Samppasport  Futurez

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #300 : 13.04.2015, 21:17:12 »
taidan yrittää keksiä pyörää uudelleen? :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #301 : 13.04.2015, 22:08:59 »
taidan yrittää keksiä pyörää uudelleen? :D

Jep!  :D
Ellet sitten ala optimoimaan turbon heräämistä mikrosekuntien puollella.

Laitat vain suosiolla niin ison kuin mahtuu ja pudjetti antaa myöden, niin sitä ei tarvitse enää koskaan myöhemmin murehtia!



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #302 : 13.04.2015, 22:16:14 »
Jep!  :D
Ellet sitten ala optimoimaan turbon heräämistä mikrosekuntien puollella.

Laitat vain suosiolla niin ison kuin mahtuu ja pudjetti antaa myöden, niin sitä ei tarvitse enää koskaan myöhemmin murehtia!

Ja saishan sitä vaikka ihan paperille laskettua, miten cooleri/ahtoputkien kasvu vaikuttaa tarvittavaan ilmamäärään. tarvittava polttoineen määrä ja afr arvo nii siitähän sitä tietää paljonko ilmaa missäkii tilanteessa
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #303 : 15.04.2015, 06:42:43 »
Mikä tahansa jälkiasennus alucooleri on parempi kuin alkuperäinen.

Muistan kun laitoin 940 vakiocoolerin tilalle 300 * 300 * 76 alukennnon, niin ahtopaine nousi 0,5 bar -> 0,7 bar,
eli alkuperäisen kennon virtausvastus oli aika merkittävä. Tässä ei tehty mitään muita muutoksia samalla.
:o olisi vissiin pitäny mitata, paljonko painetta ahdin puhaltaa kun imusarjan paine oli 1,5bar :D Nyt ois tarkotus rakentaa melko vastaava setti mutta alucoolerilla tällä kertaa, jännä nähdä millanen ero huipputehossa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #304 : 15.04.2015, 06:43:14 »
Jos oikeasti hyvää kennoa haet niin vilkasepa vaikkapa lankun english potilas proju ja unohda kiinakennot  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #305 : 15.04.2015, 12:24:56 »
Jos oikeasti hyvää kennoa haet niin vilkasepa vaikkapa lankun english potilas proju ja unohda kiinakennot  ;)

300hv+ topikiin piisaa ihan oikeesti kiinakenno.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #306 : 15.04.2015, 17:17:35 »
Asiasta kuuleriin: onko kukaan muuten halkaissut tommosta KL-raasinkin mallikohtaista ja tutkannut mimmosta kennoa siellä sisällä lopuksi on?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #307 : 15.04.2015, 19:51:17 »
Asiasta kuuleriin: onko kukaan muuten halkaissut tommosta KL-raasinkin mallikohtaista ja tutkannut mimmosta kennoa siellä sisällä lopuksi on?

En ole halkaissut, mutta tirkistellyt sisälle kyllä.

En enää muista mille se näytti tarkasti, mutta tälläinen se ei ollut!


Jokseenkin jotain tämän tyylistä siellä sisällä oli.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #309 : 16.04.2015, 21:58:44 »
300hv+ topikiin piisaa ihan oikeesti kiinakenno.
Ja pidemmällekin, ellei kyse ole pidemmästä talla pohjassa ajamisesta radalla. Hinta-lämpötila suhteen osalta ajatellen 600x300x76 kenno on aika hyvä. Vähän lähtöjen paikkoja vaihtaa niin käy 200 ja 700/900 keulille kohtuullisella vaivalla ja nätisti.

Äkkiseltään mallikohtaisen coolerin sisukset näyttävät aivan samalta kuin ihan minkä tahansa kiinakennon. Eli riittää karkeasti reiluun 99% ahdetuista koneista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #310 : 16.04.2015, 22:55:50 »
Saako tännekkin heittää tämän? " ei se vakio kuuleri huono ole, virtaa ja jäähdyttää huonosti sekä hajoaa helposti."
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #311 : 17.04.2015, 06:47:26 »
Kukaan ei varmaan koskaan ole mittaillut tai kokeillut uutta vakiokennoa? Se läpeensä hapettunut puolillaan öljyä oleva 20 vuotta vanha ei välttämättä siirrä lämpöä ihan kuin uusi.

Mutta joo, näinhän se varmaan tässä teholuokassa on

Hinta-lämpötila suhteen osalta ajatellen 600x300x76 kenno on aika hyvä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #312 : 17.04.2015, 11:53:21 »
Kukaan ei varmaan koskaan ole mittaillut tai kokeillut uutta vakiokennoa? Se läpeensä hapettunut puolillaan öljyä oleva 20 vuotta vanha ei välttämättä siirrä lämpöä ihan kuin uusi.

Toivottavasti kukaan ei tuhlaa rahojaan uuteen vakiokennoon.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #313 : 20.04.2015, 23:07:19 »
-b23a vakio alakerta
-530 ruiskukansi
-a-nokka

Mikä ahdin olisi sopiva? Varmaan mega ohjaamaan ja viinaa tankkiin.. varmaankin k-jet imusarja johon tehty suuttimille paikat.. joku cooleri? Ehkä cummins tyylin pakosarja; riippuen tilasta amazonin konehuoneessa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #314 : 20.04.2015, 23:37:01 »
-b23a vakio alakerta
-530 ruiskukansi
-a-nokka

Mikä ahdin olisi sopiva? Varmaan mega ohjaamaan ja viinaa tankkiin.. varmaankin k-jet imusarja johon tehty suuttimille paikat.. joku cooleri? Ehkä cummins tyylin pakosarja; riippuen tilasta amazonin konehuoneessa..

itte kallistusin hx35 holsettiin. aika kova puristus b23a koneessa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo