Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940:seen turbotimer

  • 18 Vastauksia
  • 9065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
940:seen turbotimer
« : 28.07.2011, 21:03:36 »
Onkos mitenkä vaikea asentaa turbo timeri?
http://vapaakauppa.net/tuote/964/turbo-timer Tälläsen tilasin ku halavalla sai.

Ja kyseessä siis vm 91 940, Kone B230FT.
Tarkotus tiedostaa etukäteen miten asennus tapahtuu ennenku timeri saapuu.
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #1 : 30.07.2011, 17:42:58 »
Onkos mitenkä vaikea asentaa turbo timeri?
http://vapaakauppa.net/tuote/964/turbo-timer Tälläsen tilasin ku halavalla sai.

Ja kyseessä siis vm 91 940, Kone B230FT.
Tarkotus tiedostaa etukäteen miten asennus tapahtuu ennenku timeri saapuu.
noinhan sen luulis toimivan

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #2 : 31.07.2011, 13:29:25 »
Ei oo hälyjä eikä ajonestoja :P onkos haisuja että mihin tuossa ecussa se sitten kytketään?
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #3 : 31.07.2011, 16:11:57 »
Itse kytkin suoraan virtalukon johtoihin.
Mittailin sieltä paksun johdon johon tulee jatkuva +12v ja toisen paksun johdon johon tulee avain II asennossa se +12v.
Näiden kahden välille tuon oman timerin tääkäisin kiinni ja hyvin on toiminut vaikka autosta ajonestokin löytyy.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #4 : 31.07.2011, 16:27:50 »
Kertokaas samalla tyhmälle tarkalleen turbotimerin virka?  :idiot2:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #5 : 31.07.2011, 17:16:55 »
Kertokaas samalla tyhmälle tarkalleen turbotimerin virka?  :idiot2:
Jälkikäyttää autoa sillon kun ite ei kerkee istumaan autossa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #6 : 31.07.2011, 19:04:12 »
Jaippi, meinaatko että ei tarvitsis ollenkaanko laittaa eculle piuhaa ?
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #7 : 31.07.2011, 19:16:29 »
Tonne virtalukon pohjaan se kannattaa kytkeä niinkun jaippi sano..
Ja sitten viellä käkkärille yks johto että saat koko roskan pelittään

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #8 : 31.07.2011, 20:22:05 »
Jaippi, meinaatko että ei tarvitsis ollenkaanko laittaa eculle piuhaa ?
Karkeasti ajateltuna virtalukoltahan se sähkö ECU:llekin menee.

Omassa ei ole tuota käsijarrukytkentää laisinkaan käytössä.
Omassa siis tämän näköinen kapine:
KLIKS

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #9 : 01.08.2011, 22:22:17 »
Omassa siis tämän näköinen kapine:
KLIKS
On muuten harvinaisen kamala, ja se aika ei oo 2kertaa sama, jotenkin eivaan kiinalainen osaa ajastusta.

itellä savukoneessa ja kaverin pajerossa on kummassakin tuo kyseinen malli. Melkeen pistäisin vähän enemmän ja ostaisin semmosen että jos laittaa minuutin ajaks niin se on myös minuutti eikä mitä vaan 20s ->2min väliltä  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #10 : 03.08.2011, 16:10:55 »
Itellä toiminut ihan kuten pitääkin.
Sen huomannut että jos timeri on pois päältä , sen laittaa napista päälle ja
heti kääntää avaimesta "sammuksiin" niin käyntiaika jää lyhyemmäksi.
Kenties ei ehdi timerin konkka latautua tuossa ajassa tarpeeksi.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #11 : 03.08.2011, 23:30:48 »
Notta, jos joku viitsii askarrella, niin tässäpä Turboajastin, joka pyörii siinä sadan sekunnin nurkilla.

Jos aika ei riitä, niin konkkaa suurentamalla aina kaksinkertaiseksi, voit tuplata ajan. Säätöväli tuolla kytkiksellä 60 sek -> (riippuen konkan tarkkuudesta)).

Ohjaus siten, että joku nasta johon virtalukko kytkee jännitteen (siis jokin muu kuin eculle menevä piuha) tulee ohjaus liitäntään.

Rele vetää säädetyn ajan virtalukon kääntämisen jälkeen.  Relelähdöt Ecun sähkönsyöttöön. Rele voi olla myös yksikärkinen.




Juu ja niin....

Ajastin piiriksi käy mikä tahansa 555-ajastin, mutta niillä voi tuo aika-alue olla erilainen kuin Maximin 7555 piirillä.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011, 23:36:52 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #12 : 08.08.2011, 19:56:53 »
Pikkasen reilu tunti meni ja timeri asennettu. Ei ollut paha homma!
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #13 : 08.08.2011, 20:09:26 »
Elektroniikkaliikkeistä saa ostettua myös Kemo:ja, tjsp, joku vois valaista tarkemmin?
Kuitenkin, sama idea, aika säädetään potikalla, ja siihen sai muistaakseni tuntiin asti, minkä itse ostin,
sen säädön (silloin jos tuntiin halusi piti jotain vastusta lisätä potikan ja piirilevyn väliin). Toimii lähes kuin turbotimer, tässä virtapiiri kulkee kemon
läpi ja ajastinpiiri säätää kauan se pitää sitä auki. Ja sai muistaakseni kytkettyä niin,
että meni automaattisesti päälle kun sammutti.
Nurkissa nuita kaksi on, taisi maksaa 6€ kappaleelta, ei o vaan jaksanu ikinä mihkään asentaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Paikalla vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #14 : 18.12.2011, 13:17:59 »
missä on 940 happianturin (O2) johto, ko mun timeri haluaa myös siltä tiedon?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Samppasport  Futurez