KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #345 : 26.05.2012, 02:01:47 »
Automaatista en osaa sanoa mitään, mutta loput oireet haisee samalta mitä omassa on, eli etutukivarsien ainakin etummaiset puslat on loppu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #346 : 26.05.2012, 08:24:41 »
Voiko tämän hienouden ottaa pois ja laittaa vaikka tilapäisesti ketkut tukkoon tai onko parempi laittaa putki väliin jos irrottaisi lämmittimen ja huoltaisi kesän kuluessa.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #347 : 27.05.2012, 09:47:18 »
Automaatista en osaa sanoa mitään, mutta loput oireet haisee samalta mitä omassa on, eli etutukivarsien ainakin etummaiset puslat on loppu.

Komppaan. Ja ei niitten kierrostenkaan aivan noin alas pitäisi pudota. Vaihteitten täytyy kytkeytyä ilman sen kummempia kolahduksia tai auton suuria nytkähdyksiä. Itse ruukkaan seistä jarrulla aina kun kytken vaihteen R>D:lle tai vastaavaa.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #348 : 27.05.2012, 11:37:39 »
Pikaisia kysymyksiä tekemäni V70 MKII koeajon johdosta:

-Mikä on normaali RPM automaatilla D-päällä, koeajoin erästä turboa ja kierrokset putosivat 650 tienoille. Tuntui pikkasen matalalta, nippa nappa kävi.
-Pienen eteenpäinajon jälkeen laitettaessa pakki päälle kolahti vetonivelissä "peltipurkkimaisesti".
-Alla oli 17" matalaprofiilit, ohjaustuntuma hitaassa nopeudessa oli epätarkka ("klappia") ja vetelevä verrattuna omaan MKI v70:iin 15" rinkuloilla. Tuntui vetävän vähän oikeallekin. Meneekö puhtaasti matalaprofiilin piikkiin vai olisiko peräti pyöröntuenta persiillään.

-En usko, että noin alas pitäisi kierrosten pudota....

-Alapallonivelet todennäköisesti, tosin ei voi erikseen vaihtaa, vaan vaihtuu koko alatukivarsi.

-Matalaprofiili ei sinänsä vaikuta, mutta leveä rengas kyllä. Sekä jos aurauskulmat/camber pielessä, niin vetelee varmasti. Itsellä 225 leveät renkaat ja veteli todella pahasti ennen nelipyöräsuuntausta. Oli etupyörissä liikaa positiivista camberia. Nyt ratista tarvii pitää kiinni enää kiihdytyksissä. Ovatko eturenkaat kuluneet tasaisesti?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #349 : 27.05.2012, 13:57:38 »
Tuliko kolahdus varmasti vetonivelestä? Vähän epäilyttää.. Voi olla myös laatikon alakiinnike, puslat menny rikki. Sieltä mulla ainaki kolahtelu tuli. Tosin mulla on manuaali mut sillä ei niin suurta merkitystä pitäs olla.

Normaali tyhjäkäyntihän on sen 750rpm? D-päällä kierrokset kyllä putoaa mutta pitäs sen hyvin käydä.

Nivelet ja pyöräkulmat vaikuttaa vetelyyn, kuten täällä on jo sanottu.


-Alapallonivelet todennäköisesti, tosin ei voi erikseen vaihtaa, vaan vaihtuu koko alatukivarsi.


Kyllä muuten pystyy alapallot vaihtamaan ilman että koko tukivarsi pitää vaihtaa :pomo:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #350 : 27.05.2012, 14:57:01 »
Kyllä muuten pystyy alapallot vaihtamaan ilman että koko tukivarsi pitää vaihtaa :pomo:

Eikun juu, tää olikin Mk II...  :-X

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #351 : 27.05.2012, 16:57:32 »
Tuliko kolahdus varmasti vetonivelestä? Vähän epäilyttää.. Voi olla myös laatikon alakiinnike, puslat menny rikki. Sieltä mulla ainaki kolahtelu tuli. Tosin mulla on manuaali mut sillä ei niin suurta merkitystä pitäs olla.

Normaali tyhjäkäyntihän on sen 750rpm? D-päällä kierrokset kyllä putoaa mutta pitäs sen hyvin käydä.


En päässyt koeajossa sen kummemmin tutkimaan - kevyesti kun otti ensin eteenpäin ja sitten laittoi pakin sisään niin kolahti kuin olisi kalauttanut peltipurkkia. Jos laittoi vaihteen uudestaan D ja taa P niin ei kilahtanut, vain kun kaasutti ja liikautti ensin vähän eteenpäin. Voi olla jotain pyöräntuennoissa, kun vetelikin vähän sinnetänne. Jotain ilmeisen rikki kuitenkin.

Eli oliko se normaali RPM 750 vapaalla vai vaihde päällä?. Omassa manuaalivaihteisessa vaparikoneessa pitää peräti 900RPM.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #352 : 27.05.2012, 18:20:19 »
En päässyt koeajossa sen kummemmin tutkimaan - kevyesti kun otti ensin eteenpäin ja sitten laittoi pakin sisään niin kolahti kuin olisi kalauttanut peltipurkkia. Jos laittoi vaihteen uudestaan D ja taa P niin ei kilahtanut, vain kun kaasutti ja liikautti ensin vähän eteenpäin. Voi olla jotain pyöräntuennoissa, kun vetelikin vähän sinnetänne. Jotain ilmeisen rikki kuitenkin.

Eli oliko se normaali RPM 750 vapaalla vai vaihde päällä?. Omassa manuaalivaihteisessa vaparikoneessa pitää peräti 900RPM.

Vetoniveliä en kuitenkaan epäile. Saattaahan ne olla neki rikki. Mut kannattee tutkia laatikon alakiinnitys. On muuten huomattavasti halvempi ku vetonivel :D

Vapaalla. Mulla on tuossa dieselissä jotain 750rpm. Ja samaa luokkaa sen pitäs bensassa olla.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa iiromai

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo s60 2.4d vai D5
« Vastaus #353 : 05.06.2012, 13:32:08 »
Volvoa ostamassa ja kiinnostaisi tietää kokemuksia s60 volvosta? Mitä eroa on D5 ja 2.4d, onko erot ainoastaan softassa eli tuo 2,4d olisi helppo lastuttamalla saada D5 tasolle? Kaikki kokemukset s60 volvosta kiinnostaisi? -02 s60 2,4d kiikarissa, ajettu 380 000km, tuleeko suosituksia?  :)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Volvo s60 2.4d vai D5
« Vastaus #354 : 05.06.2012, 14:55:33 »
Softa pelkästään eri. Saa samat tehot lastuttamalla, kuin D5-moottorista.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvo s60 2.4d vai D5
« Vastaus #355 : 05.06.2012, 17:40:37 »
Softa pelkästään eri. Saa samat tehot lastuttamalla, kuin D5-moottorista.

Jos lastuttaa 2.4d:stä d5:ksi niin loppujen lopuksi mitä järkeä? Samalla rahalla saa jerkkua enemmän ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Volvo s60 2.4d vai D5
« Vastaus #356 : 05.06.2012, 22:16:24 »
Jos lastuttaa 2.4d:stä d5:ksi niin loppujen lopuksi mitä järkeä? Samalla rahalla saa jerkkua enemmän ::)

Sitä tarkoitin itsekin, kirjallinen ilmaisu jäi hieman puutteelliseksi.  :D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V70:stä koeajamassa - mikä on normaalia
« Vastaus #357 : 06.06.2012, 14:02:10 »
...loput oireet haisee samalta mitä omassa on, eli etutukivarsien ainakin etummaiset puslat on loppu.

Onko noiden etummaisten puslien vaihto millainen homma? (Käden käänteessä vai parempi viedä pajalle)

Poissa paivansade85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
s80 osto
« Vastaus #358 : 09.06.2012, 12:42:04 »
olen ostamassa s80 t6 2003 bi-turbo onko se räjähtävä aika pommi vai sen haluaisin tietää :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1964
  • S60 T6 AWD -11
Vs: s80 osto
« Vastaus #359 : 09.06.2012, 13:13:21 »
olen ostamassa s80 t6 2003 bi-turbo onko se räjähtävä aika pommi vai sen haluaisin tietää :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Luxus auto on aina kallis ylläpitää.
Paljonko ajettu, miten pidetty, huollettu säännöllisesti, viat korjautettu sitä mukaa kun niitä on tullut. Kaikista näistä se pommin tikityksen nopeus riippuu.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo