No jos ezk on vaihettu eikä vika kummennu ja jos mikon auto teki samaa ni voisko se johtua emulaattorista?
EZK:n vaihdolla omituisuus muuttui selvästi harvemmaksi mutta nyt se toimii siten, ettei pitkä startti auta, vaan virrat pitää kääntää pois päältä ja startata uudelleen ja sen jälkeen normaalisti käyntiin.
Emulaattori toimii täysin normaalisti miten voin sitä havainnoida ylipäätään mitenkään. Koodia ja karttoja luetaan täysin normaalisti ja asioihin reagoidaan. Mistään muustahan en voi sanoa mitään.
Tuntuisi vaivaavaan enemmän kylmää konetta, kuin lämmintä. Mutta asiaa pitää tarkkailla, yhdestä illasta ei pidä vielä vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Villi lotto on siinä, että asentotunnistimen singaali on niin heikko, että se on siinä ja hänessä, pystyykö EZK asiaa käsittelemään. VR-antureiden ominaisuushan on se, että signaalitaso kasvaa kun pyörintänopeus kasvaa. Eli startissa signaali on pirun heikko ja kun kone pyörii tyhjäkäyntiä signaali on monin kertainen tasoltaan.
Luotettavilta lähteiltä olen kuullut, että tarvike antureissa on esiintynyt ongelmia sen VR-anturin magneetissa, joka on luvattoman heikko, mikä heikentää signaalia entisestään.