Ateho  Elekma

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99258 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #210 : 25.01.2015, 23:07:19 »
Kyllä se vähän enemmän ennen vei, kesäkelissä sain parhaimmillaan samoja lukuja mutta niin että ajosta oli maantietä puolet. Paras "melkein pelkkää kaupunkia" oli 10,6 eli jonkun puolisen litraa voisin arvioida kulutuksen pudonneen.

Mutta kyllä siinä optimoinnissa tapahtui jotain vähän muutakin kuin pelkkä kulutuksen lasku. Olen tässä pari päivää kiroillut kun ajamisesta ei meinaa tulla mitään, ei vaan pito riitä. Renkaina kaksi talvea ajetut Bridgestone Noranza 2 Evot, kaikki nastat tallella ja pintaa varmaan milliä vaille täydet. Tänäänkin valoista lähtiessä ykkösellä suti, kampesi niin pirusti että laitoin kaikessa rauhassa kakkosta kehiin ja jatkoin kiihdytystä. Ei puhettakaan että olisi vieläkään ollut kunnolla pitoja, taas repesi ja mentiin viittäkymppiä hienokseltaan ovi edellä ahtopainemittarissa sellainen 0,3 baria alipainetta että joopa joo. Nollapaineilla tulee iloisesti kaunokirjoitusta vielä kolmosellakin eikä kierroksia tarvitse paria tonnia enempää. Ei paljoa tee mieli virittää jos vakiopaineillakin touhu on tällaista.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #211 : 21.02.2015, 23:56:06 »
Nyt kyllä iski Motonetin laatu naamalle oikein kunnolla. :facepalm: Katselin kaupasta tullessa että näyttääpä auto vähän oudolta, ajoin kotipihaan ja kävin konttaamassa vesilammikossa vain todetakseni että toinen takapöntön kannatinkumi poikki ja toinen ihan viittä vaille valmis. Eihän siinä muuta mutta kun viime huhtikuun lopulla ne molemmat vasta vaihdoin.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #212 : 22.02.2015, 01:16:00 »
Nyt kyllä iski Motonetin laatu naamalle oikein kunnolla. :facepalm: Katselin kaupasta tullessa että näyttääpä auto vähän oudolta, ajoin kotipihaan ja kävin konttaamassa vesilammikossa vain todetakseni että toinen takapöntön kannatinkumi poikki ja toinen ihan viittä vaille valmis. Eihän siinä muuta mutta kun viime huhtikuun lopulla ne molemmat vasta vaihdoin.

Ite kerkesin tuohon edelliseen dieseliin vaihtaa kaks tai kolme kierrosta noita kannatinkumeja ;D Ihan halkeilleeksi haperoksi olivat menneet  "parhaimmillaan" alle vuodessa. Osa noista kumeista oli ostettu motonetistä ja osa muistaakseni AD:ltä. Sattu kyllä ihme tuuri noiden kanssa itelle. Silikonilla voitelin asentaessa, että ei pitäisi kai olla siitäkään kiinni, että väärällä aineella voideltu ???
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #213 : 22.02.2015, 02:20:37 »
Täällä taas kesti Motonetin kannatinkumi kolme kuukautta :D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #214 : 22.02.2015, 06:49:16 »
Täällä repsahteli niitä vähän sieltä sun täältä ja pers'aukisena laitettiin laadukasta nippusidettä tilalle. :uglystupid2:

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #215 : 22.02.2015, 06:55:19 »
Täällä taas kesti Motonetin kannatinkumi kolme kuukautta :D

Sama täällä. Sitten laitoin samanlaiset uudet (kun sattui olemaan), mutta laitoin heti uutena niiden ympärille 15 mm leveät nippusiteet. Ovat kestäneet.  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

s73

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #216 : 22.02.2015, 07:39:48 »
Nyt kyllä iski Motonetin laatu naamalle oikein kunnolla. :facepalm: Katselin kaupasta tullessa että näyttääpä auto vähän oudolta, ajoin kotipihaan ja kävin konttaamassa vesilammikossa vain todetakseni että toinen takapöntön kannatinkumi poikki ja toinen ihan viittä vaille valmis. Eihän siinä muuta mutta kun viime huhtikuun lopulla ne molemmat vasta vaihdoin.

Siniseltä haetut kiinnikkeet kestäneet pakoputken käyttöiän.  V:>
Onko vaihdelaatikon vieressä kannake paikallaan?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #217 : 28.02.2015, 12:18:18 »
Kävi tuossa mielessä että mitähän jos sinne riipaisisi 240:n kumit, ne kun on sellaiset huomattavasti järeämmästä tavarasta tehdyt renkaat eikä tuollaiset hienosti muotoillut venyyvanuukeskeltä-tyyppiset jotka näköjään myös katkeaa siitä keskeltä. Eihän nuo toki kalliit ole eikä pahat vaihtaa mutta saisi ne silti olla katkeamatta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #218 : 28.02.2015, 12:24:55 »
Hae oikeesti volvolta. Mulla meni joskus käpy noihin ja oon purkuautoista ottanu gummitkin talteen jos on ollu volvo orggikset, ne kestää lähes poikki hapertuneinakin kolmet tarvikekumit... Noita pilipalikumeja on menny alta vuoden puoli tusinaa paloiks, en oo sen jälistä tarvikekumeja huolinu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #219 : 01.03.2015, 02:05:27 »
Kyllä tarvikelaatu on paskaaa. Kannattaa tosiaan kyllä koittaa ostaa orkkis osaa jos ei halua kokoaikaa vaihtaa osaa. Hinta on tyyriimpi mutta laatu on huomattavasti parempaa kuin tarvike osissa. Vois melkein sanoa että olipa osa mikä tahansa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #220 : 05.04.2015, 01:15:33 »
Elämäni toinen päivä kun Volvo jätti lähtemättä kotipihasta! LOGO LEHMÄ

Olin kauppaan lähdössä niin auto sanoi vaan eeeei eeei eei ja kuoli siihen, totesin että no ei sitten jos kerran sitä mieltä olet. Kamat kakkosneloseen ja akkukauppaan, mukaan tarttui 74Ah Bosch joka toivottavasti kestää nyt taas muutaman vuoden. Tuo kuukahtanut olikin jossain minulle tuntemattomassa vaiheessa vaihdettu. Ihan ilman tappelua ei kyllä paikalleen mennyt, tarvittiin Jakkefp vääntämään akkua paikalleen samaan aikaan kun itse kiskoin johtoja ja letkuja pois tieltä. Ei puhettakaan että olisi mennyt kahdella kädellä paikalleen, johtosarjassakin oli varaa ehkä jopa noin viisi milliä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #221 : 08.05.2015, 18:07:02 »


Pyörrekuviolla camo-maalattu 940 proto? ???

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #222 : 08.05.2015, 18:42:09 »
Ja kun on pakoautolla päästy kulman taakse piiloon, niin mikrokuituliinalla camo-kuvio pois auton pinnasta ja kiiltävä maalipinta huijauksen vuoksi esille? :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #223 : 10.05.2015, 00:22:24 »
Ja kun on pakoautolla päästy kulman taakse piiloon, niin mikrokuituliinalla camo-kuvio pois auton pinnasta ja kiiltävä maalipinta huijauksen vuoksi esille? :)

Juuri näin toimittiin. :pomo: Onnistuneen operaation määränpääkin ikuistui seuraavaan kuvaan.


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #224 : 22.06.2015, 00:09:48 »
Ne neljä kuukautta sitten vaihdetut putken kannakkeet kesti sen neljä kuukautta. ::)

Nyt on kaksi Volvo Originalia väännetty paikalleen, kaksi odottaa vielä. Ja niissä sitten riittikin sitä vääntämistä... niin julmetusti jäykemmät (selittää myös miksi ne kestää) ja lyhyemmät kuin tarvikkeet että hiki tuli jo siinä kun niitä kampesi kiinnitysrautoihin, puhumattakaan siitä kun piti alkaa laittaa sitä putkea sinne valmiina roikkuvaan kumiin. Ulompi meni vielä jokseenkin kohtuullisella työmäärällä mutta sisempää varten tarvittiin tunkki jolla nostin ensin putken niin ylös kuin takahelma antoi myöten ja homma viimeisteltiin papukaijapihdeillä joilla väänsin kannakkeita niin paljon lähemmäs toisiaan että sain pakotettua palikat paikalleen. En tee enää uudestaan, menen suosiolla johonkin missä auton saa nosturille ja alle niin paljon tilaa että pystyy käyttämään kunnolla voimaa.

Ja taas tuli huomattua että Kouvolan Korottajat on todellakin käyneet kääntymässä. Koko hommahan tehtiin hiekkapihassa auto koko ajan omilla pyörillään ja oletettavaa on että ruudun "ajourat" on vähän keskiosaa alempana. Silti takapöntön alta mahtui vielä menemään selällään ilman että nenä osui pöntön pohjaan ja varapyöräkoteloonhan tilaa oli jo senttikaupalla. ;D

 

Kulkukoira  Proturbo