Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mize91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #435 : 11.01.2013, 22:59:54 »
Täytyy käydä koeajaan sunnuntaina tota t5 nii selviää.. Cmallin mursu lähtee huomenna taipaleelle nii pitäähänse joku auto (Volvo) katella itelle käyttikseksi :)  Katellu ruottinpuoleltaki nuita volvoja ku velipoika asusteelee siel mut kurssit nyt tällähetkellä on mitä on ja pitäis kohtu nopeesti saaja auto alle .... :-\ Eiköhänse täs vkl aikana jonninmoine ........

Poissa Jozér

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #436 : 17.01.2013, 21:34:24 »
Moro.

Toivottavasti saatte minusta uuden Volvo jäsenen tänne.

Mutta muutama asia tässä nyt vielä askarruttaa ennen auton hankkimista....

Olen tässä ostamaisillani S60:stä, joka on vm. 2002. Nyt hieman alkoi taas menemään jarrut päälle, että pitääkö tässä vain lähteä toyota kaupoille ja unohtaa volvot. Lukasin volvo foorumilta tästä kaasuläppäkotelo ongelmasta, ja kyllähän tuo tuntuu aika yleistä olevan. Mutta onko se sitten suurimmaksi osaksi vain 2001 malleissa? Jotain mainintaa oli siitä, että jengi on niitä puhdistellut ja sit myös softia on vaihdettu, joka on auttanut asiaan. Briteistäkin kai sai halvalla sen kotelon, mutta mihinkään linkkeihin en törmännyt. Eihän tuo nyt välttämättä maailmaa kaada, onhan muissakin autoissa kaiken maailman "ongelmia". Tietysti se 800e hinta sinisellä ei mitenkään ainakaan helpota tätä asiaa.

Kyseinen mitä olen katsonut on vapari 125kw jossa mittarissa 131.000km. Tiedossa on, että toisen puolen rt-pää on väljä. Siitä oli kai tullut suullinen maininta viime keväällä katsastuksessa ja merkkikojaamolla oli myös mainittu syksyllä asiasta, mutta se oli kuitenkin jätetty vaihtamatta. Nähtävästi kun nyt ajattelee uusiksi asiaa, että jos siihen vaihtaa molemmat puolet puslineen, alapalloineen, jne. ja vielä käy vielä nelipyöräsuuntauksessa, niin kyllähän kokonaisuudelle hintaa tulee varmaan se muutama satanen.

Ilmastoinnin aineetkin on vielä tehtaan jäljiltä, joten senkin sais varmasti heti tehdä yms. ja akku pitää vaihtaa. Muuten nyt sit kaikki suht ok ton ikäses autos. Nyt vain sit mietityttää, että minkälaiset näkymät tuolla autolla on jälleenmyynnin kannalta jos sen vaikka 5v sisään alle 200tkm ajettuna siirtää eteenpäin. Löytyykö vapareille ostajakuntaa, vai onko ne turbot vain kysyttyjä enää tässä ikäluokassa. Mitenkäs sisustus, mikä on se halutuin volvomaailmassa? Onko väliä onko koukku vai ei? Onko heittää mitään hintahaarukkaa mitä tuollaisesta pelistä nyt kannataisi oikeasti maksaa, joka mulla on täs kiikarissa.

Oletus arvoisesti oletan, että noin vähän ajetulla olis vielä suht huolettomia kilometrejä edessä.  :)


Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #437 : 27.01.2013, 21:54:37 »
Moro.

Toivottavasti saatte minusta uuden Volvo jäsenen tänne.

Mutta muutama asia tässä nyt vielä askarruttaa ennen auton hankkimista....

Olen tässä ostamaisillani S60:stä, joka on vm. 2002. Nyt hieman alkoi taas menemään jarrut päälle, että pitääkö tässä vain lähteä toyota kaupoille ja unohtaa volvot. Lukasin volvo foorumilta tästä kaasuläppäkotelo ongelmasta, ja kyllähän tuo tuntuu aika yleistä olevan. Mutta onko se sitten suurimmaksi osaksi vain 2001 malleissa? Jotain mainintaa oli siitä, että jengi on niitä puhdistellut ja sit myös softia on vaihdettu, joka on auttanut asiaan. Briteistäkin kai sai halvalla sen kotelon, mutta mihinkään linkkeihin en törmännyt. Eihän tuo nyt välttämättä maailmaa kaada, onhan muissakin autoissa kaiken maailman "ongelmia". Tietysti se 800e hinta sinisellä ei mitenkään ainakaan helpota tätä asiaa.

Kyseinen mitä olen katsonut on vapari 125kw jossa mittarissa 131.000km. Tiedossa on, että toisen puolen rt-pää on väljä. Siitä oli kai tullut suullinen maininta viime keväällä katsastuksessa ja merkkikojaamolla oli myös mainittu syksyllä asiasta, mutta se oli kuitenkin jätetty vaihtamatta. Nähtävästi kun nyt ajattelee uusiksi asiaa, että jos siihen vaihtaa molemmat puolet puslineen, alapalloineen, jne. ja vielä käy vielä nelipyöräsuuntauksessa, niin kyllähän kokonaisuudelle hintaa tulee varmaan se muutama satanen.

Ilmastoinnin aineetkin on vielä tehtaan jäljiltä, joten senkin sais varmasti heti tehdä yms. ja akku pitää vaihtaa. Muuten nyt sit kaikki suht ok ton ikäses autos. Nyt vain sit mietityttää, että minkälaiset näkymät tuolla autolla on jälleenmyynnin kannalta jos sen vaikka 5v sisään alle 200tkm ajettuna siirtää eteenpäin. Löytyykö vapareille ostajakuntaa, vai onko ne turbot vain kysyttyjä enää tässä ikäluokassa. Mitenkäs sisustus, mikä on se halutuin volvomaailmassa? Onko väliä onko koukku vai ei? Onko heittää mitään hintahaarukkaa mitä tuollaisesta pelistä nyt kannataisi oikeasti maksaa, joka mulla on täs kiikarissa.

Oletus arvoisesti oletan, että noin vähän ajetulla olis vielä suht huolettomia kilometrejä edessä.  :)
Noissa vanhemmissa on noita kaasuläppäkotelo ongelmia (en muista minä vuonna tuo läppäkotelo vaihdettiin kestävämpään). Uutta saa Volvolta juurikin tuohon hintaan, ite tyydyin korjauttamaan kotelon 350€ hintaan. Putsaaminen on yleensä hyvä ensiapu, mutta jos kotelo oirehtii niin ei se sitä ehjää vaan siirtää huoltoa/vaihtoa hieman eteenpäin.

Tuo raidetangonpää on halpa remppa, ihan perus kuluvia osia. Koiranluut, alatukivarren helat ja alapallonivelet voi vielä lisätä listaan joita noista menee. Hinnasta on vaikea sanoa juuta tai jaata, mutta vapareita piisaa markkinoilla ihan kiitettävästi.
V60 T8 -19

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #438 : 22.02.2013, 23:15:16 »
Kannattaa katsoa onko kaksoismassavahtipyötä vaihdettu. Tarve alkaen 200 000 km, vaihtamatta taitaa harvempi pitkälti yli 300 000 km päästä. Pelkkä vauhtipyörä noin 1000€, kytkin ja työt päälle jolloin ollaan 1500 paremmalla puolella.

Pyöränlaakerit myös kohtuullisen kuluvaa osaa luokkaa 200 000 km, joten ilmeisesti kannattaa katsoa onko joku yställisesti jo vaihtanut

Dieseleissä öljyä voi päästä jarruntehostimeen, viisas tarkastaa onko tehostimeen jo mennyt öljyä alipainepumpulta. Öljy syö kalvon nopeasti -> tehostin vaihtoon

Mittaristoja on vaihdeltu / korjailtu oikein urakalla. Auton kilometrit eivät useinkaan ole kaikki mittarissa. Kannattaa selvittää todellinen ajomäärä.

Jos noista kaikista reputtaa, voi varautua muutaman tonnin rahanmenoon korjausten muodossa.








Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #439 : 07.03.2013, 16:52:37 »
Ihan piruuttaa aattelin kysästä että onko normaalia toimintaa kaverin autossa, via pitääkö sanoa että alkaa kattelee uutta enne ku laatikko lahoaa. Eli eilen olin kuskina kaverin (tai no rahotusyhtiön) V70N matalapaineurpo tomaatilla. Ihmetytti kummasti peruutusvaihteen luistaminen, eli ylämäki oli peränsuuntaa ja taakse päin piti lähteä. Mäki ei ollu mitenkää kovin jyrkkä, mutta jarrun vapauttaessa auto lähti valumaan eteenpäin ja kierroksia koneesen sai laittaa 1500-1600 ennen kun lähti taaksepäin. Mietin että olisko ollu mahdollisee neutral control sotkemassa systeemiä mutta ei ollu.
Itellä omassa aisinin nelivaihteinen laatikko, ja saa olla oikeasti jyrkkä mäki ettei veto pidä autoa paikallaan ja kierroksia tarvii lyödä kun parisataa lisää niin lätee liikkeelle..

e: Niin ja 5 vaihteinen kyseessä, kun en muista miten noi vaihteiden määrät ja muutokset meni näissä..
« Viimeksi muokattu: 07.03.2013, 16:59:04 kirjoittanut sheiggi »
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #440 : 07.03.2013, 21:52:57 »
Paljonko ajettu ja onko vaihdettu laattikkoöljyjä kertaakaan? Mun mielestä esim mulla kuuskymppinen ei kyl valu ainakaan taaksepäin. Eteenpäin en nyt muista.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #441 : 07.03.2013, 21:55:02 »
Eipä ole automaatti kauheasti ainakaan taakse valunut. Eteenpäin kyllä lähtee ilman kaatuakin D:llä jos ei kauheaa ylämäkeä ole.
a car you can believe in

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #442 : 07.03.2013, 22:01:52 »
Sekin jäi sanomatta juu. Mittarissa 199 xxx km ja öljyjen vaihdoista ei tietoa.
Joku mulle sanonu että 5 lovinen verrattuna 4 loviseen olis iso parannus. Mutta kyl tuo oli semmonen kokemus kaikessa epärääsen käytöksen kanssa ja kuminauhamaisessa öljynvatkauksessa että.. :idiot2:
Serkulla samalla tekniikalla oleva S60 ja käytös ihan toisenlaista.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #443 : 09.03.2013, 18:32:22 »
Uskaltaiskohan sitä kajota D5:seen, jolla on ajettu 286tkm, muttei oo huoltokirjaa  :-\  Vasta tehtyyn jakopääremppaan ja suodattimiin mitä oli vaihdeltu, niin löytyis kuitit. Kytkin kuulemma on laitettu ja vähän järeämmällä asetelmalla. Oisko ollu joku luk tms. mitä sanoi merkiksi. Meinasi, että tuntee kyllä jalalla ettei ole ihan perus "Volvon veltto".
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #444 : 09.03.2013, 18:38:03 »
Uskaltaiskohan sitä kajota D5:seen, jolla on ajettu 286tkm, muttei oo huoltokirjaa  :-\  Vasta tehtyyn jakopääremppaan ja suodattimiin mitä oli vaihdeltu, niin löytyis kuitit. Kytkin kuulemma on laitettu ja vähän järeämmällä asetelmalla. Oisko ollu joku luk tms. mitä sanoi merkiksi. Meinasi, että tuntee kyllä jalalla ettei ole ihan perus "Volvon veltto".

No kilometrejä ei ole paljon, mutta kaikkihan riippuu kuinka on huollettu. Ja vaikeahan tuota on tarkastaa ku ei huoltokirjaa ole.
No sitten sinne on laitettu sintteri kytkin. Mulla on tuossa omassa tällä hetkellä 20% jäykempi asetelma massalevyllä ja ihan pehmeä se poljin on ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #445 : 09.03.2013, 18:43:51 »
No kilometrejä ei ole paljon, mutta kaikkihan riippuu kuinka on huollettu. Ja vaikeahan tuota on tarkastaa ku ei huoltokirjaa ole.
No sitten sinne on laitettu sintteri kytkin. Mulla on tuossa omassa tällä hetkellä 20% jäykempi asetelma massalevyllä ja ihan pehmeä se poljin on ;)

Sepäse. Varsinkaan kun ei näistä mitään ymmärrä, niin ihan näppituntumalla ei pysty sanomaan. Millanen on dieselissä kytkin tuntumaltaan? Itellä ei oo kokemusta ku isän 940 ja ex V70, joissa molemmissa on pitkähkö "luisto" ennen ku nappaa kiinni. Myyjän sanoman perusteella vertaisin ko peliä appiukon Mondeoon, jossa taas on tosi lyhyt se matka... Prkl ku on vaikeaa ja pitää olla pölijä  >:(
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #446 : 09.03.2013, 18:52:47 »
Sepäse. Varsinkaan kun ei näistä mitään ymmärrä, niin ihan näppituntumalla ei pysty sanomaan. Millanen on dieselissä kytkin tuntumaltaan? Itellä ei oo kokemusta ku isän 940 ja ex V70, joissa molemmissa on pitkähkö "luisto" ennen ku nappaa kiinni. Myyjän sanoman perusteella vertaisin ko peliä appiukon Mondeoon, jossa taas on tosi lyhyt se matka... Prkl ku on vaikeaa ja pitää olla pölijä  >:(

Ei mulla ainakaan ole pitkää luistoa. Se on pehmeä poljin mutta helposti tuntee sen pisteen missä alkaa ottamaan kiinni ja sen jälkeen ei ole iso liike ja kytkin on irrotettu. Ainaki minun autossa on semmonen, Volvot tahtoo olla vähän semmosia yksilöitä aina :D
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #447 : 03.04.2013, 13:46:01 »
Jep tuli vika alueelle :)
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 13:50:15 kirjoittanut mualämpö »
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa autoilija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
ostamas awd v70
« Vastaus #448 : 09.04.2013, 10:02:40 »
mitä pitäs tarkemmi kattoo ku olen ostamas VOLVO V70 AWD Business manuaali 200hv 123000 ajettu kertokaa kiitos jo valmiiksi

Poissa autoilija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #449 : 09.04.2013, 11:41:23 »
olen ostamassa v70awd manuaali 2002 200hv busines ni mitä kannattaa niinku tutkii tai kysellä ku koeajaa sitä ,kiitos

 

RallyBaron  Samppasport