Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565214 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #510 : 21.08.2013, 19:42:01 »
Harvassa autossa on RST-putkisto vakiona, varsinki kun puhutaan sarjatuotantoautosta, eli ihan tavallista paskarautaa se on.
Kaikki ylimääränen nykiminen, paukahtelu yms. on merkki huonosta.

Perjantaina päästään kokeilemaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #511 : 22.08.2013, 07:47:47 »
Harvassa autossa on RST-putkisto vakiona, varsinki kun puhutaan sarjatuotantoautosta, eli ihan tavallista paskarautaa se on.
Kaikki ylimääränen nykiminen, paukahtelu yms. on merkki huonosta.
Voin olla taas väärässä, mutta kyllä osa putkistossa ainakin V70 on jotain muuta, kuin paskarautaa/sinkkiä ::)
Ainakin takapönttö on jotain jalompaa metallia, kun ei ole edes kaverin 11v vanhassa V70 mennyt miksikään.
Edit
Mufflex mainostaa näin putkiaan
"Kaikki tuotteet on valmistettu joko ruostumattomasta teräksestä tai käsitelty lämmönkestomaalilla."
Ilmeisestin suurinosa on käsitelty tuolla maalilla :D
Kotimainen Fennosteel näkyisi käyttävän "paskarautaa" alumiinisinkillä kuorutettuna.
http://www.fennosteel.com/fi/pakoputket
« Viimeksi muokattu: 22.08.2013, 07:59:36 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #512 : 22.08.2013, 09:22:33 »
Voin olla taas väärässä, mutta kyllä osa putkistossa ainakin V70 on jotain muuta, kuin paskarautaa/sinkkiä ::)
Ainakin takapönttö on jotain jalompaa metallia, kun ei ole edes kaverin 11v vanhassa V70 mennyt miksikään.
Edit
Mufflex mainostaa näin putkiaan
"Kaikki tuotteet on valmistettu joko ruostumattomasta teräksestä tai käsitelty lämmönkestomaalilla."
Ilmeisestin suurinosa on käsitelty tuolla maalilla :D
Kotimainen Fennosteel näkyisi käyttävän "paskarautaa" alumiinisinkillä kuorutettuna.
http://www.fennosteel.com/fi/pakoputket

Tätä ajoin takaa,kaverilla oli 01 T5 S60 alkuperäsellä putkella ja ainakin se näytti hämmentävän hyvältä ja oli alkuperäinen.

Poissa soppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Kannattaako hankinta XC90 D5 Geartronic vm. 07 ->
« Vastaus #513 : 22.08.2013, 09:47:38 »
Terve,

Tekisi mieli päivittää nykyinen Mb 2.7cdi ML uudempaan "maasturiin" ja katsellut noita XC90:siä. Oliko niin, että kannattaisi ostaa tuo moottorin osalta päivitetty D5, eli 136kw, 120kw sijaan?

Mitä huomiota noissa D5 koneissa ja yleensäkin XC90 autoissa kannattaa huomioida? Automaatin kestävyys? Alustan niveliä, meneekö paljon? ML:ssä ainakin on nivelet perus kauraa...

Ai niin kilonmetrit mitä haen, max. 170tkm, joten onko edessä suht huolettomia ajoja vai murheita?


Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kannattaako hankinta XC90 D5 Geartronic vm. 07 ->
« Vastaus #514 : 22.08.2013, 09:55:34 »
Ainakin katsastusraportteihin nojautuen ja nykyiseen ML:ään verrattuna sanoisin, että huolettomampia kilometrejä, mutta tuskin kuitenkaan huolettomia.

Sijoitukset TÜVin raporteissa, tuo ikäluokka:

98. Volvo XC90    14,4 (hylkäysprosentti)

110. Mercedes ML    17,8 (hylkäysprosentti)   

Eli huonoimmassa viidenneksessä molemmat.

http://www.autobild.fi/artikkeli/uutiset/t_v_raportti_2011_katsastustilastojen_parhaat_ja_huonoimmat

