Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?

  • 10 Vastauksia
  • 4027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zeroy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« : 26.06.2011, 23:00:12 »
Moro.

Ajattelin kysellä fiksummilta että mikähän mahtaa S80 vaivata?

Kaasuttaessa tehot välillä häviää ja välillä palautuu (siinä 1800 rpm jälkeen). Välillä nousee vaan musta nokisavu ja ei tehoja ollenkaan. Vikakoodista en tiedä, mutta veikkaisin että turbon läpissä on ongelma? onko muut samaa mieltä? Ilmansuodatin on uusi ja kaaralla ajettu n.268k km.

Ilmeisesti turbon uusiminen on melko suolanen paukku, mutta pitää nyt tiedustella olisiko siihen muita konsteja kuin uuden ostaminen.

Kiitoksia vaivannäöstä.


Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #1 : 02.07.2011, 20:05:31 »
onko koska naftasuodatin vaihdettu?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #2 : 02.07.2011, 20:58:43 »
Hetkinen...otsikossa sanotaan että -02, 2.4 ja TDI. Jos tosiaan on -02 mallinen ja 2.4 litrainen, kone ei ole TDI vaan se 2.4D tai D5.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #3 : 02.07.2011, 21:12:51 »
Hetkinen...otsikossa sanotaan että -02, 2.4 ja TDI. Jos tosiaan on -02 mallinen ja 2.4 litrainen, kone ei ole TDI vaan se 2.4D tai D5.

Onhan se toisaalta myös Turbo diesel :)
Mutta totta, että -02 ja vielä 2.4 ei voi olla Tdi joka on se volkkarin 2.5 mylly.


Ahtovuodot nyt ainakin ensin kannattaa tarkastaa, erityisesti se ahtimeen tuleva imuletku on huomioitavan arvoinen paikka, sen ei tarvi olla halkikaan, riittää, että se on löysä ja menee lyttyyn, kun ahdin alkaa ilmaa imaisemaan.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #4 : 02.07.2011, 21:15:09 »
Ahtimen letkut ja putket tutkittu, ettei ole vuotoja.. D5:sen ominaisuus on, että vedätettäessä savuttaa..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #5 : 02.07.2011, 22:54:55 »
Omassani en ole huomannut muuten savutusta kuin että jos 2:sos vaihteelle (manuaali) vedättää pölhäyttää savua mutta muuten ei huomaa, että kaipa se on normaalia ja välillä kannattaa antaa hieman monoa.

Poissa Zeroy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #6 : 04.07.2011, 07:59:30 »
Joo D5 tuo ompi.

Kattelin tuossa reissun päällä noi ahtimen putken päältäpäin läpi, mutta en löytänyt mitään. Vein auton viime viikon lopulla pajalle ja siellä pojat löysivät haljenneen imuputken. Kuulemma oli sen suojamuovin alla, niin se jäi tien päällä huomaamatta.

Noo alkuperänen Volvon putki on nyt sitten tulossa Ruotsista (Ei Suomesta sellasta ollut heidän tavarantoimittajalla). Kaippa siihen olis voinu lyödä myös jonkun kuumuutta ja painetta kestävän muoviputkenkin, mutta ompahan nyt alkuperäinen tulossa.

Kiitoksia neuvoista!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #7 : 04.07.2011, 09:32:25 »
Joo D5 tuo ompi.

Kattelin tuossa reissun päällä noi ahtimen putken päältäpäin läpi, mutta en löytänyt mitään. Vein auton viime viikon lopulla pajalle ja siellä pojat löysivät haljenneen imuputken. Kuulemma oli sen suojamuovin alla, niin se jäi tien päällä huomaamatta.

Noo alkuperänen Volvon putki on nyt sitten tulossa Ruotsista (Ei Suomesta sellasta ollut heidän tavarantoimittajalla). Kaippa siihen olis voinu lyödä myös jonkun kuumuutta ja painetta kestävän muoviputkenkin, mutta ompahan nyt alkuperäinen tulossa.

Kiitoksia neuvoista!

Siinä letkussahan on myös reikä huohottimen liitäntää varten, joten melkeimpä pääsee halvemmalla ja helpommalla, kun pistää sen vajaa satasen alkuperäisletkun siihen (tai sitten toki, jos ulkomaailmasta sen saa halvemmalla, niin aina parempi)

Poissa Topo68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • S80 D5 A -02
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #8 : 27.08.2011, 21:40:27 »
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)

Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä  ;)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #9 : 27.08.2011, 22:01:57 »
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)

Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä  ;)
tarkoitit letkua joka on ennen turboa, S60 ei tarvinut muuta kuin letku irti uusi tilalle. huohotin letku on erittäin tiukka laittaa paikoilleen joten se kannattaa laittaa imuletkuun etukäteen paikoilleen.
suojalevyn joutuu irrottamaan jos irrotaa putken heti turbon jälkeen.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S80 -02 2.4 Tdi, turbo-ongelma?
« Vastaus #10 : 28.08.2011, 01:14:14 »
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)

Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä  ;)

kyllä se pitäs pystyä vaihtamaan ilman poikkituen irrottamista.
v70:ssä ei ainakaan tarvinu irrottaa ja sen yläkiinnikkeenki vaihoin pihalla ilman mitään moottorin tukemisia.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Samppasport  Futurez