RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #480 : 19.06.2013, 15:30:07 »
Muutama kyssäri:

-Käykö faceliftin takavalot suoraan heittämällä -01 malliin?
-Käykö faceliftin etuvalot suoraan heittämällä -01 malliin?
-Mistä tunnistaa nivomatin?
-Faceliftin maski ei taida käydä kuin muokkamalla, miten?
-Minkälainen projekti on asettaa faceliftin keskikonsoli vanhempaan (siis se jossa käsijarru/lokero/vaihdekeppi)
-Miksi en ostanu faceliftiä.. :2funny:

Takavalot ovat kirkkaat mutta olisivatkohan samaa kokoa kuitenkin. Kasikympissähän ne pienenivät faceliftin myötä. Etuvalot tuskin käyvät suoraan, sillä ennen faceliftiä ne ovat lasia ja myöhemmin muovia (nyyh). Luulisi noissa maskeissa vähän olevan eroa.

Nivot ovat ainakin ysikympissä paksummat, siitä tunnistaa. Ja kyllähän perän käytöksestä huomaa kanssa esim. kuormattuna.

Jotkut kai ovat laittaneet noita keskikonsoleita sekaisin. Paha sanoa mitään, eroahan on.

Ja miksei faceliftin ostolla selviä vähemmällä :)
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #481 : 19.06.2013, 19:22:46 »
Takavalot taitaa käydä suoraan ja johdotuksetkin on samat. Etuvalot käy fyysisesti, mutta johdotuksia joutuu muuttamaan. Keskikonsoli käy, mutta vaihdekepin kehykset pitää olla myös uudemmasta kepistä.

Edit: maskeissa ei taida olla niin suurta eroa että kannattaa ruveta vaihtamaan?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kumustelija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #482 : 19.06.2013, 20:53:22 »
Keskikonsoli käy, mutta vaihdekepin kehykset pitää olla myös uudemmasta kepistä.

Edit: maskeissa ei taida olla niin suurta eroa että kannattaa ruveta vaihtamaan?

Elikkä se kehys missä on pussukka kiinni?

Olen koittanut etsiä merkitöntä tai XC maskia, mutta suurimmaksi osaksi tulee vastaan vaan -04 (vai oliko -05) ja uudempiin käypäsiä.. Siksi ihmettelin että onko niissä isommalti eroa.. Etuvalot pitäs laittaa uudet, kun toisen valokuvio on ihan ihmeellinen, eikä saa säädettyäkään yhtä ylös kun toinen on..
Se piste (.) löytyy siitä äm (m) kirjaimen vierestä heti pilkun (,) jälkeen..


Poissa Kumustelija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #484 : 20.06.2013, 16:08:41 »
Se piste (.) löytyy siitä äm (m) kirjaimen vierestä heti pilkun (,) jälkeen..

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #485 : 20.06.2013, 17:30:27 »
Ainiin noita en muistanutkaan.. Tosin saishan siinä olla se Volvon merkki, jos on XC-maski.. Kävikös S60:n maski V70:iin?

Vanhasta maskista liimaamalla omaani tein. Ei käy maskit ristiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #486 : 21.07.2013, 18:59:32 »
Kaupataan vaihdossa 01 mallista S80 turboa (200 hp) ajettu 230 tkm ja automaatti,onko mitään mallille ominaista kohtaa jota pitäisi erikseen tutkia? Kaikki info kiinnostaa.

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #487 : 24.07.2013, 12:43:32 »
Kaupataan vaihdossa 01 mallista S80 turboa (200 hp) ajettu 230 tkm ja automaatti,onko mitään mallille ominaista kohtaa jota pitäisi erikseen tutkia? Kaikki info kiinnostaa.


Eikö löydy mitään omia kokemuksia? Huomenna olisi tarkoitus mennä autoa katsomaan ja olisi kiva tietää kriittiset kohteet!!! :pomo:

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #488 : 24.07.2013, 14:07:55 »

Eikö löydy mitään omia kokemuksia? Huomenna olisi tarkoitus mennä autoa katsomaan ja olisi kiva tietää kriittiset kohteet!!! :pomo:

No huoltokirja kertoo paljon. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto pitäs olla suoritettu jossain vaiheessa. Öljyt, nesteet ja hihnat kannattee tutkia.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #489 : 24.07.2013, 14:37:15 »
Muutama kyssäri:

-Faceliftin maski ei taida käydä kuin muokkamalla, miten?

