Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 740+ld28 2.8TDIC

  • 78 Vastauksia
  • 38819 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #30 : 06.11.2011, 19:49:52 »
kyllä se anturi pitäs tallessa olla ku oon sen tuosta jättäny kokonaan pois. ehkä pitäs olla jopa kaks anturia :)
pitää melkeen jostain lueskella että miten rakentaa se lähtö tuohon. ei vaan millään viittis ottaa laturia irti:D

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #31 : 20.11.2011, 22:12:22 »
eilen tuli hajettua varaosa volvo josta tähän samanlainen korisarja ku on kaikissa muissaki 700 sarjalaisissa :)
myös samasta autosta otetaan ovet ja jotain sisustan osaa.

etupuskurissa kuitenki hieman tekemistä   ::)


muuten oli sarja suht ehjä. etupuskuriin vois vielä tehdä muutaman sentin lipan joka tulis enemmän eteen päin.
tähän tyyliin mitä 850 volvoon tein ja varmaan saman mallinen löytyy ärrä-mallista  :)


cooleria pitää varmaan pudottaa vielä pari senttiä että ei jää rakoa tuon puskurin aukon ja coolerin väliin. 


Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #32 : 21.11.2011, 00:42:48 »
DuoDaDuoDa....  ::)
Saako mr Pahanilman Lintu puuttua projektin kuvaukseen kohdasta "Flektin kiinnitys" ....
Eli se jäähdyttimen läpipulttaus... ::)
Jos sulla meinaan o alumiinista toi kennosto, niinku pahoin epäilen, on edessä ongelmia, jos et sitten käyttänyt alumiinisia pultteja......................................... ............................. :o
Rakensit sähköisen parin, jonka lopputuloksena alumiini/kevytseos yksinkertaisesti katoaa.
Pultit kyllä pysyy paikallaan, mut hommaa hankaloittaa se, et nesteet tulee ulos......  ???
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #33 : 21.11.2011, 08:40:53 »
Rakensit sähköisen parin, jonka lopputuloksena alumiini/kevytseos yksinkertaisesti katoaa.
Pultit kyllä pysyy paikallaan, mut hommaa hankaloittaa se, et nesteet tulee ulos......  ???
Eikös tuossa käy niinpäin, että pultit syöpyy poikki. On jäänyt sen verran mieleen, että jalompi syövyttää epäjalompaa ja amuliini on jalompaa kuin rauta. Ainakin trailerissa sinkityt pultit happanivat poikki pohjan alumiinilevyn kohdalta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #34 : 21.11.2011, 11:44:14 »
itellä ei kyllä ole mitään käsitystä nuista syöpymis hommista. :idiot2:
mutta auttaisko asiaan että pultin päälle laittaa jonku putken tai teipin? ja tuskin se kuitenkaan ihan hetkessä syöpyy ::)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #35 : 21.11.2011, 12:01:12 »
Kyllä siinä joku eriste auttaa, kun rautapultti ja alumiini eivät pääse koskettamaan toisiaan niin ei tapahdu syöpymistäkään. Kutistesukkaa tai teippiä pultin ympärille ja kumirikka pultin kannan alle. Trailerissa 6 millin pultit syöpyi parissa vuodessa poikki alumiinilevyn kohdalta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #36 : 21.11.2011, 13:59:24 »
pitää kattoo sitte joskus ku tuota joutuu purkamaan että miltä ne pultit näyttää. kenties seuraavaan kokoonpanoon jos tuosta saa sen verta hevosia että innostuu jatko jalostamaan kulkupuolta :)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #37 : 21.11.2011, 15:20:59 »
Komeeta jälkee.  O0

Tätähän pitää oikeen seurata
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #38 : 21.11.2011, 20:59:27 »
nyt on ahtoputket ja cooleri valmiina. viikonloppuna käyn kyllä vetämäsä sutia!
siihen mennesä vois kokeilla saada pellin paikalleen ja ehkä ilmanputsarille vedettyä putken.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #39 : 27.11.2011, 10:10:42 »
Eilen kävin autolla jo vähän ajelemassa. en tosin vielä niin lujaa kiihdyttänyt että ois ahtopaineet noussu ;D
alkuun meinas vähä vastustaa ku tallissa käyttelin autoa niin ampu lohkon kyljestä lohkolämppärin tilalle laitetun lommin lattialle ja nesteet perässä, samalla huomasin että syyläriä vähä vuotaa joten sekin vaihdetiin. Mutta nyt pysyy nesteet koneessa.

Vaihevivuissa varmaan jotain menny vikaan kun kaavio näyttää tältä   :D

   3 1 5
R 4 2

Ja onkohan minkälainen homma siirtää varaosa-autosta sähkölasit tähän projuun?
miten paljo tarvii johto sarjaa vaihtaa tai tehä??
pistäkää linkkiä jos aikasemmin on ollu tuosta juttua ku ite en ainakaan löytänyt  :)
niin ja keskuslukko tulis samalla.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #40 : 27.11.2011, 10:49:28 »
Ja onkohan minkälainen homma siirtää varaosa-autosta sähkölasit tähän projuun?
miten paljo tarvii johto sarjaa vaihtaa tai tehä??
Muistaakseni, johtosarja ainakin keskulukon kohdalla tulee A ja B-pilareiden juureen, liittimet siellä jossain piilosssa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #41 : 27.11.2011, 18:46:02 »
Vuosimallista ja varustetasosta riippuen korissa joko on johtosarjavalmius tai sitten vaihtoehtoisesti ei ole. Liitinmalli vaihtui noin -87 pyöreästä lattaan, lattaliittimellisissä pääosin on varaukset, pyöreillä olevissa pääosin ei ole. Mutta jos on sähköpeilit tai edes etuovien lasit alkuperäisena, sarjavaraukset on olemassa jossakin muodossa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #42 : 27.11.2011, 21:54:06 »
tuossa volvossa ei oikeestaan ollu mitään tyhjiä liittimiä mitä yritin vähä kurkkia. mutta otin varaosa autosta kaikki ovet sähkölaseineen talteen ja pitkän matkaa johto sarjaa. jos sais ees eteen sähkölasit niin olisin tyytyväinen.  :)
Niin ja semmonenki homma tuli huomattua ku laitoin suojia ja valoja paikalleen että eihän tää ees oikeesti ole uus keulanen ku ei löyjy kaikille suojan ruuveille reikää/väärässä kohdassa. eikä etu umpioita saa oikeilla kiinnikkeillä kiinni. (nyt nippu siteillä ;D )

sitte muutama kuva laittaa ku auto päässy ulkoileen :)





Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #43 : 01.12.2011, 00:13:29 »
Sulta vaan on hukassa ne ajovalojen reunaan tulevat pellinpalat, eli ne tulee kii just noihin reikiin misä sulla on nippuside, ja sitten aika alas sinne syylärin alareunan suuntaan toisesta päästä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #44 : 01.12.2011, 10:36:52 »
kokeilin kyllä niitä peltejä mutta en saanu niissä reikiä passaamaan kohdalleen. ja tuo muovi mihin tulee tuo tuulihaka niin se on varaosa autosta (uudemman mallinen) ja tuossa oli aikasemmin paikallaan se vanhan mallinen muovi. ja tuo paikallaan oleva muovi näyttäs ehkä jäävän vähä pystyyn. pitää vielä kokeilla mallata nuita osia.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron