Carcom Oy  Ateho

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99258 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #105 : 13.10.2012, 00:15:27 »
Jep, noinhan se menee. Samaan tilanteeseen väsään sen itsekin jahka ehdin mutta nyt pääsee helpoimmalla kun vain teippaa spoilerista valon pois.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #106 : 13.10.2012, 12:22:42 »
Jep, noinhan se menee. Samaan tilanteeseen väsään sen itsekin jahka ehdin mutta nyt pääsee helpoimmalla kun vain teippaa spoilerista valon pois.

Lain mukaanhan tuokaan ei ole oikea tapa

Lainaus
5.14.1 Valaisimien peittäminen on kielletty, lukuun ottamatta kaukovalaisimia, lähivalaisimia ja etusumuvalaisimia, jotka voidaan peittää silloin, kun ne eivät ole käytössä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #107 : 13.10.2012, 20:06:12 »
No jos tarkkoja ollaan niin eihän tuossa valaisinta olla peittämässäkään vaan punaista läpinäkyvää muovinpalaa jonka alla on pieniä läpinäkyviä muovikupuja joiden sisällä taas on toisiinsa metallilla liitettyjä komponentteja. Joku saattaisi ilman parempaa tietoa sitä valaisimeksikin luulla mutta valoa siitä ei nykyisellään lähde ilman ulkoista apua mitenkään, ellei sitten viime aikoina ole keksitty langatonta sähköä joka osaa mennä millin tarkkuudella oikeaan paikkaan.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #108 : 14.10.2012, 18:15:02 »
Ja sitten vuoden viimeiset "pesty ja puunattu" kuvat kesäpyörillä. Takapuskuriin jäi näköjään vähän kauneusvirheitä. Kukahan saisi tämän auton uskomaan että se ei ole musta?


Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #109 : 14.10.2012, 18:28:03 »
On se komia O0 Oli minunkin pakko pestä eilen 780 ja pistää viimeiset fiilistelykuvat kesärinkuloilla ;)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #110 : 23.11.2012, 22:42:27 »
Tänään tuli jokusen viikon odottelun (Trafi mokasi ja ekalla tilauksella tuli vain yksi kilpi) jälkeen viimeinkin uudet rekisterikilvet, VRCF-kilventausta siirtyi samalla 240:n perästä tähän. Samoilla vauhdeilla kiinnitin vielä aiemmin viikolla rakentamani sisälämmittimen telineen joten nyt ei tarvitse enää kasvattaa hiilijalanjälkeä Eberillä omassa pihassa vaan lämpöä saa tolpasta.

Lämmittimen testailu olikin vähän oma juttunsa. Laitoin töpselin kiinni sisäpistokkeeseen, oven kiinni ja rupesin säätämään tolpan kanssa. Tolpasta kello kohdalleen niin että virtaa tulee heti, piuha kiinni sinne ja toinen pää autoon. No mikäs hitto nyt on kun ei kuulu tuttua lämmittimen hurinaa, otin piuhan pois nokalta ja laitoin takaisin kiinni vähän nitkutellen että eikö se nyt mennyt pohjaan asti kun on tuliterä johto. Meni se mutta kun ei vaan kuulu mitään, seuraavaksi tutkin tolppaa että onhan siellä sulake päällä ja muuta mukavaa, kaikki OK. Siinä vaiheessa ajattelin jo että jäikö sitten sisäpistoke vähän huonosti kiinni ja avasin oven todetakseni että sieltä kuuluu hyvinkin terve HURRRRRRRR... ovi kiinni ja tuli hiljaisuus. Ovi takaisin auki ja kyllä, taas kuuluu HURRRRRRRR... johtopäätös, tämä on "hitusen" paremmin äänieristetty kuin 240, tästä ei kuulu lämmittimen ääni ulos kun on ovet kiinni. Kaikki kunnossa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #111 : 01.12.2012, 22:53:16 »
Vaihtelin tuossa taannoin talvirenkaat alle. Kuvia jahka saan auton pestyä, nyt se on niin jäässä ettei kehtaa esitellä mutta hyvin nuo Pulsarit näyttää sopivan alle vaikka onkin vain 15-tuumaiset. On muuten järjettömästi helpompi auto nostaa hallitunkilla kuin 240 kiitos paremmin suunniteltujen nostokohtien.

Mutta joo, päivän varsinaiseen asiaan. Torstaina sain taas kokea yhden ikimuistoisen hetken auton omistajana. Olin keskiviikkoiltana laittanut suojapeitteen päälle koska oli lumisadetta tiedossa (ja ison farmarin harjaaminen on syvältä) mutta lunta ei torstaina tullutkaan. No eihän siinä, jätin pussin paikalleen, mitä sitä irrottelemaan. Torstaina sitten vähäsen tuuli yltyi ja ajattelin että kätevää, lähtee siitä kankaan päältä satanut lumi huis kuuseen hyvinkin äkkiä. Nukkumaan käydessä vilkaisin vielä pihalle että onko kalustossa kaikki kunnossa ja tyytyväisenä katsoin miten metallivioletti kylki kiiltelee hämärEIHÄN KANGAS KIILLÄ tuplawee jne. MISSÄ MUN PUSSI ON?

Ei onneksi sentään missään pihakuusen keskioksilla vaan auton alla sekä vieressä kivalla makkaralla. Havainto: Bilteman suurin farmaripeite ei riitä kunnolla 900-sarjan Volvoon ja nailonkangas lähtee vahatulta pinnalta kuin talkkari jäiseltä peltikatolta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #112 : 09.12.2012, 23:52:30 »
Menin lupailemaan talvikuvia, no tämähän on showroom joten esitellään sitten. Klikkaamalla kunnollisen kokoisiksi.


Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #113 : 09.12.2012, 23:54:55 »
Tää on niin. S* Ei lisättävää.  O0
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #114 : 10.12.2012, 17:29:19 »
Tää on niin. S* Ei lisättävää.  O0
Jep! Pitänee pitää silmät auki jos tulee Kouvostoliiton tienoilla liikuttua on varmaan näyttävä(mpi?) livenä. 8)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #115 : 12.12.2012, 23:12:49 »
-H- Tämä nyt on vähän tällainen "vähemmän on enemmän" versio aiheesta josta on tälläkin foorumilla monta sovellutusta nähty mutta pysyköön tämä yksilö ulkoisesti sellaisena kuin suunnittelija halusi. Se on sitten eri juttu mitä näkymättömissä tapahtuu mutta siitäkin lisää jossain myöhemmässä jaksossa jahka saan jotain aikaiseksi.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #116 : 29.12.2012, 16:07:57 »
No niin, kauanhan siinä menikin ettei ollut mitään vikaa mutta talvi ei tullut yksin, se tuli ongelman kanssa. :(

Alkoholisoituminen on ilmeisen yleistä VRCF Kouvolan kaluston keskuudessa. Ei siinä mitään että pari muuta kiskoo etanolia kuin viimeistä päivää mutta tämä yksilö on spurguasteikolla jo niin pitkällä että glykolikin kelpaa, tosin vain silloin kun kylmyys alkaa tosissaan vaivata. Suomeksi sanottuna jäähdytysnesteet lähtee litomaan aina pakkasen kiristyessä. Autolla voi ajaa vaikka 24/7 eikä tippaakaan katoa, samoin se voi seisoa -25°C pakkasessa viikon ilman hävikkiä mutta kun mennään nollasta miinus viiteentoista tulee kato ja varsin ripeä sellainen. Mihinkään ei ilmesty lammikkoa eikä missään näy märkiä kohtia, ainoa mahdollinen todiste tapahtuneesta on pieni keko jännän kristallisoitunutta lunta ja jäätä pohjapanssarin päällä juuri vesipumpun alla. Tähän mennessä on veikattu sen vuotavan juurikin pumpun ja lohkon välistä lämpölaajenemisen (tai siis tässä kohtaa kutistumisen) takia. Vikahan ei sinänsä ole vaarallinen, ei kai siinä muuta kuin tarpeen mukaan lisää litkua koneeseen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #117 : 29.12.2012, 19:22:43 »
Menee ehkä pelotteluksi, mutta pari vuotta vanhempaan samanlaiseen vastaavaa ilmiötä etittiin todella kauan, vettä vaan katosi tasaseen tahtiin ja aina joissakin tilanteissa saattoi olla tallin lattialla pari tippaa vettä noin pohjapanssarin takaosan kohdilla. Ei vaan vuotanut vesipumpusta (korjauksen jälkeen :P), ja vielä vaan vettä katosi tasaseen tahtiin vaikka kone pelaa hienosti jne.  No, paineistamalla kylmänä järjestelmä vika lopulta löydettiin: vuoti kansipahvin ulkoreunalta kakkosen pakokanavan kohdilta lohkon ja kannen välistä. Ei hitto mitä vehkeitä kun 415tkm kohdilla jo tartti uudesta autosta vaihtaa pahvi sen takia että falskaa vettä ulospäi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #118 : 29.12.2012, 20:07:52 »
Menee ehkä pelotteluksi, mutta pari vuotta vanhempaan samanlaiseen vastaavaa ilmiötä etittiin todella kauan, vettä vaan katosi tasaseen tahtiin ja aina joissakin tilanteissa saattoi olla tallin lattialla pari tippaa vettä noin pohjapanssarin takaosan kohdilla. Ei vaan vuotanut vesipumpusta (korjauksen jälkeen :P), ja vielä vaan vettä katosi tasaseen tahtiin vaikka kone pelaa hienosti jne.  No, paineistamalla kylmänä järjestelmä vika lopulta löydettiin: vuoti kansipahvin ulkoreunalta kakkosen pakokanavan kohdilta lohkon ja kannen välistä. Ei hitto mitä vehkeitä kun 415tkm kohdilla jo tartti uudesta autosta vaihtaa pahvi sen takia että falskaa vettä ulospäi...

Kyllä se alkuperäinen pahvi juu alkaa antautumaan monesti vanhemmiten. Samaten on käynyt about kaikilla omissa vinokoneissa että tarvinnut vaihdon 300-400tkm välimaastoissa :)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #119 : 29.12.2012, 20:25:32 »
Mitenkähän suorassa kuutosessa kansipahvin kestävyys? Tietysti varmaan käytöstä riippuu. Koska kannattaa varautua moiseen? :P
a car you can believe in

 

Elekma  Autoracing