Hmm, minä voisin laittaa pre-faceliftin maskin tuohon faceliftiin, se 'alkuperäinen' on minusta tyylikkäämpi kuin tuo ruutumaski.

Poissa Hespex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #490 : 24.07.2013, 14:48:33 »
Millanen homma tuo kakkoskoppasen S60 keskikonsolin laitto ois ykköskoppaseen? Eli tuo missä on juomateline. Meni se kansi paskaksi (vissiin aika tyypillinen ongelma) pitääkö vaihteenvalitsimen (tomaatti) alusta vaihtaa samalla?

ja laitanpa tän tänne kun tää aihe näyttäis olevan suht aktiivinen:  Eli takapenkkien niskatukien kaatonappi ei toimi, eikä myöskään kattovalot edessä poislukien lukuvalot. Muut napit toimii, missähän lie vika? Syksyllä oli sateen jälkeen ongelmaa ratin nappien kanssa mut läksivät ittestään toimimaan. Ei tule virtaa siis polttimoiden kannoille.

Toinen vika on valoissa (alkup. xenonit) lyhyet ei toimi, umpiolle tulee 12.8V (siltä isolta liittimeltä) mutta ballastille ei tule edes yhtä volttia. Nyt väliaikaisesti laitettu pitkien johdoilta muutossarjalla virta, eli pitkät poissa pelistä. Eräs tuttu kertoi jostain piirilevyn kolvauksesta joka ois mahollisesti paskana, ei kyllä tarkentanut / edes tiennyt asiasta tarkemmin. Ongelma tuli jo talvella kun muistaakseni kuskinpuoleinen lyhyt sammu kesken ajon. Katsastus alkaa uhkaavasti lähestyä, ja pitäis saaha auto kaikinpuolin kondikseen
S60 AWD

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #491 : 24.07.2013, 15:53:54 »
No huoltokirja kertoo paljon. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto pitäs olla suoritettu jossain vaiheessa. Öljyt, nesteet ja hihnat kannattee tutkia.

Jakopää laitettu 30 tkm sitten ja laatikko öljyt tasan 200 tkm kohdalla,ollut viimeset 6v saman naisen käytössä.Ei kai tollaset kilometrit tunnu missään...

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #492 : 24.07.2013, 15:57:36 »
Jakopää laitettu 30 tkm sitten ja laatikko öljyt tasan 200 tkm kohdalla,ollut viimeset 6v saman naisen käytössä.Ei kai tollaset kilometrit tunnu missään...

No ei pitäis olla. Putkihan voi olla tukossa..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #493 : 24.07.2013, 16:25:24 »
No ei pitäis olla. Putkihan voi olla tukossa..


Ei o happee saanu...ko? Yleisilme on kyllä pirun siisti! Mitäs alkuperäseltä ahtimelta voi odottaa keston suhteen? Auto on muuten leimattukin 2kk sitten..onko tämän mallin ongelmana kaasulaäppäkotelo >:(

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #494 : 24.07.2013, 16:37:35 »

Ei o happee saanu...ko? Yleisilme on kyllä pirun siisti! Mitäs alkuperäseltä ahtimelta voi odottaa keston suhteen? Auto on muuten leimattukin 2kk sitten..onko tämän mallin ongelmana kaasulaäppäkotelo >:(

Jos on ajettu ekoillen niin pakoputki menee tukkoon. Turbo voi kestää 400tkm tai 100tkm, kestoon vaikuttaa monet tekijät, kuten öljyn laatu, vaihtoväli, auton käyttötapa, ilmanputsarin vaihdot yms.. No ei pitäis olla hätää jos on läpi menny ensimmäisellä. Eikös se kaasuläppä homma ole alkupään turbojen ongelma..?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo