RallyBaron  Samppasport

Varaosien tilaaminen

  • 22 Vastauksia
  • 4611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #15 : 01.10.2021, 20:16:19 »
Paljonhan tuota Autodoccia haukutaan kun ei itse ymmärretä vähän tutkia sopiiko osa juuri siihen oman autoon. Ja moni ostaa sitä halvinta kuraa vaikka laatumerkkejäkin on sieltä saatavilla.

Itsellä ei moitittavaa, hyviä tarjouksia usein ja mukava tilata kerralla isompi satsi osia omaan hyllyyn odottamaan asennuspäivää. Lisäksi osat tuodaan suoraan tuohon meidän takakuistille, ei tarvitse ajella itse osien perässä ja kuulla tiskillä "tulee huomenna" lausetta.
Joo ei oo kyl itelläkään ollu valittamista, kaikki mitä oon tilannu on tullu ja just sitä mitä halunnukki  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #16 : 02.10.2021, 10:47:43 »
Minulle on tullu Autodocista Starkkia vaikka tilannu laatuvalmistajan osan. Takuuasioiden hoitaminen sinne on työlästä ja lopputulos epävarma. Tarjouksia tuol Autodocilla pyörii koko ajan, mut silti Aeromotorsilla on yleensä halvempaa... Tähän mennessä aeromotorsilta myös tullut aina just se osa minkä oon tilannut. Pari kertaa ovat kysyneet voiko vaihtaa jonkin osan toisen merkkiseen, kun on ollut loppu, ja olen antanut luvan. Autodocilla eivät kysele vaan pistävät sitä Starkkia pakettiin...

Aeromotorsilla välillä pakkaavat tuotteet huolimattomasti. Painavat ja kevyet tuotteet hölskyvät laatikossa vapaasti ja pakkaukset saattavat olla rikki... Itse osat ovat tähän mennessä tulleet ehjänä perille (tuurilla).

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #17 : 02.10.2021, 11:43:05 »
Joo ei oo kyl itelläkään ollu valittamista, kaikki mitä oon tilannu on tullu ja just sitä mitä halunnukki  8)
Joo,en oo minäkään saanu vääriä osia, kaikki on ollu oikeita, mutta jos käy niin että menee takuu aikana rikki niin silloin tulee esille tuo mistä olen kijoitellu eli VIN numeron kanssa sopivuus!

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • 940 230FT -98
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #18 : 04.10.2021, 19:54:03 »
Aeromotorsilla välillä pakkaavat tuotteet huolimattomasti. Painavat ja kevyet tuotteet hölskyvät laatikossa vapaasti ja pakkaukset saattavat olla rikki... Itse osat ovat tähän mennessä tulleet ehjänä perille (tuurilla).

Itsellä ollut juuri toisinpäin. Muutamasta Autodocin paketista jäänyt pakkausmateriaali kokonaan pois ja terävät osat puhkoneet laatikkoa.
Aeromotorsin paketit olleet hyvin pakattuja ja laatikot muutenkin paksumpaa pahvia. Lieneekö sitten pakkaavasta henkilöstä riippuvaa tämä vaihtelu.

Aeromotorsia kyllä muutenkin suosinut, koska nopeampi toimitusaika ja hieman halvemmat hinnat kuin Autodocilla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #19 : 04.10.2021, 22:03:32 »
Aeromotorsilla välillä pakkaavat tuotteet huolimattomasti. Painavat ja kevyet tuotteet hölskyvät laatikossa vapaasti ja pakkaukset saattavat olla rikki... Itse osat ovat tähän mennessä tulleet ehjänä perille (tuurilla).

Toi oli ennen tuttua, nykyään paketit on tosi hyvin pakattuja. Myöskin kerran puuttui yksi tiiviste, laittoivat sähköpostilla kuvan paketista missä se sijaitsee. Oli fyllien seassa (oma vika, sokea). Eli jokainen paketti kuvataan siellä videon muodossa.

Paketteja tulee about viikottain sieltä. Loistavasti toimii homma.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Liina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #20 : 10.10.2021, 15:50:33 »
Pari kolme kertaa olen tilaillut Aeromotorsilta. Joka kerta kaikki mennyt hyvin.

