Samppasport  Futurez

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #75 : 25.08.2012, 20:02:04 »
Juu ei, ei ole ahtomittari tällä kertaa kyseessä vaan volttimittari akun varauksen seurailuun ettei mene Eberillä liian tyhjäksi. Siksi se luettavuus ei olekaan niin justiinsa kun sitä ei tarvitse kyyläillä ajossa, riittää että sen näkee parkissa. Sama vaikka sen rakentaisi tuhkakuppiin niin että avatessa näkisi mittarin.

Kyllähän näissä vanhoissa Wilsgaardin suunnittelemissa on jotenkin rauhallisempi ulkoasu kuin uusissa. Ei paljon linjat riitele keskenään kun kaikki menee siististi suoraan. ;D

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #76 : 26.08.2012, 02:08:04 »
Tällanen voisi olla myös toinen vaihtoehto mittarille http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=283

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #77 : 26.08.2012, 02:09:10 »
Heittäkääpäs fiksummat ideaa mihin kohtaan saisi siisteimmin yhden ylimääräisen 52 mm mittarin kiinni siten ettei näytä ulkopuolisen silmään tuningilta ja siten ettei tarvitse rikkoa kojetaulusta mitään. Saattaa olla vähän mahdoton rasti, myönnetään. Mittarin luettavuuden ei tarvitse olla huippuluokkaa.

Keskikonsolin sisään volttimittarin jemmaisin.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #78 : 26.08.2012, 21:06:01 »
Juu ei, ei ole ahtomittari tällä kertaa kyseessä vaan volttimittari akun varauksen seurailuun ettei mene Eberillä liian tyhjäksi. Siksi se luettavuus ei olekaan niin justiinsa kun sitä ei tarvitse kyyläillä ajossa, riittää että sen näkee parkissa. Sama vaikka sen rakentaisi tuhkakuppiin niin että avatessa näkisi mittarin.

Kyllähän näissä vanhoissa Wilsgaardin suunnittelemissa on jotenkin rauhallisempi ulkoasu kuin uusissa. Ei paljon linjat riitele keskenään kun kaikki menee siististi suoraan. ;D

Tommonen tupakansytyttimeen survottava varmaan toimis sulla kuitenkin ihan riittävästi ;) ei reikiä eikä piuhavetoja

http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=177
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #79 : 28.08.2012, 00:32:10 »
Piuhoilla laitettava digitaalinen vaikuttaa kohtuupätevältä joskin se olisi piilotettava tosi hyvin koska sitä ei saa millään näyttämään alkuperäiseltä, tupakansytytinmalli ei toimi koska siihen ei tule sähköä auton ollessa virrattomana. Kyllä sitä virtaa riittää kun moottori käy mutta päivä pakkasessa ja tunti Eberiä saattaa muuttaa lepotilannetta reilunlaisesti. Tai sitten en laita mitään ja luotan siihen että kyllä se toimii, saahan auton aina kuitenkin kotiin kun käy ensin starttaamassa sen 240:lla jos pääsee totaalisesti hyytymään...

Kävin tänään pikaisesti korjaamollakin ihmettelemässä mistä putki vuotaa, nosturilla vähän helpompi tutkia. Lopputulos oli että etupöntön liitoksestahan se mutta vain kylmänä ja syynä on liian uusi putki, odotetaan että nokeentuu tukkoon. Korjauksen hinta 0€ ja ohjeena että lisää töitä koneelle niin tulee tiivistysmateriaalia, tämä selvä!

