Autoracing  KL-varaosat

Volvo 242 -77 "nappi silmä"

  • 75 Vastauksia
  • 32802 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #15 : 21.10.2013, 18:57:14 »
Ompas hieno aihio.. Mitäs meinasitte koneelle tehdä?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa TomVal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #16 : 21.10.2013, 19:55:55 »
Toisaseksi perushuolto , mutta eihän sitä koskaan tiedä .  :pomo:
Nykyiset:
V40 2.0 Turbo -98
BMW 320 touring -96
EX - Subaru Leone 1.8 Turbo 4WD -87

Poissa volvomieskertaa3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #17 : 24.10.2013, 17:59:19 »
Tänään jatkettu "pilkkomista" ja pari paikka palaa väsätty. Harjoitteluahan tuo vielä vaatii, kolmeenkymmeneenkahteen vuoteen ensimmäisen kerran teen auton peltitöitä. ::) Päivän puuhastelun jälkeen alan ymmärtämään miks on niin hiton kallista hitsuuttaa autoa jossain pajalla. Niin ja ei saatu vielä ees mitään hitsattuu, leikeltiin vain.

Jos jollain  :hello: on vinkkejä miten  jarrusatuloista saa männät pois ilman väkivaltaa. Yks lähti ku laitettii putket kiinni ja jarrua pumppaamalla lupsahti pihalle. Kolme ei liikahtanukkaan.
v70 AWD -06
Plymouth Fury3  -72

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #18 : 24.10.2013, 18:34:38 »
Tänään jatkettu "pilkkomista" ja pari paikka palaa väsätty. Harjoitteluahan tuo vielä vaatii, kolmeenkymmeneenkahteen vuoteen ensimmäisen kerran teen auton peltitöitä. ::) Päivän puuhastelun jälkeen alan ymmärtämään miks on niin hiton kallista hitsuuttaa autoa jossain pajalla. Niin ja ei saatu vielä ees mitään hitsattuu, leikeltiin vain.

Jos jollain  :hello: on vinkkejä miten  jarrusatuloista saa männät pois ilman väkivaltaa. Yks lähti ku laitettii putket kiinni ja jarrua pumppaamalla lupsahti pihalle. Kolme ei liikahtanukkaan.

Se ulostullut mäntä takaisin paikalleen ja kiilata siten että ei pääse pihalle poljettaessa.

Tosin jos et halua rassata ja elvytellä hirveenä noita satuloita niin biltemasta saapi uudet satulat 64e kpl.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #19 : 24.10.2013, 18:59:57 »
Jos pystyt niin laita nipat paikoilleen muihin reikiin ja vaikka jostain kumesta vielä pieni suikale väliin tiivisteeksi ja paineilmaa yhestä nipan reiästä sisään, niin itsellä ainakin oikein paukahti männät pois satuloista.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #20 : 24.10.2013, 21:34:16 »
Työ kaveri puhuu aina että vaseliini prässillä saa hyvin männän pois kun nippa kärjen ottaa pois niin letku käy satulan kierteille. Itse en ole kokeillut mutta yhden Männän irroituksen olen nähnyt ja toimii. Onko sitten satula kohtaista tuokin.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #21 : 25.10.2013, 07:34:56 »
Juu kyllä, rasvaprässillä lähtee, jos on täysin jumissa. Jälkipuhdistustyö on syytä suorittaa hyvin, ettei jää vaseliinia satuloihin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa volvomieskertaa3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #22 : 25.10.2013, 09:29:37 »
Noniin, siinähän niitä vinkkejä on. Täytyy kokeilla ennenkuin mennään suinpäin ostamaan uusia.
v70 AWD -06
Plymouth Fury3  -72

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #23 : 25.10.2013, 11:36:10 »
Toi paineilma juttu vaan vaatii aika kovan paineen. Pikkukompuralla on varmaan ihan turha yrittää. Ite joskus testailin yksiä satuloita tehtaan tiloissa ja kun putkesta tulee 8bar niin kyllä lähtee mäntä komeesti kohti kattoo  :D Olin siis purkanu satulan osiin.

Jos on tarpeeks tuota painetta niin ei tarvi olla edes nippaa paikallaan. Kyllä mäntä lähtee kuutamolle aika hätäseen. Tietenkin kannattaa avittaa vähän kun suihkauttaa CRC/WD40 sinne tiivisteen väliin ennen toimenpidettä.

Rasvaprässiä en oo ite kokeillu kun ei oo ollu tarvetta. Aina on jarrut lähteny toimiin ihan pumppamalla. Se ehkä vie vähän aikaa mut yleensä toimii.
V70 TDI

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #24 : 25.10.2013, 12:52:19 »
tuo paineilma toimii kun satula on "kunossa" mutta nämä tapaukset niin kuin tämä proggis niin toi jalkajumppa on ihan hyvä tapa .
Tekee vaikka sillai että se mäntä joka lähtee irti niin se kuntoon/uus tiiviste ja painaa  pohjaan takasiin  ,vähän vaikee jos yrittää kaikki keralla
mutta käyhän sekin

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #25 : 25.10.2013, 15:45:08 »
tuo paineilma toimii kun satula on "kunossa" mutta nämä tapaukset niin kuin tämä proggis niin toi jalkajumppa on ihan hyvä tapa .
Tekee vaikka sillai että se mäntä joka lähtee irti niin se kuntoon/uus tiiviste ja painaa  pohjaan takasiin  ,vähän vaikee jos yrittää kaikki keralla
mutta käyhän sekin

Oon moneen aiheeseen antanu vinkin tuohon polkemiseen. Levy irti ja satula paikalleen ja venttilinjousi mäntien väliin. Toinen vaihtoehto käyttää tavallista puristinta. Jos ei halua levyä ottaa irti niin lukittee liikkuvat männät vinkalla kiinni ja sitten pumppaan. Jotain on hyvä olla välissä kuitenkin, männän ja levyn välissä, että saa kammettua takas sisään. Sorkkarauta on hieno laite  ;)

Nää on mun vinkit.

En tiä kannattaako aivan romua satulaa lähtee sitten korjaileen kun tehdaskorjattuja saa kuitenkin alan liikkeistä ja varmaan myyntipalstaltakin löytyy. Itelläkin lojuu nurkissa satuloita mut en uskalla myydä kun en oo kunnosta varma. Uus suojakumisarja löytyy kyllä varmuuden vuoks.
V70 TDI

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #26 : 25.10.2013, 15:56:01 »
Minkä takia Volvo ilmoittaa näiden vanhempien 200 sarjasten moottorin tilavuudeksi 1.9l? Onko se ollut jokin verotustekninen juttu aikoinaan?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #27 : 25.10.2013, 16:00:26 »
Jippo on vaan siinä että B20 oli varattuna tikkukoneelle. Näin uudesta tuli B19.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #28 : 26.10.2013, 09:04:22 »
Se oli joku vero juttu. Monet arabi ja USA mallit on B19e koneella. En oo asiaa sen tarkemmin tutkinu.
V70 TDI

Poissa TomVal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -77 "nappi silmä"
« Vastaus #29 : 29.10.2013, 22:01:11 »
Nyt saatiin hitsi kone , kohtahan sitä pääsöö paikkailemaan Vollea .  S*
Nykyiset:
V40 2.0 Turbo -98
BMW 320 touring -96
EX - Subaru Leone 1.8 Turbo 4WD -87

 

Futurez  Kulkukoira