Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #495 : 24.07.2013, 16:56:39 »
Jos on ajettu ekoillen niin pakoputki menee tukkoon. Turbo voi kestää 400tkm tai 100tkm, kestoon vaikuttaa monet tekijät, kuten öljyn laatu, vaihtoväli, auton käyttötapa, ilmanputsarin vaihdot yms.. No ei pitäis olla hätää jos on läpi menny ensimmäisellä. Eikös se kaasuläppä homma ole alkupään turbojen ongelma..?


Tämä on mallia 2001,sen verran tiedän että on huollettu ihan ok.Jakopää/vaihteisto öljyt oli tehty oikein Salvassa...jos kaupat tulee oli itsellä tarkotus vaihtaa heti öljyt koneeseen,filtterit,tulpat yms. perus jutut kuntoon.Mietityttää vaan kun ikää kuitenkin on ja vähän noita metrejäkin...

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kertokaa kokemuksia S 80 Turbosta.
« Vastaus #496 : 24.07.2013, 21:30:53 »

Tämä on mallia 2001,sen verran tiedän että on huollettu ihan ok.Jakopää/vaihteisto öljyt oli tehty oikein Salvassa...jos kaupat tulee oli itsellä tarkotus vaihtaa heti öljyt koneeseen,filtterit,tulpat yms. perus jutut kuntoon.Mietityttää vaan kun ikää kuitenkin on ja vähän noita metrejäkin...

Mulla on -02 tuo V70 ja mittarissa kohta 410tkm, diesel kylläkin. Mutta ajetaanhan nuilla bensakoneillaki paljon.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Kantti

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #497 : 30.07.2013, 14:59:44 »
Joku kovasti koittaa kaupata mulle mondoon vaihdossa 300 000 ajettua s60 2.4T vollea.
Nuo kilsat itteä huolestuttaa että minkälaisia aikapommeja näissä mahtaa tikitellä. En nyt tiiä mutta aika hyvään hintaankin ehkä saisin. Mondeosta on hintapyyntö 3500 ja 2800 pyytää väliä. mondeo on 2001vm ja ajettu 230000. Volvo oli myös 01 vm
Myyjän mukaan kilsat ei näy kun mittarissa täyd h-kirja löytyy kuulemma. Laatikko tässä näyttää kuvien mukaan olevan automaatti mutta ilman + ja - toimintoa eli tämäkö nyt sitten ei ole se geartronic loota?? Onko hyvä vai huono asia. Laatikon öljynvaihdoista myyjä ei muistanut että kuinka on tehty.
olisko tämmönen aivan järjetön kauppa??? Toki parempaan päin mennään kun foordi vaihtuu volvoon vaikka samoja ovatkin pohjalta.... :D

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #498 : 30.07.2013, 15:18:00 »
Joku kovasti koittaa kaupata mulle mondoon vaihdossa 300 000 ajettua s60 2.4T vollea.
Nuo kilsat itteä huolestuttaa että minkälaisia aikapommeja näissä mahtaa tikitellä. En nyt tiiä mutta aika hyvään hintaankin ehkä saisin. Mondeosta on hintapyyntö 3500 ja 2800 pyytää väliä. mondeo on 2001vm ja ajettu 230000. Volvo oli myös 01 vm
Myyjän mukaan kilsat ei näy kun mittarissa täyd h-kirja löytyy kuulemma. Laatikko tässä näyttää kuvien mukaan olevan automaatti mutta ilman + ja - toimintoa eli tämäkö nyt sitten ei ole se geartronic loota?? Onko hyvä vai huono asia. Laatikon öljynvaihdoista myyjä ei muistanut että kuinka on tehty.
olisko tämmönen aivan järjetön kauppa??? Toki parempaan päin mennään kun foordi vaihtuu volvoon vaikka samoja ovatkin pohjalta.... :D

Hintaan en kummemmin ota kantaa, kun vaihtaessa on vähän hankala niitä laskea... Hiero lompakkoa ottaan ja mieti onko väliraha sopiva. Jos huoltokirja on ja kuitteja löytyy tai muuten voit huollot varmistaa, että on kans tehty, niin murehtisin lähinnä turboa ja laatikkoa. Laatikkoöljyt sais olla pari kertaa vaihdettu noilla metreillä ja ei ole geartronic. Teknisesti samoja on laatikot, mutta erilaisia käyttää. Alustan osat voi olla kans remonttilistalla, jos ei ihan vasta oo vaihdettuja.

E: Niin ja vikakoodit on tieten hyvä lukea, jos meet autoa kattomaan.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #499 : 31.07.2013, 08:54:57 »
Joku kovasti koittaa kaupata mulle mondoon vaihdossa 300 000 ajettua s60 2.4T vollea.

Toki parempaan päin mennään kun foordi vaihtuu volvoon vaikka samoja ovatkin pohjalta.... :D

Ei tainnut ihan noissa vuosimalleissa olla...

Poissa naakari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V70 2.5D vm.2000 aj. 532tkm. Kannattaako?
« Vastaus #500 : 01.08.2013, 17:43:52 »
Moikka ihmiset!

Nyt osu tähtäimeen nätti 2.5D melko paljon nähnyt Volvo V70. Tarttisin apua teiltä volvolaisilta koska teillä varmasti paljon kokemusta näistä. Lähinnä onko tuossa nyt lähtökohtasesti yleensäkään mitään järkeä noin paljon ajettua hankkia. Olen kuitenkin kuullut että kone kestää komeasti sen 1milj km, jos vaan pitää huolta. Kyseisessä Volvossa tuoreet huollot mm:
Etu iskarit vaihdettu 1/2011
Jarrulevyt vaihdettu 1/2011
Koiranluut uusittu 1/2011
Alapallonivelet uusittu 1/2011
Tuulilasu uusittu 2011
Huolto öjyt + suodatin sekä Polttoaine suodatin uusittu 531km kohdalla 2013

Muutenkin käsittääkseni öljyjä vaihdettu tiuhaan yms.

Eli kysymykseni: kun menen katsomaan autoa, mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Tässä on autom ilmastointi, onko se kuinka arka paikka näin paljon ajetussa? Ja onko näissä pakoputkessa hiukkassuodatinta, kuulemma kallis vaihtaa?

Kauhea kuume ja haluan nykyisestä VAG-konsernin tekeleestä eroon.  :buck2:

Kertokaa kaikki mitä tulee mieleen rohkeasti, kaikki apu erittäin tervetullutta. Kiitos toverit! :)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #501 : 01.08.2013, 20:03:37 »
Ei oo hiukkasloukkua, onneks. Alustan osat näissä panssarivaunuissa on kovilla, paljoko on ajeltu 2011 remonttien jälkeen? Turboki voi alkaa oleen nuilla kilometreillä vaihtokuntonen. Tuo on semmonen kevyt siirtyminen vagilaisuuesta volvoon ku moottori kuitenki on vielä vagilaistuote. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa naakari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #502 : 01.08.2013, 20:23:15 »
Ei oo hiukkasloukkua, onneks. Alustan osat näissä panssarivaunuissa on kovilla, paljoko on ajeltu 2011 remonttien jälkeen? Turboki voi alkaa oleen nuilla kilometreillä vaihtokuntonen. Tuo on semmonen kevyt siirtyminen vagilaisuuesta volvoon ku moottori kuitenki on vielä vagilaistuote. :)

Jep. Kiitoksia vastauksesta. Turbo pitää tsekkailla kun autoa pääsee katteleen. Miten turbo oireilee jos se on tulossa tiensä päähän? Ja rempan jälkeisistä km:stä lähetin kyselyä myyjälle.

Ja onko tuossa turboa, koska myynti-ilmotuksessa malli ilmotetaan: Volvo V70 2,5D

Ilmotettaisiinko turbodiesel 2.5TDI??
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013, 20:38:54 kirjoittanut naakari »

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #503 : 01.08.2013, 22:54:52 »
Jep. Kiitoksia vastauksesta. Turbo pitää tsekkailla kun autoa pääsee katteleen. Miten turbo oireilee jos se on tulossa tiensä päähän? Ja rempan jälkeisistä km:stä lähetin kyselyä myyjälle.

Ja onko tuossa turboa, koska myynti-ilmotuksessa malli ilmotetaan: Volvo V70 2,5D

Ilmotettaisiinko turbodiesel 2.5TDI??
Jos se on jo käytännössä tien päässä niin vihellys (varsinkin kylmänä) ahtojen nousessa ja/tai öljyvuotoja turbon ahtopuolen putkissa ovat jonkinlaisia merkkejä turbon huonosta kunnosta. Turbo löytyy, eipä noita ole turbottomilla dieseleillä tainnut saadakaan.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #504 : 02.08.2013, 06:14:02 »
Kurkkaa vaikka sinne ilmanputsarin vieressä menevän ahtoputken sisälle että onko se kuin öljynen. Ja vähä peilistä että minkä väristä savua se tuuppaa, pieni musta pölähys on ihan terveellistä mutta sininen viittaa öljyvuotoon. Voithan sää laittaa linkkiä niin vojjaa yhessä potkia renkaita etänä :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #505 : 20.08.2013, 16:57:18 »
Ei vaihettu viel...nyt olis tarjolla S 60 T5 01 ja  aj.245 tkm,muuten h-kirja näyttää hyvältä,mutta vaihteisto öljyjen vaihdoista en löydä dokumenttia,kysessä siis automaatti.Kannattaa varmaan ottaa heti ohjelmaan jos tulee kaupat...jakopää/kaasuläppäkotelo vaihettu 10 tkm sitten.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #506 : 20.08.2013, 17:10:20 »
Katso vaihteiston öljytikusta miltä näyttää, jos laatikkoöljy on selvästi punertavaa niin lienee vähintään kerran vaihdettu.

Keltainen tikku konehuoneeseen katsoessa oikealla alavesiletkun takana. Aika kinkkinen paikka ja pitää löytää sopiva väli mistä katsoo...
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #507 : 20.08.2013, 18:51:12 »
Katso vaihteiston öljytikusta miltä näyttää, jos laatikkoöljy on selvästi punertavaa niin lienee vähintään kerran vaihdettu.

Keltainen tikku konehuoneeseen katsoessa oikealla alavesiletkun takana. Aika kinkkinen paikka ja pitää löytää sopiva väli mistä katsoo...
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hitto! Ja kiitos vinkistä...kai tommosella muuten ajelee vielä kilsoja tauluun reilusti,itsellä tapana ollut huollella laitteet kyllä ajallaan ja kilometrejä tulee kuitenkin vuodessa maltilliset 10-15 tkm.

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #508 : 21.08.2013, 17:36:08 »
Eihän 01 mallisessa T5 mallissa ole rosterista pakoputkea vakiona,joku mulle näin väitti...huijasko? Ja toinen,mikä on paras tapa kokeilla automaatti vaihteiston kunto/toiminta koe-ajolla.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #509 : 21.08.2013, 18:43:01 »
Eihän 01 mallisessa T5 mallissa ole rosterista pakoputkea vakiona,joku mulle näin väitti...huijasko? Ja toinen,mikä on paras tapa kokeilla automaatti vaihteiston kunto/toiminta koe-ajolla.

Harvassa autossa on RST-putkisto vakiona, varsinki kun puhutaan sarjatuotantoautosta, eli ihan tavallista paskarautaa se on.
Kaikki ylimääränen nykiminen, paukahtelu yms. on merkki huonosta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Proturbo  Autodiagnoosi