Kulkukoira  Proturbo

Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!

  • 121 Vastauksia
  • 48857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Volvo 850 GLT - Sportswagon -96


Merkki: Volvo
Malli: 850 GLT
Luokka: Endurance Saloon
Moottori: 2.5litrainen rivi5, vapaasti hengittävä, teho ?
Vaihteisto: 5v manuaali + 4.00 perävälitys.
Renkaat & Vanteet: Volvo Argon 15" & Hankook RS-2
Alusta: BC-racing, ulosjouston rajoittimet takana
Sisusta: Ratasäännön kaaret, kuppipenkki, 6pistevyöt, ylimääräiset poistettu.
http://www.facebook.com/TrelletEnduranceTeam

Yhteistyökumppanit:
-AD Reactor
-Promopaja
-Maalaisleipomon Herkkupirtti
-Salon Telttapojat
-Yleismies RAULI PAJU oy

Aloitusviesti oli:


Tästä tehdään todellinen sportswagon.

Tällähetkellä speksit:

-500tkm rullattu koppa
-200tkm ajettu tekniikka
-tomaatti

Mitä tullaan laittamaan purkamaan pois:

-R-puskurin vaihto vakioon
-umpiot + xenonit
-sumarit vaihdetaan halvempiin  :D (ja kevyempiin)
-sisusta
-aftermarket takalippa
-xc-maski
-abs
-bägit
-kattokaiteet
ja paljon muuta, suurin osa näistä kierrätyskeskukseen myyntiin kun kunnot arvioitu, kuvattu ja hinnoiteltu.

Mitä muita muutoksia tulossa:

-Manuaalivaihteisto
-Tehoa, enemmän=parempi, norrbackille lähtee hattu kun pystytään irrottelemaan, ja muunkin tehoon tarvittavan suunnitellun ulkoistetaan andrelle.
-Liite J:n mukaiset kaaret
-kuppistool & 6pistevyöt
-bc racing säädettävä alusta
-ehkä 300mm+ laikat jos nykyset ei riitä
-em. riippuen vannevalinta joko 15" tai 16"

Kuten varmaan päätellä voi, haussa suomen tehokkain vapari 850...


Osia hankittu:
-Taakse vakaaja -kiits arska11
Hankintalistalla:
-Argon alkuperäisvanteita
-alustan uudet puslat
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 16:42:45 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

kowalski

  • Vieras
Vs: Volvo 855GLT - the real sportswagon
« Vastaus #1 : 22.05.2011, 19:04:39 »
Tuleeko tähän d24?
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 19:06:29 kirjoittanut kowalski »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 855GLT - the real sportswagon
« Vastaus #2 : 22.05.2011, 19:10:22 »
Tuleeko tähän d24?
Ei takuulla tule.

Allekironnut saattais olla kiinnostunu tuosta R-puskimesta jos ei sille oo jo ottajaa.
Jäitä housuun!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT - the real sportswagon
« Vastaus #3 : 22.05.2011, 19:19:13 »
onneksi ei ole modetunnareita, muuten kowalski sietäis pari viikkoa jäähyä aloittamalla topicin kommentointi heti asiattomasti.
Allekironnut saattais olla kiinnostunu tuosta R-puskimesta jos ei sille oo jo ottajaa.
Ei oo vielä ottajaa. 4.6 on päivä jolloin ainakin suurin osa ylimääräisestä osasta koitetaan purkaa pois, sitten kuntoarvio->kierrätyskeskus.

Tavoitteena on että vähintään imu&pakosarjat saadaan norrbackille mitattavaksi ja ihmeteltäväksi kesäkuun aikana, toivottavasti kansikin.
Takaraja kokoauton valmistumiselle on maaliskuu2012, toivotaan että aikaisemmin, mutta se riippuu osaomistusvolvokassan tuloista & menoista. Parasta olis kun pääsis ennen lumia vielä ulkoiluttamaan alastarolla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #4 : 22.05.2011, 20:15:24 »
Niin, siis oletan että vissiin meinaat ajaa kilpaa tms. tällä vaikka missään ei niin luekaan ?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #5 : 22.05.2011, 22:39:49 »
Aloituskuva vaihdettu parempaan.
Tarkemmissa tutkailuissa takalippa lienee v70N lippa.
Niin, siis oletan että vissiin meinaat ajaa kilpaa tms. tällä vaikka missään ei niin luekaan ?
Juu, kilpuri tehään, näissähän olis kadulle niin paljon rajoituksia
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #6 : 29.05.2011, 18:52:22 »
Toivotaan että kuva pysyy toimivana nyt.

Tänään edisty sen verran että haettiin 93mallinen laatikonluovuttaja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #7 : 05.06.2011, 01:12:52 »
Laatikon luovuttaja paljastuikin 94malliseksi tuossa viikolla, loppuvuodesta 93 käyttöön otettu, vielä vanhan mallin puskurit ja isot valot, mutta jo 5pulttiset navat.
Sen ja tämän ylimääräisistä osista laitettu myynti-ilmoitus markkinaosastolle.

Hommat eteni itse projektin osalta:
Tuli peräkärryllinen säilytettävää ja iso kasa jätettä.
Penkkien välistä yms löytyi 2eur ja yli 50ruotsin kruunua.

E: tämä on varmaan toinen 850 T.Kn projektin lisäksi jossa tarvii peltiä vaihdella. Takapenkin ulkoreunan kiinnityspaikkojen kohdalta kun näkyy läpi  :'(
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012, 14:06:47 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #8 : 05.06.2011, 13:46:09 »
Laatikon luovuttaja paljastuikin 94malliseksi tuossa viikolla, loppuvuodesta 93 käyttöön otettu, vielä vanhan mallin puskurit ja isot valot, mutta jo 5pulttiset navat.
Sen ja tämän ylimääräisistä osista laitettu myynti-ilmoitus markkinaosastolle.
Kaikkiin -94 mallin 850 Volvoihin tuli 5 pulttiset navat, mutta uudet puskurit tuli vain T5 ja 20v malleihin ;). Mopomallit sai uudet puskurit vasta -95 vuosimalliin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #9 : 10.07.2011, 22:44:42 »
Tänään auton vasenpuoli lähes perattu, siis johtosarjat, vasemmalta taakse ja eteen sulakerasialta, ja vielä käy ja tarvittavat valot pelaa  :2funny:
Etuovista kevennettiin keskuslukon moottorit mäkeen ja sisäovenkahvat modifioitiin vähän toisen näköseks. Takapuskurin palkki lähti mäkeen ja takapuskurin sisältä paljastu HITSATTAVAA  :o
Pakoputki poistettiin, mutta lambdan säästämiseks tarvi laikata pätkä putkea kun ei lähteny ees pitkillä putkipihdeillä vääntäen. ;D

Vieläkin jäi norbackille saamatta sarjat irti kun sierra-kilpuri vei nii kauan aikaa...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #10 : 10.07.2011, 22:51:40 »
Juu, kilpuri tehään, näissähän olis kadulle niin paljon rajoituksia
Mitä sarjaa meinaatte alkaa ajamaan?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #11 : 11.07.2011, 10:52:23 »
Miks farmarimalli? Sedanihan on jäykempi koriltaan ihan vakionakin ja taitaa olla painojakaumakin vähä tasasempi?

Ajoihan ne btcc:ssäkin kyllä farkulla...  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #12 : 11.07.2011, 14:05:01 »
Miks farmarimalli?
Koska farmarimalli
Sedanihan on jäykempi koriltaan ihan vakionakin ja taitaa olla painojakaumakin vähä tasasempi?
Vakiojäykkyydellä ei hirveästi ole merkitystä, koska tärkeimmät saumat vahvistehitsataan, ja tulee kaaret jäykistämään sitten lopun.
Mitä etua tasasemmasta painojakaumasta? Ei mitään, koska jos etuvetosen meinaa saada kääntymään mutkaan niin sen pitää ns. nostaa toista takapyörää, joten se on ihan hyvä että 57% painosta on etupäässä.

Ajoihan ne btcc:ssäkin kyllä farkulla...  :)
Niimpä.

Mitä sarjaa meinaatte alkaa ajamaan?
Kestävyysajoa.

Aika jännää muuten, tässä on vakiona pakosarja peltisarjatyylinen ratkaisu, ei mikään kamala epämääräinen valumötti.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #13 : 11.07.2011, 14:09:36 »
Jos oikein muistan niin jotain etua BTCC sarjassa tuosta farkkukorista oli koska seuraavalle vuodelle se muistaakseni kiellettiin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13546
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #14 : 11.07.2011, 15:01:37 »
Aika jännää muuten, tässä on vakiona pakosarja peltisarjatyylinen ratkaisu, ei mikään kamala epämääräinen valumötti.
Lähes kaikissa etuveto vapareissa on tommonen ratkasu... mutta myös niitä valumöykkyjä on olemassa mutta enemmän semmonen arpa juttu jos on koneen kupeessa semmonen... vissiin jossain 140 hv laama versiossa voi olla semmonen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Kulkukoira  Proturbo