Tänään jatkui mittailut ja testailut. Sain katsottua vikakoodeja ylimääräisten johtojen ollessa irti, eli siinä mielessä positiivista, että obd-pistoke toimii vielä. Vikakoodeja oli tietysti aika runsaasti, mutta ainut mikä teoriassa saattaa vaikuttaa moottorin toimintaan, oli koodi jarrupolkimen asentoanturista. Tämä tieto tulee moottorinohjausboksille jarrujen ohjainyksiköltä, joten tottakai se tieto nyt puuttuukin, kun jarruista on piuhat irti. Pikainen puhelu alan ammattilaiselle ja hän sanoi, että niitä asentoantureita on vaihdettu viallisena jonkin verran ja ainoat oireet ovat olleet herja ajotietokoneen ruudussa ja toimimaton cruise. Ei siis liene tässä tapauksessa erityisen haitallinen vikakoodi. Kokeilin myös "ajaa" autolla nosturin päällä, eikä mitään haitallisia koodeja tullut.
Sen verran tuli takapakkia, että autossa ollutta Ardic lisälämmitintä ei saa toimimaan. Ensinnäkin, että sen sai edes testerillä laitettua päälle, se vaati takapään sähköjen ohjainyksikön REM kytkemisen takaisin paikalleen. Siitä huolimatta lämmitintä ei saa käynnistettyä ilman testeriä, eli suunnittelemani yleismallinen ajastinkello ei siis toimi, vaan lämmitin tarvitsee vielä lisäksi jotain kummallista kanttiaaltoa keskusohjainyksiköstä CEM:stä
Nyt on testailut kuitenkin siinä vaiheessa, että saa varmaan alkaa purkamaan johtosarjoja pois ja sen jälkeen nyppäistä moottori irti. Sen jälkeen onkin sitten vuorossa 960:n tekniikan irroitus ja D5:n konvertointi pitkittäisasennusta silmälläpitäen.