Kahdesti on tullut tilattua Autodocilta, tai tarkalleen ottaen Autodocin rinnakkaisfirmasta TopAutoosista. Nyt vähän tökki tuo Top Auto-osien homma. Tilasin vetoakselin kokonaisuudessaan hintaan 129 euroa ja muutaman muunkin osan. Aluksi kaikki meni hyvin, mutta sitten tilauksen status stoppasi tilaan "odottaa kuljetusfirman noutoa". Odottelin viikon verran kunnes otin yhteyttä, että miksi kuljetusfirma ei ollut vieläkään noutanut heiltä pakettia. Siinä yhteydessä paljastui, että ei ole edes buukattu noutoa, koska kyseinen vetoakselikokonaisuutta ei ole saatavilla. Mitään infoa ei ollut tästä annettu vaan todennäköisesti tilaus olisi ollut maailman loppuun asti siellä, jos en olisi itse ollut asialla ja alannut kysellä. Sitten kysyivät auton runkonumeroa, jotta voisivat tarjota korvaavaa tuotetta. No... Tarjosivat siten pelkkää vetoakselin pätkää, jonka arvo olisi ollut 36 euroa. No ei ole ihan sitä mitä tilasin ja sanoin, ettei käy. Samalla huomasin, että onhan sitä vetarikokonaisuutta edelleenkin varastossa, mutta yllätys yllätys. Nyt hinta olikin ponnahtanut 222 euroon. Ilmoitin, että kyllä sitä näyttää olevan edelleenkin varastossa, mutta näköjään haluavat rahastaa lähes tuplahinnan kyseisestä osasta, mitä alunperin ollut. Ilmoitin, että vaadin alkuperäiseen hintaan sen kokonaisuuden. Sitten pahoittelivat, että valitettavasti kyseistä osaa ei ole varastossa ja voivat pudottaa pois kyseisen osan ostoksista ja lähettää ne muut osat. Suostuin siihen, mutta vähän paska maku jäi. Tällä hetkelläkin kyseistä vetoakselikokonaisuutta on heidän sivuillaan saatavilla siihen 222 euron hintaan. Lisäksi Vetoakselin hyvitys pitäisi näkyä seuraavassa tilauskessa hyvityksenä. vielä ei näy Autodoc tilillä rahaa. Mainitsivat, että siihen menisi muutama päivä. Katsotaan ilmaantuuko hyvitystilille rahaa.

Tulen varmaan jotain myöhemminkin tuolta tilaamaan, mutta kyllä Aeromotors on tämän kokemuksen perusteella valovuoden verran edellä Autodoccia niin hinnoittelussa kuin toimituksissakin.

Asiaan liittyen...
Tarvetta on vähän isommalle satsille varaosia niin päätin tehdä pienen hintavertailun näiden varaosaliikkeiden kesken. Aeromotors, Spareto, Trodo, Autodoc (TopAutoosat), Motonet, Biltema. Laajin valikoima löytyi Aerolta. Laaja valikoima myös Sparetolta ja Trodolta. Ihan kohtuu hyvä valikoima myös Autodocilta. Valitettavasti nämä kotimaiset Motonet ja varsinkin Biltema ei valikoimassaan yllä lähellekkään noiden nettikauppojen valikoimaa.

Hintataso vastaavalla ostoskorille eri firmojen välillä muodostui näin.
1. Aeromotors oli halvin
2. Spareto oli ihan muutaman prosentin verran kalliimpi kuin Aero
3. Trodo noin 20% kalliimpi kuin Aero
4. Autodoc lähes kaksinkertainen hintataso Aeroon verrattuna.
5. Motonet & Biltema noin 3-4 kertainen hintataso verrattuna Aeroon.

Niin hienoa kuin olisikin tukea kotimaista kivijalkaliikettä niin valitettavasti hintaerot on niin järjettömän isot, että ei vain pysty. Varsinkin kun ottaa huomioon, miten laaja valikoima Aerollakin on tarjolla.

Ostokokemuksia löytyy tietysti Biltemasta ja Motonetista. Lisäksi Autodocista ja Aerosta. Nyt kun varaosia tarkoitus hankkia isosti niin ajatuksena on kokeilla näitä muitakin firmoja (Trodo & Spareto). Osalla putiikeista on sellaista, mitä ei toisesta saa niin silloin on vähän poimittava jokaisesta jotain. Nyt pääsee sitten testaamaan vähän jokaista firmaa, miten homma toimii ja kauppa käy.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #21 : 11.10.2021, 21:40:46 »
Aeromotorsilta tilasin nytkin vetoakselin. Vertailussa hinta aeromotorsissa hiukan kalliimpi kuin autodoc mutta lähetyskulujen kanssa pyörähtikin liki samoihin.

Autodoc saanut muun valmistajan tuotteita kuin tilattu ilman mitään kyselyitä sopiiko, aerolla vain kerran ei yhtä osaa ollut saatavilla ja kysyivät käykö vaihto vai haluanko rahana. Otin rahana ja parissa päivässä tupsahti jo tilillekin.

Yhden paketin aeromotorsilla olivat laittaneet väärään osoitteeseen ja korjasivat kun väärän saanut oli kerinnyt ennen minua ottamaan yhteyttä laittaen uuden satsin jo tulemaan ennenkuin tuon väärän saanut oli edes sitä palauttanut.

Hintatasoon aeromotorsissa olen tyytyväinen mutta tuo asiakaspalvelu on erityisesti ollut alusta alkaen positiivinen yllätys.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Liina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Varaosien tilaaminen
« Vastaus #22 : 09.01.2022, 17:50:15 »
Päivitelläämpä aiempaa kommentointiani. Aiemmin mainitsema Top Auto-osien tapaus meni lopulta ihan hyvin, vaikka hieman paska maku jäikin. Vetoakseli jäi saamatta, mutta rahat olivat palauttaneet luottokorttitililleni ja loput osat tuli perille.

Sitten niihin ostokokemuksiin eri putiikeissa. Hintaerot aiempaan vertailuun nähden on tasoittuneet, koska näiden isojen hankintojen jälkeen listalla ei ole enää niin paljon erikoisempia osia, joita ei saa joka paikasta. Nykyisessä vertailukorissa on enemmän mukana siten  perushuolto-osia kuten suodattimia, pyyhijän sulkia, tiivisteitä yms perustarviketta, mutta omat kokemukset näiden verkkokauppojen suhteen päätyivät tähän suosikkijärjestykseen:

1. Aeromotors
Useamman kerran täältä tilannut ja joka kerta toimitus on ollut juurikin sitä, mitä olen tilannutkin ja toimitus on ollut nopea ja pakkauskin kaikin puolin laadukas. Varaosavalikoima on erittäin laaja ja kaikkia tuotteita mitä on verkkokaupassa listattu, löytyi myös oikeasti, eikä myyty ei-oota. Hintataso myös halvin pääsääntöisesti. Virolainen varaosaliike. Rahtivapaa kotiovelle toimitus kun tilaa yli 160 eurolla.

2. AK24
Tällainen verkkokauppa osui silmiin vähän huomaamatta ja sieltä nyt yhden tilauksen kokemus. AK24 myös Virolainen firma ja hintataso samaa tasoa kuin Aerollakin. Yhden tilauksen kokemuksella hyvin sujui kaikki tässäkin tapauksessa. Valikoiman laajuus lähes samaan luokkaa kuin Aerolla. Aeron tavoin, kaikki mitä sivuilla oli myytävänä oli myös oikeasti olemassa. Toimitus myös nopea kuten Aerollakin. Pakkaus oli vähän huolimattomampaa kuin Aerolla, mutta ehjänä tuli silti kaikki perille eli voisi kait sanoa, että pakkaus ei taideteos mutta riittävän suojan antava. Rahtivapaa toimitus kotiovelle yli 150 euron tilauksiin

