Samppasport  Futurez

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #870 : 30.04.2015, 15:23:37 »
Terve!

Autonvaihto alkaa olla ajankohtaista ja on tullut katseltua näitä S60 vm. 05 uudempaan. Kiikariin osui karvan alta 150tkm ajettu 2.5T geartronic:illa hintaan 11500. Onko noilla kilometreillä enää järkevä ostos / onko mahdollisia kalliita remontteja luvassa? Olisiko 2.4 vapari kuitenkin luotettavampi vaihtoehto? Yhtä ko. koneella olevaa kärryä kävin jo ajamassa ja suorituskykynsä puolesta sekin olisi varmaan riittävä, mutta eihän ylimääräisestä heppareservistä haittaa toki olisi, kunhan ei tule luotettavuuden kustannuksella.
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #871 : 01.05.2015, 10:06:13 »
Terve!

Autonvaihto alkaa olla ajankohtaista ja on tullut katseltua näitä S60 vm. 05 uudempaan. Kiikariin osui karvan alta 150tkm ajettu 2.5T geartronic:illa hintaan 11500. Onko noilla kilometreillä enää järkevä ostos / onko mahdollisia kalliita remontteja luvassa? Olisiko 2.4 vapari kuitenkin luotettavampi vaihtoehto? Yhtä ko. koneella olevaa kärryä kävin jo ajamassa ja suorituskykynsä puolesta sekin olisi varmaan riittävä, mutta eihän ylimääräisestä heppareservistä haittaa toki olisi, kunhan ei tule luotettavuuden kustannuksella.
Eihän tuo ole noilla kilsoilla vasta kuin vauhtiin päässyt. Itselläni 235 tkm ajettu 2.5T s60 autom. ja hyvin porskuttaa. Jotain pientä korjausta tullut tietysti vastaan (mm. molemmat takajarrusatulat pitänyt vaihtaa) mutta ei mitään kallista. Ei se vapari sen luotettavampi oikeastaan ole, kyllä tuo matalapaineturbo kestää vaikka kuinka. Vapariin verrattuna aika paljon kivempi ajaa myöskin, eikä lisäteho edes taida näkyä kulutuksessa.

Askiöljyt kannattaa kuitenkin olla ostoehdokkaassa vaihdettuna ainakin kertaalleen noilla kilsoilla.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #872 : 01.05.2015, 10:14:47 »
Vaikuttaa olevan automaattien ongelma nuo satulat. Vanhempien autoon olen taakse vaihtanu toisen ja ajettu vähän alle 300tkm.
Omassa on 450tkm eikä ole ku paloja vaihdettu. Nyt tosin levyjen paksuus alkaa olemaan minimissä..

Mutta korjaussarja satuloihin ei maksa paljon. Eikä vaihtosatulakaan älyttömiä maksa jos ei jaksa roplata.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #873 : 01.05.2015, 10:25:47 »
Mutta korjaussarja satuloihin ei maksa paljon. Eikä vaihtosatulakaan älyttömiä maksa jos ei jaksa roplata.

Takasatula on vähän wittumainen korjata. Etusatulat onkin pala kakkua.

Mitä moottoriin tulee niin itse ostaisin turbon, ei se mutka putkessa siitä epäluotettavampaa tee mutta mukavamman kyllä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #874 : 01.05.2015, 14:18:13 »
Kiitokset infosta. Ehkä tuota uskaltaa sitten jopa harkitakin. Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia ko. autosta tuolla kyseisellä padalla.
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #875 : 01.05.2015, 22:17:13 »
Kiitokset infosta. Ehkä tuota uskaltaa sitten jopa harkitakin. Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia ko. autosta tuolla kyseisellä padalla.

Mulla on V70 2.4T geartronicilla, 2.5T:han on toki ihan eri peli. 278tkm ajettu ja hyvin porskuttaa. Laatikkoöljyt vaihdettu (todnäk) kolmesti. Toinen takasatula ja alatukivarsi eteen oli vaihdettu ennen kuin tuli mulle, 230tkm ajettuna ostin. Tänä keväänä tuli toinen vaihtokerta alatukivarsille, tai toiselle mutta arvelin laittaa samalla molemmat alapalloineen. Mitään turbon rikkoutumiseen viittavaa en ole havainnut, 10tkm välein vaihtelen öljyt, mistä ei pitäisi ainakaan haittaa olla. Vähän joutuu tuolla välillä lisäämään joskus.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #876 : 07.05.2015, 18:06:19 »
Terve!

Autonvaihto alkaa olla ajankohtaista ja on tullut katseltua näitä S60 vm. 05 uudempaan. Kiikariin osui karvan alta 150tkm ajettu 2.5T geartronic:illa hintaan 11500. Onko noilla kilometreillä enää järkevä ostos / onko mahdollisia kalliita remontteja luvassa? Olisiko 2.4 vapari kuitenkin luotettavampi vaihtoehto? Yhtä ko. koneella olevaa kärryä kävin jo ajamassa ja suorituskykynsä puolesta sekin olisi varmaan riittävä, mutta eihän ylimääräisestä heppareservistä haittaa toki olisi, kunhan ei tule luotettavuuden kustannuksella.

Noniin. Jatketaas. Tuli siis käytyä ajamassa ylläolevassa viestissä mainitsemaani yksilöä. Auto tuntui muuten hyvältä ja kaikin puolin toimivalta, mutta vaihteita edestakaisin siirrettäessä paikallaan  (P -> R -> N -> D, ja toisinpäin) etupäästä kuului kummallista kolinaa vedon kytkeytyessä (ei aivan joka kerta, noin kahdeksan kymmenestä). Muuten laatikko vaihtoi kuin ajatus. Tätä kävi liikkeen asentajat tutkimassa ja olivat sitä mieltä, että vasen vetari siellä rutisee. Sanoin, että jos tuon vian korjaavat niin voin hopa harkita tekeväni kaupat.
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #877 : 07.05.2015, 18:59:03 »
Noniin. Jatketaas. Tuli siis käytyä ajamassa ylläolevassa viestissä mainitsemaani yksilöä. Auto tuntui muuten hyvältä ja kaikin puolin toimivalta, mutta vaihteita edestakaisin siirrettäessä paikallaan  (P -> R -> N -> D, ja toisinpäin) etupäästä kuului kummallista kolinaa vedon kytkeytyessä (ei aivan joka kerta, noin kahdeksan kymmenestä). Muuten laatikko vaihtoi kuin ajatus. Tätä kävi liikkeen asentajat tutkimassa ja olivat sitä mieltä, että vasen vetari siellä rutisee. Sanoin, että jos tuon vian korjaavat niin voin hopa harkita tekeväni kaupat.

Tai sitten napapultti löysällä tai vaihdelaatikon ja rungon välissä olevat puslat kaput.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #878 : 07.05.2015, 19:05:17 »
Juu, jääpä nähtäväksi saavatko korjattua :D

Edit: ko. kärrystä vaihdettu jakohihna hilppeineen 120tkm kohdalla (nyt ajettu 148). Vaihto kuitenkin päivätty tammikuuhun 2012. Eikös näissä suositus ollut 160tkm / 4 vuotta tai vastaavaa?
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 22:18:13 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa Viuh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #879 : 14.05.2015, 10:10:28 »
Itsellä on haussa iso auto joka olisi tarkoitus omistaa pitkän aikaa. Vaihtoehtoina ovat olleet S80 ja V70, tekniikkana D5 automaatilla ja AWD koska edelliset kolme vaggilaista ovat myös olleet Haldexilla ja siihen on tullut aika kovasti totuttua.

Ensin katselin vain noita 08-> autoja, mutta nyt olisi kiikarissa aika hyvän oloinen 07 Classic halutuilla varusteilla ja hyvällä historialla. Hintaakin on toki enemmän kuin huonommissa uudemmissa.

Onko tuossa korimallin päivittymisessä tapahtunut jitakin sellaista joka ehdottomasti puoltaisi hankkimaan uudemman? Korjaantuiko kardaanin booriropleema jossakin vuosimallissa? Ja lämmittimestä yksi juttu, jos ohjaus on ajotietokoneen kautta onko kaukosäätimen asennus millainen homma?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #880 : 14.05.2015, 15:22:35 »
2008 ekoissa on lastentautien mahdollisuus. Itse varmaan valitsisin tuon Classicin, edellisen mallin viimeinen rutistus hyvillä varusteilla ja onhan se Volvon omaa tekoa vielä :)
a car you can believe in

Poissa tomi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #881 : 15.05.2015, 13:15:55 »
Moro,

tässä joskus kesän aikana pitäisi hommata perheelle toinen auto, katsellut oon noita volvon s60/s70 malleja manuaalina.
Eniten tietysti hotsittaisi nuo bensaturbot, etenkin se T5. Kaverilla joskus nuoruudessa sellainen oli ja kyyti oli hyvä.  ;)

Nettiautossa on noita tullut vastaan 01-03 vuotisia 180-300tkm ajettuja. Kannattaako tuollaisia 250-300tkm ajettuja mennä katsomaan vakavalla mielellä? miten pitkään nuo T5-moottorit on kestäny ilman suurempia remontteja jos huoltovihkoa on edes jotenki täytetty?
entä muut 2.4/2.5T?

Mitä pitäisi huomioida ostettaessa kyseistä mallia?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 13:19:30 kirjoittanut tomi »

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #882 : 15.05.2015, 16:57:08 »
Moro,

tässä joskus kesän aikana pitäisi hommata perheelle toinen auto, katsellut oon noita volvon s60/s70 malleja manuaalina.
Eniten tietysti hotsittaisi nuo bensaturbot, etenkin se T5. Kaverilla joskus nuoruudessa sellainen oli ja kyyti oli hyvä.  ;)

Nettiautossa on noita tullut vastaan 01-03 vuotisia 180-300tkm ajettuja. Kannattaako tuollaisia 250-300tkm ajettuja mennä katsomaan vakavalla mielellä? miten pitkään nuo T5-moottorit on kestäny ilman suurempia remontteja jos huoltovihkoa on edes jotenki täytetty?
entä muut 2.4/2.5T?

Mitä pitäisi huomioida ostettaessa kyseistä mallia?

V70 2.4T (geartronic) ei ainakaan oo tarvinnu 280tkm matkalla kuin perushuollot ja alustan osia. Automaateista kattoo, että laatikkoöljyt vaihdettu. manuaaleista voi olla kytkin menossa tai olla menemättä (ei kait varsinaisesti heikkoja ole, mutta kaikilla ei vasen jalka toimi aivojen kanssa yksyhteen).
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #883 : 15.05.2015, 17:14:40 »
Mitä kannattais erityisesti katsoa 2006 vm V70 D5 geartronicilla varustettuna km lukemo 301tkm.
Tyyppivikoja? Muuta mitä kannattaa katsoa siitä? Muitten kokemukset geartronikista?

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #884 : 17.05.2015, 22:06:31 »
Miten tollanen V70 Classic 2.5T Geartronic 2007, 215 tuhatta ajettu, ei erikseen mainintaa vaihteistoöljyjen vaihdosta, onko kuulunut huolto ohjelmaan missään vaiheessa? Muuten ihan ok yksilö kyseessä.
Volvoilua vuodesta 2009.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron