Samppasport  Futurez

740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä

  • 98 Vastauksia
  • 21943 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #90 : 03.01.2015, 20:00:10 »
Onko järjestelmärele tarkistettu paisuntasäiliön kupeesta?
Maajohdot puhdistettu ja kunnolla kiinni koneessa?
ohjaustehostimen pumpun alla on maadotuspiste,
katso sekin.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #91 : 04.01.2015, 10:02:50 »
Testasitko imuvuodot jarrucleanerillä tai starttisprayllä tms.? Vaikuttiko kierroslukuun?

Kiristin tiivisteestä vuotavan imusarjan: Kiristys ei onnistunut ja kone Päästi, mahtavan vinkunan sen jälkeen - ilma vihelsi vuotokohdassa sopivasti! ;))
« Viimeksi muokattu: 04.01.2015, 10:05:02 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #92 : 04.01.2015, 19:08:11 »
Enhän muistanu, huomenna otan itseä niskasta kiinni ja marssin biltemaan ja ostan jarrukliineriä. Ja mites tarkastan ton järjestelmäreleen? Tänään meinas alkaa ihan ajosta pikkukierroksilla nykimään, ei oo ennen sitä tehny. Mutta meni ohi kummiskin.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #93 : 06.01.2015, 00:46:35 »
Nyt meni mielenkiintoiseksi: https://www.dropbox.com/s/bl5mlnr732dus2a/VID_20150106_002432.mp4?dl=0. Tommosta alko tekeen yhtäkkiä, ajaessa tuntu eka pari nykäystä. Jos kaasuun koski ja päästi kaasun ylös niin sammahti. Käynnistyksen jälkeen kiekat pysy itestään vähän päälle tonnissa. Kotia kun pääsin niin ei mitään, toimi niinkuin aikasemminkin. Yritin päivällä etsiä niitä imuvuotoja, äkkiseltään ei löytyny mitään, toki aika pikaisesti suhuttelin paikat koska näpit jääty :)
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #94 : 06.01.2015, 16:13:08 »
Alkaa jo epätoivo iskeä, eilen lähti ihan nätisti käyntiin oltuaan roikassa, nyt tuli kiirelähtö ja oli vaan 1h roikassa, ei mihinkään. Se kiire loppukin siihen paikkaan. Tulpatkin käytin pois ja putsasin, hörähti vaan. :tickedoff:
Eli tässä on mitä tähän mennessä tehty:
-Sytkäosat kuntoon
-Lämpöanturi vaihdettu ja arvot testattu
-Imuvoitoja etsitty
-Kokeiltu autossa ollutta lastua, ja B200F lastua, kummallakin yhtä hankalaa käynnistyminen

Bensaa saa ihan selvästi, tulpat ovat aika märät. Voisko olla mahollista että jokin suutin kusee? -016 Immu ois ihan kiva saada pariksi päivää lainaan joltain kiltiltä volvoilijalta Oulun seudulta, sais senkin pois laskuista. Vaikka mun käsityksen mukaan ei pitäis kylmäkäynnistykseen vaikuttaa?
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #95 : 06.01.2015, 16:41:28 »
Vaikuttaa se. Oma ei lähteny vajaakuntoisella immulla käyntii
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #96 : 06.01.2015, 21:27:36 »
Bensaa saa ihan selvästi, tulpat ovat aika märät. Voisko olla mahollista että jokin suutin kusee? -016 Immu ois ihan kiva saada pariksi päivää lainaan joltain kiltiltä volvoilijalta Oulun seudulta, sais senkin pois laskuista. Vaikka mun käsityksen mukaan ei pitäis kylmäkäynnistykseen vaikuttaa?

Ei ihan suoraan vaikuta, mutta käyntiin se vaikuttaa.

Hm....  Jos tulpat kastuu, joko bensaa tulee todella hulvattomasti tai sitten kipinä puuttuu.

Onkos syttypääteaste vaihdettu?

Vaikuttaa se. Oma ei lähteny vajaakuntoisella immulla käyntii

IMMu ei startissa ole ihan suoraan vaikuttava tekijä, sillä starttivaihe menee ns. sokeilla arvoilla. Ainoastaan jos IMMun antojännite on nolla, eli IMMun linearisointikäyrässä mennään ns. nollasoluilla (arvo siis nolla) jää pääkorjauskartta käyttämättä, jolloin kone hukkuu bensaan helposti. Eli vasta käyntivaiheessa IMMun signaali tulee merkitseväksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #97 : 13.01.2015, 19:53:19 »
Mittasin puristukset koneesta, tulokseksi sain 1. pytyltä 8,5bar, 2. 7,6bar 3. 8.6bar ja 4. 10bar. Männänrenkaat?
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 09:54:04 kirjoittanut Joro »
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #98 : 16.02.2015, 15:06:31 »
Vieläkin ongelma olemassa. Nyt hajosi taas lambda, onko noilla motonetin tarvikelambdoilla minkäänlaista takuuta, vajaat 4kk kesti :buck2:. Kumpihan näistä boschin lambdoista on oikea, https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283476/101862?ajoneuvo=655 vai https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283434/897059?ajoneuvo=655. Autohan on v.89 facelift 740, B200F.
Volvo 960 2.5 -96

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron