasemmalta se pieni luukku auki jossa on se 10 napainen liitin ja valojen takapaneeli irti sekä niillä muovisilla pyöritettävillä "ruuveilla" olevan kattopaneelin irti (missä on lamppukin). Ujutin kaapelin viimistä pilaria pitkin alas liittimelle johon se sitten kytkettiin.
Orggis jarruvalon piuha irti ja mukana tuli tarra millä sen pystyi peittämään.
Sitten valovikavahdin vaihto uuteen malliin niin ei herjaile vikavaloja.

Alkuperäsissä ohjeissa on se kynnyskotelon ym purkaminen sen takia, koska se pätee myös semmosiin autoihin joissa johto joudutaan vetämään keulaan asti. Tän takia myös uutena kun ostaa ton lipan, niin virtajohto on semmoset kaheksan metriä pitkä :D

Edit: ja juu, ne alkuperäiset ohjeet on kyllä aika sekavat. :|
en tiedä sitten,itse ostin spoikan aikoinaan piliasta,siinä ei kyllä ollut johtoa kuin juuri sen verran että yletti vasempaan katon nurkkaan missä on liitin mihin johdot tulee,ja siinä ei puhuttu kynnyskoteloista yhtään mitään,mukana oli se tarra ja valovikavahti.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #71 : 25.08.2012, 00:22:36 »
Heittäkääpäs fiksummat ideaa mihin kohtaan saisi siisteimmin yhden ylimääräisen 52 mm mittarin kiinni siten ettei näytä ulkopuolisen silmään tuningilta ja siten ettei tarvitse rikkoa kojetaulusta mitään. Saattaa olla vähän mahdoton rasti, myönnetään. Mittarin luettavuuden ei tarvitse olla huippuluokkaa.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #72 : 25.08.2012, 00:52:39 »
Soittimen alle romulootaan tupakin sytyttimen viereen?

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #73 : 25.08.2012, 18:28:23 »
Ahtomittarista ilmeisesti kysymys..? Omaan pirssiin laitoin jalallisen,pinta-asennettavan umpinaisen mittarikotelon siihen vasemmalle tuulilasin alanurkkaan,kaiutinritilän reunaan.Mittarikotelon jalassa on tukeva tarrakiinnitys.Asennus on siisti,suht huomaamaton ja mikä parasta,johdot saa kätevästi piiloon ovitiivisteen alle eikä mitään reikiä tarvi porailla.Lisäksi mittari on hyvässä paikassa luettavuuden kannalta.Ei tarvi kiihdytyksen aikana silmäillä mihinkään tuhkiksen tienoille.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #74 : 25.08.2012, 18:45:37 »
Tyylikkään värinen yksilö. Omalla erikoisella tavalla näissä "merikonteissa" silmä lepää. ELK
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo