Futurez  Kulkukoira

Autovideokamerat topicci

  • 849 Vastauksia
  • 260630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12465
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #30 : 30.01.2012, 14:49:27 »
Kallein taisi olla joku 300e.. Viimeisin 60e..
Oho, jännää ettei ole tarvinu alveja tai tulleja maksaa  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #31 : 30.01.2012, 14:51:34 »
Ei ole vielä dealextremestä kokemusta, mutta kymmenkunta muuta pakettia tullut kiinasta, hong kongista yms ja aina suoraan kotiin. Ei ole tullissa kauheasti kiinnostaneet tähän mennessä..
Sama juttu. Viimeisin tilaus tuli USA:sta ja arvoa vähän päälle 100€. Tuli suoraan kotiin.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #32 : 30.01.2012, 14:53:05 »
Sama juttu. Viimeisin tilaus tuli USA:sta ja arvoa vähän päälle 100€. Tuli suoraan kotiin.

Jenkeistä sulla onkin käynyt hyvä tuuri. Niilla tuppaa olemaan aika nollalinja sinnepäin. Sieltä on munkin kaikki paketit aina jääneet tulliin. Siis jos arvoa ollut tarpeeksi. Mulla on huono tapa ostaa ebäystä viikottain jotain hauskaa :D
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 14:54:44 kirjoittanut mista »

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #33 : 30.01.2012, 14:54:37 »
Jenkeistä sulla onkin käynyt hyvä tuuri. Niilla tuppaa olemaan aika nollalinja sinnepäin. Sieltä on munkin kaikki paketit aina jääneet tulliin. Siis jos arvoa ollut tarpeeksi.
Oho, tuota en tienytkään. Aina oppii uutta.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #34 : 30.01.2012, 14:55:37 »
Sama juttu. Viimeisin tilaus tuli USA:sta ja arvoa vähän päälle 100€. Tuli suoraan kotiin.

Sehän pitäisi itse käydä tullaamassa, jos menee läpi muuten ja on arvoltaan yli rajojen.

Mutta en ole itsekään tuota harrastanut, vaikka on tullut jopa viiniä ulkomailta eikä ole jäänyt tulliin...

Miten tuo vanhempi kamera muuten eroaa uudesta mallista, eli tuo kamera, jonka linkitit?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #35 : 30.01.2012, 14:58:03 »
Sehän pitäisi itse käydä tullaamassa, jos menee läpi muuten ja on arvoltaan yli rajojen.

Onkohan Suomen historiassa kukaan vielä tuollaista tehnyt.. Anteeksi ot.

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #36 : 30.01.2012, 15:02:36 »
Miten tuo vanhempi kamera muuten eroaa uudesta mallista, eli tuo kamera, jonka linkitit?
Siitä puuttuu nuo ledit ja kamera on kiinteästi kiinni sekä muoto vähän kulmikkaampi.
Vois vaikka päivitää tuohon uuteen kameraan ja laittaa vanha vaimon autoon  :P
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #37 : 30.01.2012, 15:21:06 »
Tänään kokeilin puhelinta kuvaamiseen (samsung galaxy s2) tällä softalla. https://market.android.com/details?id=rubberbigpepper.VideoRegPro&feature=top-paid
Saa hyvää videota. Asetuksena 1280-720, 50fps. Nokian imukuppiteline peilin alla ja virtalähteenä rullautuva johto tupakinsytyttimen paikalla.
Täytyy kokeilla vielä millaista kuvaa tulee pimeällä. Täytyy olla sitten bluetooth-kuuloke tai bt-mankka.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #38 : 31.01.2012, 09:15:23 »
Kuva on erittäin selkeää myös pimeällä. Huonoja puolia tässä systeemissä on, että ei näy kelloa eikä nopeutta videossa. Huonoa on myös tuo kännyn asettaminen ja pois ottaminen. Mulla on kännyssä casematen suoja ja se on nyt tiukka tuohon telineeseen, vaikka olen leikannut kumia pois siitä.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #39 : 31.01.2012, 10:53:14 »
Kuva on erittäin selkeää myös pimeällä. Huonoja puolia tässä systeemissä on, että ei näy kelloa eikä nopeutta videossa. Huonoa on myös tuo kännyn asettaminen ja pois ottaminen. Mulla on kännyssä casematen suoja ja se on nyt tiukka tuohon telineeseen, vaikka olen leikannut kumia pois siitä.

