Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753161 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #840 : 22.02.2014, 18:14:06 »
juurikin noin
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #841 : 25.02.2014, 23:25:12 »
Tuollaista katselin -> http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_14&products_id=45 ja kysyisinkin että kuinka haastava tuollainen on asentaa? Itse kun katselee tuota niin luulisin että voisin jopa osata asentaa, koska eihän tuossa tarvitse edes juotella mitään matolaatikkoa? Johtosarja lähtee boksista ja onko johdot jopa merkitty mikä on mikä niin aikaa ja tarkkaavaisuutta käyttäenhän tuollaisen asentaa omaan autoon "helposti". Tuohon pakettiin lisätään varmaankin jonkin näköinen sulakerasia, rele"taulu", laajakaistalambda ynnä muuta pientä? Into olisi suuri saada vanhan kaasarin tilalle ruisku sekä turbohommeleissa välttämätön. Mutta en oikeen ole mistään löytänyt tietoa, niin voisiko joku selittää tuon ms1, ms2 sekä ms3 erot, ja entä v2.2 ja v3.0? Maalaisjärjellä mitä isompi numero sitä enemmän ominaisuuksia saatavilla ja parempi/uudempi, mutta mitkä oleellisimmat erot?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #842 : 03.03.2014, 11:47:10 »
Kysymys:
Olen lätkimässä noita megan antureita veden, ilman lämpötila jne. paikalleen. Niin laitanko ne vain paikalle vai pitääkö niitä jotenkin opettaa tai kalibroida ennen käyttöönottoa?
citikka

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #843 : 03.03.2014, 12:34:01 »
Jos käytät GM:n antureita niin silloin ei tarvitse.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #844 : 03.03.2014, 12:40:33 »
Jos käytät GM:n antureita niin silloin ei tarvitse.

Tällänen mulla on
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_21_25&products_id=83
Tiedä sitte onko GM:ää vai ei?
citikka

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #845 : 03.03.2014, 13:15:33 »
kuvasta päätellen on Gm:n anturit joten ei tarvitse kalibroida.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #846 : 03.03.2014, 13:19:18 »
kuvasta päätellen on Gm:n anturit joten ei tarvitse kalibroida.

Hieno homma. Toivottavasti saan kesäksi ajoon.
Mitäs erikoista tossa sun 745 on kun näyttää niin helvetin hyvältä?
citikka

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #847 : 03.03.2014, 18:55:01 »
Ei siinä ole mitään erikoista ainakaan minun mielestä. Perus 16v vinokone joka on syönyt h-profiilit ja wisecon takomukit ja painetta syötetään hx40 kokoluokan ahtimella vajaa 2bar ja MS1 v2.2 ohjaa viinaa koneelle bosch ev14 1100cc suuttimien läpi ja vag 1.8t suorasytkäpuolat tarjoaa kipinää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
ja YV:llä voi kysellä lisää niin ei sotketa tätä topickia
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 19:02:12 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #848 : 04.03.2014, 16:54:35 »
Vähän aiheeseen liittyen, kestääkö Edis-4 syttykamoilla laittaa tulppaan 1mm kärkiväliä, jos ajellaan n. 2bar paineilla? Resistoritulppa ja vastuksettomat piuhat.
Vapaasti hengittävissä menee ilmeisesti pitkälle yli 1,5mm kärkivälilläkin, mutta missä mahtaa ahdetussa mennä raja?
 
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #849 : 06.03.2014, 19:09:36 »
Kokeile. Tuollaiseen kukaan vastausta pysty sanomaan. Varsinkin kun on aika vaikea tietää paljon kyseisellä hetkellä on paine sylinterissä juuri sinun moottorilla.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #850 : 12.03.2014, 19:02:38 »
Kysyisin onko moni tehnyt 5-koneeseen megan ohjausta tarkoitus olisi tuohon omaan projektiin tökätä mega kiinni ja protopartsilta setti oli ~1300€ jos sais hyvin paljon edullisemmin kasattua niin neuvoja? Käytkö esim 6-koneen setti niin että jättää yhden suuttimen ja pytyn pimeeksi :idiot2:?

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #851 : 12.03.2014, 19:52:30 »
Atdriveboard (ms3+gm ls2 puolat hukkakipinällä) pätkii kaikkien pyttyjen syttyä kierroksilla, tyhjäkäynnillä ok. Ajoituslampulla tarkastettu, puputtaa putkessa.
Toisena "ominaisuutena", voi liittyä edelliseen: 1,5bar ahdoilla häviää kipinä, noin 4000rpm. Paikallaan kierrätettynä eli ilman ahtoja ottaa hyvin rajoittajaan (7000rpm).
Lokissa ei näy triggeri-anturin lukuvirheitä tai muuta ihmeellistä joka aiheuttaisi vikaa.
Auto ei ole toiminut kertaakaan ahdoilla, säätäessä Tunerstudion autotunella rötäämisen alkaessa säätää rikkaammalle joka varmaan pahentaa asiaa.
Kokeiltu erilaisilla tulpilla ja kärkivälillä, puolien latausajoilla...
Jos joku haluaa Kuopiossa tulla katsomaan ja saa kuntoon niin maksan mieluusti  :hello:
Vielä ehtisi jäälle ajamaan...
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #852 : 12.03.2014, 20:21:59 »
Kuinkas tuo bensapumpun rele on paras toteuttaa MS2v3 kanssa, kun alunperin bensaa syöttämässä on ollut k-jet?
Lähinnä mietityttää kun siihen releelle tulee ilmeisesti puolaltakin miinus johto, että vaikuttaako tuo johonkin sitten?
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 22:15:46 kirjoittanut random »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #853 : 12.03.2014, 21:07:04 »
Kysyisin onko moni tehnyt 5-koneeseen megan ohjausta tarkoitus olisi tuohon omaan projektiin tökätä mega kiinni ja protopartsilta setti oli ~1300€ jos sais hyvin paljon edullisemmin kasattua niin neuvoja? Käytkö esim 6-koneen setti niin että jättää yhden suuttimen ja pytyn pimeeksi :idiot2:?

-Tero

Ostat ihan megan esim. ms2 v3. Sitten jos haluaa "valmiin" johtosarjan ni ihan 4 cyl johtosarja käy. Suuttimet voi kytkeä kahteen bankkiin tai yhteen (4cyl johtosarjassa suuttimille 2 johtoa). Vakio virranjakajaa käytettäessä mega vain maadoittaa vakio puolaa. Eli ei ihmeempiä. Itse käytin molempia moottorin asentoantureita eli orkkis nokka-akselin ja vauhtipyörän.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #854 : 13.03.2014, 19:35:27 »
Itse itselleni vastaten: puolien latausajat liian pitkät, 4,5ms->3,9ms. Nyt toimii  :)
Ei lujaa mutta täysillä!!

 

Samppasport  Futurez