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #515 : 22.08.2013, 11:35:08 »
Voishan tuon tarkistaa viikonlopun aikana. Mutta ainakin omassa D5:ssa on ihan paskarautaa se putki, takapöntössä on joku alumiinikuori, kokeilen hitsaamalla mitä se on :)
Niin ja vanhempien T5:ssa ainakin on kannakkeita on ruostunu puhki..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S 60 T5 pakoputki...
« Vastaus #516 : 22.08.2013, 11:58:08 »
Voishan tuon tarkistaa viikonlopun aikana. Mutta ainakin omassa D5:ssa on ihan paskarautaa se putki, takapöntössä on joku alumiinikuori, kokeilen hitsaamalla mitä se on :)
Niin ja vanhempien T5:ssa ainakin on kannakkeita on ruostunu puhki..
Itse ainakin muistan 90 luvulla, että jouduin lähes joka toinen vuosi Corollaan vaihtamaan jonkun putken osan, kun oli ruosteessa.
Tosin kyllä ne Corollatkin oli aika ruosteessa :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #517 : 22.08.2013, 13:03:42 »
Olisko vain tuunattu ja rosterinen pakoputkenpää?

Röörit on kohtuu pitkäikäisiä, kurki takapönttöä tarkemmin - alta usein näyttää "uudelta, mutta vaimentimen päältä on jo ensimmäisiä kerroksia ruostunut pois.. 3:n ton mallin S60/V70 putket nähneenä.. Yhtäkään niistä ei tarvinnut vaihtaa vuodon takia vaihtaa.

Poissa vilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #518 : 22.08.2013, 13:29:42 »
Olisko vain tuunattu ja rosterinen pakoputkenpää?

Röörit on kohtuu pitkäikäisiä, kurki takapönttöä tarkemmin - alta usein näyttää "uudelta, mutta vaimentimen päältä on jo ensimmäisiä kerroksia ruostunut pois.. 3:n ton mallin S60/V70 putket nähneenä.. Yhtäkään niistä ei tarvinnut vaihtaa vuodon takia vaihtaa.

Perjantaina kytätään.Mikä muuten on kulutus sekalaisessa ajossa...

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako hankinta XC90 D5 Geartronic vm. 07 ->
« Vastaus #519 : 22.08.2013, 13:36:45 »
Itellä vähän samoja vinkeitä, eli nykyisen V70:n tahtois päivittää XC90:een. Joten jos hieman lainaan ja tiedustelen samassa ketjussa moisen auton todellisia kulutuslukemia?
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako hankinta XC90 D5 Geartronic vm. 07 ->
« Vastaus #520 : 22.08.2013, 14:02:11 »
Itellä vähän samoja vinkeitä, eli nykyisen V70:n tahtois päivittää XC90:een. Joten jos hieman lainaan ja tiedustelen samassa ketjussa moisen auton todellisia kulutuslukemia?
Tuolta löytyy Kansainvälinen otanta kulutuksista;)
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/465-XC90.html?fueltype=1&constyear_s=2005&powerunit=2
Itsellä oli joskus tuollainen XC90 vm 2004 2.5 bensalla, niin siinä kului bensaa 12,5l.
Samassa ajossa  nykyinen XC60 diiseli vie sen 8,5l.
Alkupään eli 2002-2003 oli vikoja huomattavastin enemmän, jotka toki on korjattu jo moneen kertaan ;D
Myös alkupään avaimet taisi olla erilaiset (ei olleet taitto mallia)
Uskoisin, että jos aletaan menemään 2006 eteenpäin, niin alusta osatkin on tukevampaa tekoa.
Moottoriltaan nyt ovat yhtä ketsäviä, kuin vaikka V70 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako hankinta XC90 D5 Geartronic vm. 07 ->
« Vastaus #521 : 22.08.2013, 16:13:03 »
No nelivedon toimivuus kannattaa ehdottomasti tarkastaa. Viallinen kulmavaihde tekee esim. ison loven lompakkoon.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #522 : 22.08.2013, 21:23:53 »
Moro, oon laittamassa nykyistä Vollee vaihtoon ja tilalle on tulossa pitkän pohdinnan jälkeen Volvo v70 2.5t awd 2006->. Olisi pari saman hintasta autoa kiikarissa ja toisessa on kilsoja n. 170tkm ja toisessa 150tkm. Varusteet on samat classic summum, mikä on yksi kriteeri mulle. Enemmän ajettu on -07 ja laatikon öljyt on vaihdettu ainakin 150tkm kohdalla, kuten myös jakopää ja vesipumppu. Autoon on tulossa määräaikaishuolto parin tonnin päästä ja kesärenkaat on etupäästä ihan loppu.

Vähemmän ajettu on hienompi, mutta varusteista puuttuu peruutustutka. Laatikonhuolloista ei ole tietoa, mutta jakopää on tehty pumppuineen just ja fillarit ihan uudet jne. Nelivedon tai laatikonhuoltoja ei tod näk ole tehty, mutta autossa on ollut huoltoleasing soppari, eli muuten ihan hyvin pidetty.  Auto on vuosimallia 2006.

Itse asiaan, vaikka mulla on ollut yksi nelarivolvo ollu niin mietityttää uskallanko ostaa tollasta 150tkm ajettua automaatti awd volvoa, kun huoltoja ei ole tehty. Tietty jos auton ostan niin automaatti saa samantien uudet litkut ja nelarinkin voiteet olisi tarkoitus vaihtaa. Onko toi 6 pykäläinen miten tarkka öljyistään ja olisiko perän, kulmavaihteen ja haldexin voiteet pitänyt vaihtaa jo esim taxikäytössä?

Peruutustutkan puuttumisen ajattelin korjata asentamalla langattoman tutkan ite. Onko kokemusta näistä?

Ajatuksia, vinkkejä jne..... muuten tiedän kyllä mitä autoista kannattaa tutkia ennen ostoa.

Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #523 : 23.08.2013, 09:33:58 »
Moro, oon laittamassa nykyistä Vollee vaihtoon ja tilalle on tulossa pitkän pohdinnan jälkeen Volvo v70 2.5t awd 2006->. Olisi pari saman hintasta autoa kiikarissa ja toisessa on kilsoja n. 170tkm ja toisessa 150tkm. Varusteet on samat classic summum, mikä on yksi kriteeri mulle. Enemmän ajettu on -07 ja laatikon öljyt on vaihdettu ainakin 150tkm kohdalla, kuten myös jakopää ja vesipumppu. Autoon on tulossa määräaikaishuolto parin tonnin päästä ja kesärenkaat on etupäästä ihan loppu.

Vähemmän ajettu on hienompi, mutta varusteista puuttuu peruutustutka. Laatikonhuolloista ei ole tietoa, mutta jakopää on tehty pumppuineen just ja fillarit ihan uudet jne. Nelivedon tai laatikonhuoltoja ei tod näk ole tehty, mutta autossa on ollut huoltoleasing soppari, eli muuten ihan hyvin pidetty.  Auto on vuosimallia 2006.

Itse asiaan, vaikka mulla on ollut yksi nelarivolvo ollu niin mietityttää uskallanko ostaa tollasta 150tkm ajettua automaatti awd volvoa, kun huoltoja ei ole tehty. Tietty jos auton ostan niin automaatti saa samantien uudet litkut ja nelarinkin voiteet olisi tarkoitus vaihtaa. Onko toi 6 pykäläinen miten tarkka öljyistään ja olisiko perän, kulmavaihteen ja haldexin voiteet pitänyt vaihtaa jo esim taxikäytössä?

Peruutustutkan puuttumisen ajattelin korjata asentamalla langattoman tutkan ite. Onko kokemusta näistä?

Ajatuksia, vinkkejä jne..... muuten tiedän kyllä mitä autoista kannattaa tutkia ennen ostoa.
Jos olet 2.5T AWD mallia ostamassa niin siinä on aina 5-vaihteinen automaatti. Vaihtaa varmuuden vuoksi laatikkoon ja Haldexiin öljyt niin saa varmuuden huolloista. Noistahan myös menee jakolaatikon booreja, mutta sekään ei taida olla kallis vaihtaa. Lisäksi pumpun antureita on joiltakin mennyt.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #524 : 23.08.2013, 11:45:41 »
Nimenomaan olen ostamassa 2.5t awd:tä.
Eikö 2006-> uudemmassa ole aina 6-pykäläinen ja joku päivitys kulmavaihteen pinnoitteessa (olisi kestävämpi??) Vai onko tossa vm.2006 autossa joku eri AW:n laatikko kun esim. 2003 2.5t? Eikös ainakin v70R:ssä ole 2006 uudemmissa 6-pykäläinen?

Muistaakseni luin joskus jotain tollasta, mutta oisinkohan sekoittanut asiat jos d5-mallia on päivitetty?
Tämä muuttaa sitten asiaa kyllä, koska olen saanut hyvän tarjouksen yhdesta 2005 2.5t Ocean racesta, jossa huoltohistoria on todella asiallinen niin laatikon kun nelivedonkin puolesta.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 11:59:40 kirjoittanut Arto Soikkeli »
Volvo V70 mk3 2.5T

 

Samppasport  Futurez