Miten käy kuvaamisen, jos samalla navigoi kännykällä ja tulee puhelu? Kännykkähän voi olla BT-yhteydessä autoon ja puhelu hoidetaan auton napeilla, kaiuttimilla ja mikrofonilla?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #40 : 31.01.2012, 13:40:05 »
Tuo kännyllä navigointi voi tuottaa ongelmia. En tiedä kuuluuko ne komennot sinihampaan kautta joko korvanappiin tai autosoittimeen. Navigoinnin voi hoitaa myös navigaattorilla. (Itsellä viimeinen nokialainen oli N96. Se oli navigointiin täys paska.) Halusin eroon kaikista ylimääräisistä johdoista, joten hommasin ton Pioneerin navigaattorisoittimen. Eli nyt johdot taas häiritsee.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #41 : 31.01.2012, 18:08:26 »
Tarttee kyl itekki ostaa toi dealextremen kamera jos tulee paljon positiivista palautetta porukalta, gorillapod löytyyki jo, ni sillä saa taustapeiliin kameran kiinni edellä olevan videon mukasesti.

Minulla ei ole suurta huomauttamista tuosta dealin kamerasta, jonka olen itse tilannut. Ainoa ärsyttävä ominaisuus on se ajoittaan esiintyvä firmis-bugi, joka vaatii 10 sekunnin resettinappulan painamista.

Kiinnitys on minulla sen kameran mukana tulevan imukupin avulla. Tosin haaveilen vielä matalammasta kiinnityksestä, että kamera nousisi ihan tuulilasin ylälaitaan ikkunan tummennuksen reunalle. Nyt se on taustapeilin alareunan korkeudella sen takana.

Kameran valintaan käytin runsaasti aikaa, tutkimalla niillä kuvattuja videoita.
Sama kamera (eri kiinnitysjalka) tuolla frank'n teknisellä tuella tuossa gorillapod-videossa.
http://www.youtube.com/watch?v=6icWJiIuLXw


Kännykällä en ole halunnut videoita, koska niiden kameroiden kuvissa on usein huojuntaa sivusuunnassa nopeasti liikkuvissa kohteissa. Ja niistä puuttuu tuo päiväys/kellonaika, joka tuossa kamerassani on.

Ja mitään ns. pimeävalaistusta tuollaiseen autokameraan ei kannata ottaa, sillä siitä on käytännössä vain haittaa.

Seuraava versio on varmaankin GPS-vastaanottimen itsessään sisältävä.
Tälläistä olen katsellut, jospa sellaisen tilaisi...   ;)
http://www.dealextreme.com/p/hd-1080p-5-0mp-cmos-wide-angle-car-dvr-camcorder-w-gps-logger-hdmi-tf-av-out-1-5-tft-lcd-114089

Löytyy se jenkeistäkin.
http://dod-tec.us/dod-gse550-car-dvr-black-box-camera-with-gps.html

Kameran valmistajan kotisivut:
http://dod-tec.com/product.php?cat_1st=4&cat_2nd=14
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012, 18:19:33 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #42 : 31.01.2012, 18:31:07 »
Mitäs tuollainen tykkää pakkasesta? Etenkin, jos on pakkasessa yön ja päivät lämpöisessä tallissa...?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #43 : 31.01.2012, 19:05:07 »
Mitäs tuollainen tykkää pakkasesta? Etenkin, jos on pakkasessa yön ja päivät lämpöisessä tallissa...?

Ööö....  Ei mitään?
En ole kameraa autosta poistanut pariin kuukauteen..    ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #44 : 04.02.2012, 14:15:18 »
Vertailun vuoksi Nokian N8:lla kuvattua videota:

http://www.youtube.com/watch?v=WtLzq-Fi57c&feature=youtu.be

Ja vertailun vuoksi tiedoksi, että tuon pätkän koko oli 1,1 gigatavua :D

 

Futurez  Kulkukoira