3. Spareto
Tämäkin Virolainen firma. Tästä firmasta nyt yhden tilauksen kokemus takana. Sivustolla näkyvien hintojen perusteella kutakuinkin samaa hintatasoa kuin Aero ja AK24, mutta todellisuudessa ainakin yhden tilauksen perusteella omalle kohdalle osui jonkin verran osia, joissa sivustolla näkyvät hinnat/tuotteet vanhentuneet, eli myytävänä olikin ei-oota. Ottivat kyllä yhteyttä asiallisesti ja tarjosivat korvaavaa tuotetta, jota oli saatavilla, mutta hintataso ei ollutkaan niissä enää ihan niin kilpailukykyinen kuin AK24:ssa ja Aerossa. Suhtaaudun siten hieman varauksella sivustolla olevaan tarjontaan, mikäli jokin osa Sparetolla on selkeästi halvempi kuin kilpailijoilla. Veikkaan, että päivittävät valikoimaa/hintoja sitä mukaan kun tulee vastaan näitä valikoimista poistuneita tuotteita. Nyt menee vähän veikkaamalla, kun ei tiedä mitkä tuotteet on vaan haamuiksi jääneitä ja mitä oikeasti on saatavilla, mutta ihan omasta päästäni arvioisin todellisen hintatason olevan noin 0-20% kalliimpaa kuin Aerolla ja AK24:lla. Muuten kaikki meni hyvin. Rahdit joutuu aina maksaa itse, mutta ei ollut kalliit rahtien osuuskaan. Toimitus kotiovelle saakka.

4. Trodo
Tästä firmasta yhden tilauksen verran kokemusta. Valikoima hieman suppeampi kuin edellisillä. Hintataso noin 20% korkeampi kuin Aerolla. Latvialainen firma. Kaikki se mitä täältä tilasin oli saatavilla ja pakkaus siististi pakattu ja tuli nopeasti ehjänä perille. Trodo ei toimita kotiovelle vaan joutuu noutaa itse Postista. Rahtimaksujen osuus todella pieni 4,90eur tai jos tilaa yli 99 eurolla niin rahti ilmainen.

5. Top Auto-Osat (Autodoc)
Saksalainen firma, mutta ei pärjää edellä listatuille baltian kilpailojoilleen. Hintataso noin 30% kalliimpi kuin Aerolla ja valikoima selvästi suppeampi. Muutaman kerran täältä tilannut ja se aiempi ostokokemus tosiaan kiristi hermoja. Tälläkin kerralla listoilla olikin taas osia, joiden status "available", mutta todellisuudessa ei ollutkaan saatavilla. Tällä kerralla kuitenkin soittelivat ja kyselivät mitä tehdään, toisin kuin edellisellä kerralla, jolloin maksettu tilaus vain jäi odottamaan kunnes itse otin yhteyttä miksi lähetys ei ole vieläkään saapunut. Viimeisimmällä kerralla kuitenkin lupasivat palauttaa myös rahat luottokorttitilille, kun lähettävät paketin niiltä osin mitä on varastossa oikeasti saatavilla. Paketti siis vielä käsittelyssä, mutta uskon, että tulee kyllä perille. Valitettavan paljon tuntuu olevan ainakin vähänkin harvinaisemmissa varasosissa pelkästään mainoksen vuoksi tilassa "available" ja todelllisuus sitten ihan jotain muuta. Voin täältä jatkossakin tilata, mutta kyllä nuo Baltian kaupat on ensisijaisempia hankintapaikkoja kuin tämä sakemanni. Muut on halvempia ja varmempia toimittajia. Toimitus rahtivapaasti kotiovelle, kun tilaa yli 160 eurolla.

6. Motonet
Valitettavasti kotimainen kivijalka jäi näin kauas, koska hintataso (tällä kertaa) noin 80% kalliimpi kuin vastaava ostoskori Aerolla ja valikoima huomattavasti suppeampi kuin verkkokaupoilla. Jotain Motonetistakin tuli ostettavaa kuitenkin. Se tietysti etuna, että pääsee näkemään ihan omilla silmillään osan ostohetkellä ja tietysti varaosan saa tiskiltä heti tarpeeseen, jos jotain pientä akuutisti tarvitsee.

7. Biltema
Sama tilanne kuin Motonetissakin. Mielellään tukisi kivijalkaa, mutta kun hintataso yli kaksinkertainen Aeroon verrattuna ja valikoima rajoittuu lähinntä tuulilasin pyyhkimiin, suodattimiin ja tulppiin niin aika vähän jää ostoskoriin tuotteita.

Siinä omat kokemukset useista verkkkaupoista ja parista paikallisesta kivijalasta. Toivottavasti on apua näistä kommenteista varaosahankintoihin.

 

Carcom Oy  Elekma