KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #135 : 20.04.2013, 00:11:18 »
Kaveri alottaa tos 242 rojektin ja tekniikkaa mietitään. Sanokaa hintahaarukka budjetille ~300hp kokoonpanolle sillä oletuksella että B230FT -95 öljyruiskuilla 300tkm ajettu löytyy hyllystä apulaitteineen. Puhun siksi hintahaarukasta ku monia osia voi ostaa käytettynäki..

Paljonko budjetti putoaa jos tehotavote laskee 250hp?

Kiitos jo etukäteen! :)

arvio siis pelkälle moottorille, voimansiirto ja alusta ei kuulu tähän kysymykseen ny.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013, 00:14:33 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #136 : 20.04.2013, 00:28:59 »
Tonnilla saa ihmeitä aikaan.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #137 : 20.04.2013, 08:07:19 »
Ja touhutonni vielä päälle.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #138 : 20.04.2013, 08:43:56 »
niin tuo riippuu aika monesta asiasta..jos ostaa siihe jonku kopio garretin ja moottorinohjauksen käytettynä niin voi ehkä tonni riittääkki. :) oman deekuun ruuvauksen jälkeen voi sanoa että niitä touhutonneja voi mennä useempiki..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #139 : 20.04.2013, 11:04:36 »
Tohonkin, kuten moneen muuhunkin asiaan pätee hyvin tämä lausahdus; markalla saa markan moottorin ja kun pari markkaa laittaa lisää niin saa vähän paremman.. Ei kannatta liikaa laskeskella niin ei ala harmittamaan. Budjetti lähtee aina käsistä oli harrastuskohde mikä hyvänsä  :2funny: Karkeasti vois laskeskella (jos kerta löytyy kokonainen moottori valmiina)

-Laakerit, tiivisteet, stefat 250-350e
-Männänrenkaat 50-100e
-Turbo+pakosarja 800-1200e
-Ahtimen oheistarvikkeet (öljylinjat,liittimet tiivisteet jne) 50-100e
-Moottorinohjaus+johtosarja 500-2500e

Hinnat aika karkeita sen takia että hinnat vaihtelee niin paljon että mistä ostaa ja uutta vai käytettyä. Tosin tossa tapauksessa vois pärjätä jopa muokatulla vakiosarjalla ja esim mitsun 19T:llä. Ja vakio imusarjakin passaa noille tehoille. Mutta nälkä kasvaa syödessä kumminkin joten voihan sinne kellariin laittaa tulevaisuuden varalta h-profiilitkin kerta jos alakerran remppaa niin onhan siinä sitten ehjää alakertaa taas hetkeksi jopa sinne 400-600hp asti..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #140 : 20.04.2013, 11:38:01 »
Paljonko budjetti putoaa jos tehotavote laskee 250hp?

Eikös 250hv irtoa FT koneesta pelkästään isommalla ahtimella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #141 : 20.04.2013, 17:30:52 »
Eikös 250hv irtoa FT koneesta pelkästään isommalla ahtimella

Kyllä siinä saa jo suuttimet ja coolerin vaehtaa turbon lisäksi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #142 : 20.04.2013, 20:00:11 »
oma b230ft koneeni antaa hyvinkin reilut 350hv suorituskyvyn perusteella,penkissä ei olla käyty.sisältää

-
avaamaton 421tkm ajettu kone,saa nähdä kauanko pysyy nipussa
-k-nokka 150euroa
-itse muokattu immu 50euroa
-isot suuttimet 250euroa
-cooleri 200euroa
-3tuumanen putki, 3äänenvaimenninta ,v-panta n.250-350euroa
-holset(tuli vaihtokaupassa n.400-500euroa)
-itse tehty pakosarja n.100euroa
-biltema hukkis 109euroa
tohon vielä liittimiä letkuja ym.
oma mielipide on että säädettävää moottorin ohjausta ei tarvita,voihan sen ostaa jos on ylimääräistä mutta siihen menee se 500-2000euroa.
toi on mun käyttöauto jolla ajetaan 15-20tkm vuodessa ja toimii erittäin hyvin joka aamu
lähtee käyntiin ja polttoaineen kulutus on kohtuullinen 1-2litraa enemmän kuin vakio.pientä tyhjäkäynti ongelmaa joskus kuumana mutta niitä nyt on vakiossakin.
kaverilla on kokemusta megasta,on usein sanonut että laitetaan sullekkin mutta itse kun en ymmärrä siitä mitään ja mitä kuullu niin monilla ollu ongelmia sen kanssa.vakio moottorin ohjaus on luotettava ja hyvin toimiva niin ei ole tarvetta muulle.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #143 : 29.05.2013, 21:47:18 »
Onko kellään kokemuksia kl racingin KLR T2 nokka-akselista?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/motor-delar/kamaxlar/kamaxlar-volvo/8v/volvo-8v-turbo-kamaxel-klr-t2-2.html

Tuli tuollainen ostettua, kun tarvitsin vakionokkaa pienemällä perusympyrällä olevan nokan. Kokoonpano on B23ET alakerta ja portattu 46/37 venttiileillä, kuplanjousilla ja teräsretainereilla varustettu 530 kansi. Ahtimena toimii aluksi garrett to4e imu 49 ar.50(trim 40) pako 55 ar.84. Pakosarja on pulssijaettu hukkaportille asti. Jos laitteet ja megan saa toimimaan jossain vaiheessa kesää/ syksyä niin sitten ahdin vaihtuu talvella isompaan. Itse luulisin että tuo KLR T2 on turhan raju tuota nykyistä ahdinta silmällä pitäen?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #144 : 14.06.2013, 16:04:24 »
Itseäkin kiinnostaisi mielipiteet noista KLlän nokista.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #145 : 26.07.2013, 00:55:02 »
Nojuu. Pientä mutuilua tässä ja räknäämistä oman Volvon koneeseen. 504 tonttua olis mittarissa ja nyt on aika päästää vanhat sisuskalut levolle. Tehotavote näin alkuun 400 korville ja nälkä kasvaa syödessä. Siitä se sitten isonee, mutta nyt alkuun jos sais hyvän ensikokoonpanon kondikseen, mikä vois sen jopa 450-500 hummaakin kestää joskus hamassa tulevaisuudessa.. Korina 740 sedan ja kone B230FT ja 530 kansi (tietääkseni 530. Mahtaako noissa olla 531:siä ja mistä sen tunnistaa?) Eli työn alle menee:

-Mukit (mitkä)
-Veivit (h-prof?)
-Laakerit (mitkä?)
-Lohkon porautus himppasen isommaks
-Ahdin (mikä ois passeli)
-Pakosarja toteutuu ahtimen mukaan.
-Megaruutta (löytyy jo, mutta pikku lisähiluja pitää tilata)
-Suuttimet (mitkä ois hyvät)
-Putkistoon downpipe 3,5" ja siitä eteenpäin 3"
-Kanteen tartteis varmaan nokka vaihtaa ja vähän putsata jne tarpeelliset huollot
-Cometic hatun ja lohkon väliin?

Mitähän näitä vielä tohon on.. Puolunessa tässä kirjotan ja jotain saatto jäädä sanomatta.. Rahaa menossa ainakin jos ei muuta. Pikkuhiljaa tulee osia osteltua kun tilipäivä koittaa. Kunhan saan projektin kunnolla käyntiin, niin siitä varmaan topicia rupean kirjottaa. Yks 940 mulla oli n. 250hp vastaavalla FT koneella ja sitä tuli ruuvattua ja ropattua, joten perus handlinkia asiasta löytyy ja tekemällä oppii. Kavereita kans löytyy, jotka noita Volvoja rassaa ja te rakkaat foorumilaiset tykkäsitte ainakin jeesata sen ex ysisarjalaisen kanssa  S*

Kiitos ja aamen jos jaksaa joku jakaa hyviä vinkkejä. Sellanen järkevä, simppeli mahdollisimman halpa tottakai mutta ei pirkkalaatua. Oli se kiva, että se kone kans kestäis sitten. Ei nyt mitään ratarääkkiä mutta tajuatte varmaan! :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #146 : 26.07.2013, 10:02:36 »
kone B230FT ja 530 kansi (tietääkseni 530. Mahtaako noissa olla 531:siä ja mistä sen tunnistaa?)

Muuhun en osaa kauheasti ottaa kantaa, mutta alunperin ft-koneessa on 530 kansi.
Tunnistus ei vois helpompaa olla; kannessa on pakokanavien yläpuolella numerosarja.
Tässä tapauksessa 1000530 tai 1000531. Kolme viimeistä numeroa on siis se täällä yleisesti käytetty kannen malli.  :)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #147 : 14.08.2013, 21:30:58 »
Minkäs kokoset suuttimet ~350hv tavoitteisiin passelit re85sella?

Ostan suoraan riittävät suuttimet, niin ei tarvii niitä vaihdella sitten evo2seen..  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #148 : 14.08.2013, 22:59:45 »
Eikös noita suutinlaskureita ole useampia, sen kun vaan googlettaa
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #149 : 14.08.2013, 23:07:33 »
Eikös noita suutinlaskureita ole useampia, sen kun vaan googlettaa
Oliko tosta iloa? Ei ollut, kysyin siksi tossa, kun jollain on varmaan kokemusta että millä oikeesti toimii perkeleen punalohkossa.

Josset vastaa hyödyllisesti niin voi näsäviisastelut ihan omana tietona.

Ja kysymykseen liittyen saa heittää linkkiä putiikkiin mistä saa järkevästi suutinta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy