Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #855 : 24.03.2015, 16:35:15 »
Mitä se laatikko remppa kustantaa? Onko pumpun remmi vaihto paha rasti tehdä? Nuo työkalut ku pysyy kohtuu hyvin hanskassa.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #856 : 24.03.2015, 17:51:22 »
Mitä nyt katsellut noita XC90:jä niin aina välillä tulee mieleen, että V8 olisi kiva. Esimerkiksi tämä: http://bytbil.com/bilar/volvo/xc90/jvfemjvg/E0SBUDIAAY8czCgv6cMAOAAoWgA_
Toki vähempi ajettuna saisi olla. Noissa tietenki hirmuinen kulutus, mutta onkohan myös etupään alustan osat ja vaihteisto vikaherkempiä kuin vaikkapa D5:ssa moottorin painon vuoksi? T6 koneella olisi myös mielenkiintoinen, mutta niissä taisi olla vaihdelaatikon kanssa eniten ongelmia. Jos ajatellaan, että reilu 10 tkm ajaa vuodessa niin eipä sillä niin älyttömän suurta merkitystä syökö auto hieman enemmän jos ottaa ajamisen myös hupina.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #857 : 24.03.2015, 18:33:12 »
Mitä se laatikko remppa kustantaa? Onko pumpun remmi vaihto paha rasti tehdä? Nuo työkalut ku pysyy kohtuu hyvin hanskassa.

Pumpun remmi on näppärästi käsillä, mutta vaatii ajoituksen. "Laatikkoremppoja" on raportoitu suoritetun 700-2500e hinnalla, halvimmissa varmaan vaihdettu venttiilipöytä/joku muu yksittäinen osa, kalleimmissa vahvistettu lootaa. Laatikon kuluvat osat maksaa vähän alle tonnin.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #858 : 26.03.2015, 23:24:41 »
En ehkä vain löytänyt oikeita hakusanoja, mutta koneiden kestävyydestä;
Minkälaista kilometrisuoritetta uskaltaisi xc90:n 2.5 bensakoneelta odottaa?

Ajatuksissa olisi laitattaa kaasulle, mutta onko 300t ajettu jo siihen nähden liian paljon rullattu?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #859 : 31.03.2015, 22:19:17 »
Minkälaisia vakuutusmaksuja ja autoveroja porukalla on ollu 2001 V70 D5(163hp?) automaatti-yhdistelmässä? Varusteiltaan aika pappa, eli manuaalikylmästöinti, jotku nahat jne?
Ja yleensäkkin pattikylkisillä diisselifarkuilla.

Tai sitten esim. S80 D5+automaatti Classic-varustelutasolla? (370tkm ajettu)

Tai yleensäkkin kaikki käyttökustannukset ja mitä kalliita ja isotöisiä remontteja voi tulla vastaan 530tkm ajetussa? Tai noh, jos siitä ei ole pidetty huolta, niin varmaan suurinosa paikoista alkaa antautumaan noilla metreillä. :D
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 22:20:59 kirjoittanut Sawo »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #860 : 01.04.2015, 07:21:12 »
Minkälaisia vakuutusmaksuja ja autoveroja porukalla on ollu 2001 V70 D5(163hp?) automaatti-yhdistelmässä? Varusteiltaan aika pappa, eli manuaalikylmästöinti, jotku nahat jne?
Ja yleensäkkin pattikylkisillä diisselifarkuilla.

Tai sitten esim. S80 D5+automaatti Classic-varustelutasolla? (370tkm ajettu)

Tai yleensäkkin kaikki käyttökustannukset ja mitä kalliita ja isotöisiä remontteja voi tulla vastaan 530tkm ajetussa? Tai noh, jos siitä ei ole pidetty huolta, niin varmaan suurinosa paikoista alkaa antautumaan noilla metreillä. :D
Tuolta pääsee laskemaan ajoneuvoveroja :pomo:
Muistaakseni 215g oli tuolla automaatilla ja kokonaispaino noin 2200kg
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit.
Vakuutukuset on V70 yllättävänkin edulliset.
Tuossa omassa v70:ssä (vm 2007) täysillä bonuksilla 134,39€ vuodessa ;)
Perusvuosimaksu näkyisi olevan 762,64€
Kunnosta en osaa sanoa, kun kaikki on yksilöitä, mutta jos auto on ollut hyvällä pidolla ja huollettu ajallaan, niin kyllähän Volvo kestää!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #861 : 01.04.2015, 13:11:21 »
Mulla s80 tdi:ssä on vakuutus (liikenne+kasko) jonkun 540e/vuosi ja verot 700e/vuosi. Mutta tämähän menee vielä painonsa mukaan. Eri kone, mutta mulla vuoden ja 35 tkm:n kilometrikulu oli 0,15€/km (ei sisällä arvonalenemaa).

Ihan kestäviä vehkeitä nämä kai ovat, mutta saa näitä laittaakin. Hatusta heittäen, alustan täysremppa osien osalta n.1000e, automaattilaatikon remppa/manuaalin vauhtis+kytkin 1500e jne... Mittaristo- ja cem-ongelmat lienevät tuon ikäisissä jo harvinaisempia? Koskiko nostajien kuluminen kaikkia d5:sia vai vain tiettyjä malleja? Kannattanee lukaista varmuudeksi se papatus-topic.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #862 : 10.04.2015, 18:29:36 »
Herääkö teillä mitään epäillyksiä jos 10t€ autossa ei ole alkuperäistä huoltokirjaa? Kuulemma muutossa hukkunut... 200tkm jatkettu kirjanpitoa.

Onkos noissa harmaakoppasissa D5 mitään sen kummallisempaa? Tietty himpun parempaa öljyä vaatii ja jakopää tais olla 150tkm välein laitettava?

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #863 : 10.04.2015, 18:51:09 »
Herääkö teillä mitään epäillyksiä jos 10t€ autossa ei ole alkuperäistä huoltokirjaa? Kuulemma muutossa hukkunut... 200tkm jatkettu kirjanpitoa.

Onkos noissa harmaakoppasissa D5 mitään sen kummallisempaa? Tietty himpun parempaa öljyä vaatii ja jakopää tais olla 150tkm välein laitettava?

Aina jos huoltokirjaa ei ole niin herää kysymys että mikä on syy.
99,99 % autoilijoista säilyttää huoltokirjaa samassa paikassa eli auton hanskalokerossa, ei se juuri muutossa sieltä häviä.

Huoltokirjattoman auton huoltotiedot ovat minulle = 0.
Eli vaikuttaa tietenkin hintaan samoin kuin itsehuolletun, kaikki pitää tehdä itse varmuuden vuoksi että tietää mitä on syönyt ja mitä tehty ja milloin.

Riippuu sitten miljoonasta muusta asiasta voiko luottaa mihinkään, edes mittarilukemaan jos esim. sitä käytetään mýymisen tukena.
Tapauskohtaisia juttuja.

Tonnin autossa kaikki painaa eri tavalla kuin kymppitonnin autossa jonka kuuluu olla jo kunnossa kun puhutaan uutena kohtuuhintaisista autoista.



Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #864 : 10.04.2015, 20:17:12 »
¨^
Ikinä en ole huoltokirjaa hanskalokerossa säilyttänyt ;)
Tosiaan taisi olla 150tkm/4v jakoremmin vaihtoväli. Tuo 4v tulee useammalle nopeammin täyteen, kuin tuo 150tkm.
Viimeisimmissä MKII oli 180tkm/10v. En tiedä mitä muutosta ovat remmiin tehneet, kun 6v on tullut lisää ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #865 : 10.04.2015, 20:25:08 »
¨^
Ikinä en ole huoltokirjaa hanskalokerossa säilyttänyt ;)
Tosiaan taisi olla 150tkm/4v jakoremmin vaihtoväli. Tuo 4v tulee useammalle nopeammin täyteen, kuin tuo 150tkm.
Viimeisimmissä MKII oli 180tkm/10v. En tiedä mitä muutosta ovat remmiin tehneet, kun 6v on tullut lisää ::)

Minun käsityksen mukaan ruotsissa on iänpäivät ollu tuo 10 vuotta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #866 : 11.04.2015, 20:23:30 »
Mikäs on autoliikkeiden virhevastuu käytetyn auton kaupassa? Onko perävalotakuuta kummempaa?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Volvo745D

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #868 : 14.04.2015, 22:26:53 »
Nyt hieman huolestuttaa. Mitä mieltä raati on semmoisesta kun tuossa kolme viikkoa sitten ostettiin emännälle 2001 S60 2.4 pensavapari autoliikkeestä. Haettiin se ja sillon tiedostettiin että jakohihnaremontti kannattaa tehä piakkoin. No, autolla ajettu 288tkm, ja täydellinen huoltokirja leimoineen. Mitä nyt edellisestä öljynvaihosta oli jo 20tkm. Auto oli myös leimattu kuukauden sisään, joten kaikin puolin oli asiallinen peli. Ensimmäisenä päivänä alkoi ongelmat.

Ensin moottorinlämmöt --> termari vaihtoon= toimii.
Voimakasta kolinaa alustasta (tuore leima, oletettavasti sellanen auto ostettiin?) No autoliike lupasi hoitaa tämän pois omaan laskuunsa.
Sitten meni sytytyspuola-->uus paikalleen=toimii, (pari kertaa sen jälkeen starttuuttanut vaikeasti? vikakoodeja ei nollattu eikä testeriä käytetty, vikavalo hävisi itsestään, voisko olla jäänyt joku vikakoodi muistiin?)
Tänään oli vilahtanut öljyvalo muutaman kerran, mutta moottorissa on kyllä öljyä vähän alle maximin.
Sen lisäksi vaihteet tuntuu menevän hiukka nihkeesti päälle (emännän mukaan)  ::)

Se miten tämä liittyisi tämän topicin aihealueeseen, miten toimisitte? Nämä kuitenkin ekan kahen viikon sisällä ilmaantuneita asioita. Yllämainittukin jo kuluttajasuojasta ja virhevastuusta muttamutta... alkaa vähän veetuttaa ja pelottaa mikä alkaa seuraavaksi ränkkäämään...  :-\

Poissa AaaVee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #869 : 16.04.2015, 10:22:28 »
Tervehdys!
Olenkin uusi Volvon omistaja täällä foorumilla. Edellisestä Autosta jouduin luopumaan talousvaikeuksien vuoksi (Audi S6 C5) ja vaihtamaan halvempaan. Nyt Alla siis S60 t5A -01 ajettu 320tkm. Kilometrejä siis kohtuu reippaasti, mutta on kyllä huoltohistoriaakin. Mitä tälläisessä kannattaisi huomioida/ tarkastaa? Sen verran tiedän, että aski ollut kertaalleen pöydällä 3100€ edestä n.190000 km ja sen jälkeen alkaneet öljytkin vaihtumaan ajallaan. moottori ja turbo kaiketi alkuperäiset. Tarviskohan miettiä turbon huoltoa näin alkuun ? Jotain pikkufiksiä autossa tietenkin on noille kilometreille kertynyt, mutta ihan asialliselta vaikuttaa muuten. Olen auton 3. tai 4. omistaja. Edellisellä omistajalla auto ollut 170000-320000 km ajan vuodesta 2009.

 

RallyBaron  Samppasport