Proturbo  Autodiagnoosi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #210 : 31.01.2014, 21:21:09 »
Vai tuli puuhasavut pihalle. No sellasta se välillä elektroniikka teettää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #211 : 31.01.2014, 22:20:04 »
Vai tuli puuhasavut pihalle. No sellasta se välillä elektroniikka teettää.

Kyllä, jostakin komponentista tuli valmistussavut ulos!

Potilas on tohtorin pöydällä jo, joten sitten alkaa mittailusessiot, jotta selviää, mitä levisi!
Tästä nopeasta tohtoriin pääsystä pitää kiittäää erästä foorumilaista!  -H-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #212 : 31.01.2014, 22:29:45 »
Ollos hyvä vaan -H-
Sehän on aina tärkeää saada potilas nopeasti hoitoon :D
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 22:44:00 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #213 : 31.01.2014, 23:29:04 »
Kirurgi suoritti onnistuneen avosydänleikkauksen ja potilas on toipumassa hyvää vauhtia!  S*

Tarinan opetus on se, ettei sitä stanan LH:ta saa säätää kesken käynnin!  :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #214 : 31.01.2014, 23:56:33 »
Kirurgi suoritti onnistuneen avosydänleikkauksen ja potilas on toipumassa hyvää vauhtia!  S*
O0
Tarinan opetus on se, ettei sitä stanan LH:ta saa säätää kesken käynnin!  :facepalm:
Koskaan ei ole myöhäistä oppia jotain uutta  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #216 : 01.02.2014, 14:37:50 »
Liekkö sama jetronicci?

Sama sarja kyllä.

Koskaan ei ole myöhäistä oppia jotain uutta  :D

Tiedä siitä, opinko tästä mitään!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #217 : 01.02.2014, 14:42:08 »
See voip olla ettet opi  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #218 : 01.02.2014, 17:27:00 »
Sama sarja kyllä.

Lähinnä sitä että oisitko voinut tunerpro:ta käyttää tuossa ohjelmoinnissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #219 : 01.02.2014, 20:03:46 »
Lähinnä sitä että oisitko voinut tunerpro:ta käyttää tuossa ohjelmoinnissa.
Kyllähän minä Mark Mansurille olen sen kolmisenkymmentä euroa olen lahjoittanut, hexaeditoria unohtamatta.

Mainittakoon, että potilas on toipunut täydellisesti leikkauksesta!  :hello:
Kiitokset vielä ambulanssikuskille!  :D

Pääsin mielestäni suhteellisen kivaan lopputulokseen ja sain lambdan pysymään nätisti 1,1 nurkissa useita kymmeniä kilometrejä.  Pitää tässä seurailla miten tuo perkeleellinen lambda-säätö sitten kikkailee omia mausteitaan tuohon soppaan!

Sinällään omituista on se, ettei esim. kiihdytyskartta ole se sama, jonka sen väitetään olevan (manuaalissa), vai liekö siinä syynä se, että boxi tietää olevansa kiinni automaattilaatikon jatkeena.

Mielenkiintoista sinällään on sekin, että sähköflektin ohjaus löytyy kaikista testaamistani binääreistä! Eli rutiini on koodissa, vaikka boxi olisikin visko-vehkeen perässä.

Täytyy käydä pikkaisen lisää opiskelemaan tuota saatanallista PID-säädintä ja sen lambda hässäkkää, jotta pääsen tavoitteeseni. Pitää myös tehdä ruumiinavaus uudelleen tuolle LH:lle ja tutkia mitä se on syönyt tuosta lambdan tutkimis osioltaan.

Mielenkiinnosta haluan myös metsästää tuolta koodista sen, missä se tutkii IMMun kunnossa oloa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #220 : 02.02.2014, 16:05:58 »
Pienessä päässäni (vai oliko se päissäni) pohdiskelin tuota LH:n pirullista polttoaineenlaskentakaavaa ja sain tulokseksi seuraavaa:

IMMun lukeman (0-255) siirto linearisointi taulukkoon-> Luku laskennan perustaksi -> Tähän kymmenisen vakiota päälle, joista osa lisää ja osa vähentää tuloksesta jotakin ja skaalaa alueen = perusluku

Peruslukuun sitten päälle useita lämpötilavakioita ja kieroksista riippuva lisäys, jonka jälkeen luvusta lisätään tai vähennetään ns. pääpolttoainetaulukon korjausluku (kyllä pelkkä korjausluku), jonka jälkeen soppaan lasketaan vielä lyhyt ja pitkä lambda-sopeutus arvo = Suuttimien aukioloaika!

Suuttimien aukiololle on 65536 erilaista (16-bittinen luku) mahdollisuutta ajassa, joka syntyy 256*256 kartasta, jossa on kuitenkin vain 16*16 kiintopistettä joiden välit sitten interpoloidaan.  :o

Kaikkein "mukavinta" (sekavinta) tuossa on se, ettei LH:ssa ole ainuttakaan absoluuttista arvoa, vaan laskenta on puhtaasti imaginääristä alkaen ainoasta absoluuttisesta arvosta, joka on IMMun AD-muuntimen tuottama lukema.

Tyhjäkäynti on sitten oma juttunsa ja elää täysin omaa elämäänsä ja sopeuttelee omat lambda-vakionsa ihan itsekseen!

Kaikki tämä peruskoodi on pystytty tekemään 14 576 tavun koodin pätkällä!   :juhau:
Vakiot ja taulukot mahtuvat sitten 2106 tavun alueeseen!

Loistavaa Boschin insinöörit/bittinikkarit! Lisää näitä sieniä!  ;D   :2funny:

Ja sitten lisää säätämistä!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #221 : 02.02.2014, 16:32:52 »


Nykyinen soppien korjauskartta näyttää tuolta.

Täsmennetään vielä sekin, että tuo 16*16 kartta on kelluva, eli ei sisällä yhtään absoluuttista arvoa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #222 : 02.02.2014, 16:49:14 »
Ja sitten lisää säätämistä!  ;)
Joko pistän auton lämmitykseen valmiiks  ???  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #223 : 02.02.2014, 16:50:15 »
Joko pistän auton lämmitykseen valmiiks  ???  :D

Ei tarvitse vielä!  Soitan sitten tienposkesta ja muistampa varata toppapöksyt mukaan, ettei odottaessa tule vilu!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #224 : 03.02.2014, 12:48:31 »
Jos LH:ssa olis jokaiselle suuttimelle oma ohjaus niin pystyisikö se ohjaamaan jokaista sylinteriä omanaan? Kun sehän pystyy kuitenkin tulkitsemaan jokaisen imutahdin omanaan imuna. Ja lambdaanhan tulee pulsseina ne pakotahdit joten tuonkin pitäisi olla yhdellä lambdalla mahdollista?
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

 

Elekma  Autoracing