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #80 : 28.08.2012, 08:14:11 »
Eipä tuollaista piuhojen perässä olevaakaan kannata niin kytkeä, että koko ajan näyttää, sillä sekin syö virtaa. Ei se nyt yhdessä yössä akkua kuivaa, mutta jos muutamaksi päiväksi jää auto seisomaan, niin saattaa jo tehdä ihmeitä... Tupakansytyttimeen tulee virtaa kun laittaa virrat on asentoon, ennen starttiahan se volttimäärä kannattaa katsoa.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #81 : 05.09.2012, 17:35:08 »
Tällanen voisi olla myös toinen vaihtoehto mittarille http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=283

Mitähän tuolla on hintaa kun en mielestäni sitä linkin sivulta löytänyt?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #82 : 05.09.2012, 17:38:23 »
Kyllä sitä virtaa riittää kun moottori käy mutta päivä pakkasessa ja tunti Eberiä saattaa muuttaa lepotilannetta reilunlaisesti. Tai sitten en laita mitään ja luotan siihen että kyllä se toimii, saahan auton aina kuitenkin kotiin kun käy ensin starttaamassa sen 240:lla jos pääsee totaalisesti hyytymään...

Jo aikasemmin taisin kirjoittaa että miksi sitä Eberiä pitäisi käyttää tunnin kerrallaan?  ??? 15-20min riittää oikein hyvin kovillakin pakkasilla. Jos kerrankin tekee sen ettei lähde auto käymään niin akkukaupasta fyysisesti niin iso akku kuin siihen vakiopaikalle sopii niin ei varmasti tule ongelmia.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #83 : 05.09.2012, 22:43:45 »
Mitähän tuolla on hintaa kun en mielestäni sitä linkin sivulta löytänyt?  ???

Siinähän se möllöttää tekstin alla, 26,50€. Varmasti saa vastaavia eBaysta halvemmalla.

Tuskin minä sitä Eberiä tuntia putkeen huudatankaan mutta kun tuo kodin ja työpaikan väli on autoilun mittakaavassa vähän mallia kivenheitto niin siinä ei ihmeempiä latauksia ehdi tapahtua lämmityskertojen välissä, akku taitaa mennä uusiksi joka tapauksessa niin jos sitä sitten ostaisi jonkun 80 ampeeritunnin järkäleen sinne. Varmaan saman tien voisi ostaa ylläpitolaturin... laturi maksaa 90€ mutta tunnin maantieajo akun lataamiseksi maksaa jotain 15€ pintaan, laturin hinnalla ei montaa akunelvytyslenkkiä heitä. Sitä maantieajoa kun ei kuitenkaan viikoittain minulle tule.

Ja maantieajon hinnasta puheenollen kulutustesti jatkuu. Tämänhetkinen tankillinen on mennyt mystisesti vähemmällä kuin edellinen, ilmeisesti se on totta että vähemmän kuormaa ja enemmän kierroksia kuluttaa vähemmän kuin isolla vaihteella vedättäminen. Keskikulutus siinä yhdeksän litran kieppeillä - ohjekirja lupaa kymmenen ja puoli. :idiot2:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #84 : 06.09.2012, 18:53:36 »
Jos kerrankin tekee sen ettei lähde auto käymään niin akkukaupasta fyysisesti niin iso akku kuin siihen vakiopaikalle sopii niin ei varmasti tule ongelmia.  :)

Ei mahdu kuin 80ah akku vakiopaikalle. Ahtoputket jne sälä tekee sellaisenkin asentamisen mukavaksi pujottamiseksi.

Omaani juuri hankin uuden akun talvea ja webastoa varten. Ensin kannoin Motonetista 100ah kimpaleen, parkkiksella hetken kirotettuani kävin sen sitten vaihtamassa kasikymppiseen.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #85 : 06.09.2012, 21:13:32 »
Ei mahdu kuin 80ah akku vakiopaikalle. Ahtoputket jne sälä tekee sellaisenkin asentamisen mukavaksi pujottamiseksi.

Omaani juuri hankin uuden akun talvea ja webastoa varten. Ensin kannoin Motonetista 100ah kimpaleen, parkkiksella hetken kirotettuani kävin sen sitten vaihtamassa kasikymppiseen.

Onkos bensassa jotain eroja tuossa kuskinpuolen kolossa verrattuna dieseliin ??? Itellä meni tuohon omaan dieseliin 100Ah:n akku tuonne poteroon pienellä tunkemisella, vaikka ahtoputken tietyvillä on webastokin. Tosin nyt siellä on vaan 50 Ah:nen exiden rullakennoakku, joka on tuntunut olevan aika toimiva tuossa webasto käytössä, ja tuntuu jaksavan antavan virtaa kovillakin pakkasilla.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #86 : 14.09.2012, 05:31:05 »
Siinähän se möllöttää tekstin alla, 26,50€. Varmasti saa vastaavia eBaysta halvemmalla.

Tuskin minä sitä Eberiä tuntia putkeen huudatankaan mutta kun tuo kodin ja työpaikan väli on autoilun mittakaavassa vähän mallia kivenheitto niin siinä ei ihmeempiä latauksia ehdi tapahtua lämmityskertojen välissä, akku taitaa mennä uusiksi joka tapauksessa niin jos sitä sitten ostaisi jonkun 80 ampeeritunnin järkäleen sinne. Varmaan saman tien voisi ostaa ylläpitolaturin... laturi maksaa 90€ mutta tunnin maantieajo akun lataamiseksi maksaa jotain 15€ pintaan, laturin hinnalla ei montaa akunelvytyslenkkiä heitä. Sitä maantieajoa kun ei kuitenkaan viikoittain minulle tule.

Ja maantieajon hinnasta puheenollen kulutustesti jatkuu. Tämänhetkinen tankillinen on mennyt mystisesti vähemmällä kuin edellinen, ilmeisesti se on totta että vähemmän kuormaa ja enemmän kierroksia kuluttaa vähemmän kuin isolla vaihteella vedättäminen. Keskikulutus siinä yhdeksän litran kieppeillä - ohjekirja lupaa kymmenen ja puoli. :idiot2:

Työpaikan kone ei juuri tuota linkin sivua avaa niin paljoa että hinta tulisi näkyviin.  :idiot2:

Ylläpitolaturia olen itsekkin miettiny mutta nyt ei vain taloudellinen tilanne anna myöden semmoista ostaa.

Mun ysillä ei kyllä tommosiin kulutuslukemiin pääse. Ei sitten millään. Mutta onhan siihen laitettu lastua, ym. mukavaa.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #87 : 14.09.2012, 05:33:50 »
Ei mahdu kuin 80ah akku vakiopaikalle. Ahtoputket jne sälä tekee sellaisenkin asentamisen mukavaksi pujottamiseksi.

Omaani juuri hankin uuden akun talvea ja webastoa varten. Ensin kannoin Motonetista 100ah kimpaleen, parkkiksella hetken kirotettuani kävin sen sitten vaihtamassa kasikymppiseen.

Muistan kyllä että ei se sinne helpolla mennyt. Sitä en muista että minkä kokoinen akku tuli silloin hommattua mutta ainakin ahtoputki irrotettiin asentamisen tieltä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #88 : 14.09.2012, 06:49:31 »
Onkos bensassa jotain eroja tuossa kuskinpuolen kolossa verrattuna dieseliin ??? Itellä meni tuohon omaan dieseliin 100Ah:n akku tuonne poteroon pienellä tunkemisella, vaikka ahtoputken tietyvillä on webastokin. Tosin nyt siellä on vaan 50 Ah:nen exiden rullakennoakku, joka on tuntunut olevan aika toimiva tuossa webasto käytössä, ja tuntuu jaksavan antavan virtaa kovillakin pakkasilla.
Oon tehny tuon havainnon kans että se mikä diiselin lokeroon meni, ei bensakoneisen koriin sitten millään. Tosin pelkkää mutuilua, kun jäi mittaamatta  :-\
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #89 : 14.09.2012, 22:37:46 »
taitaa toi ahtoputken sijainti vähä rajottaa akun kokoa  ??? 80Ah mahtuu bensa vehkeeseen niinku tomimikael sanoki

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Futurez  Kulkukoira