Proturbo  Autodiagnoosi

Nakuttaa kiihdyttäessä 3,4, ja 5.vaihteilla

  • 1 Vastauksia
  • 2666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Nakuttaa kiihdyttäessä 3,4, ja 5.vaihteilla
« : 01.08.2013, 14:27:21 »
Olen yrittänyt selvittää syytä siihen, että miksi volvo s80 D5 -02 (350tkm) nakuttaa kiidyttäessä kolmos-, nelos- ja viitosvaihteilla kun kierrokset ovat 1500-2200 välissä. Ykkösellä ja kakkosella ei kuuluu mitään. Tätä ongelmaa on jatkunut kolme vuotta ja vaikka kuinka ovat minulle korjaamolle vakuutelleet, että aja vain äläkä välitä, mutta enää ei kehtaisi kuunnella, koska kohta joku särkyy lopullisesti. Viimeisimpänä arvuuttelivat, että olisiko kaksoismassapyörä mennyt tai menossa. Se ei kuitenkaan mitenkään erityisesti täristä tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa (kytkin pohjassa) sisällä tai vapaalla. Olisiko jollakin tähän ongelmaan mitään selventävää tietoa? Heittäkää vain lisäkysymyksiä jos tarvitsee "laitetta" testata. Edellä oli joku kuvaillut oman autonsa ongelmia kiihdyttäessä, mutta ne ei jotenkin täsmännyt minun ongelmiin, koska minulla nakuttaa vain matalilla kierroksilla. Kiitos...

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Nakuttaa kiihdyttäessä 3,4, ja 5.vaihteilla
« Vastaus #1 : 01.08.2013, 15:55:18 »
Ettei ois suuttimet, kuten itse epäilen omasta pirssistäni? Tarkista ääninäyte täältä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36623.0
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron