Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
Tänään sain vaihdettua eteen uudet iskarit ja eibachin jouset. Outoa oli se, että takajouset oli pidemmät kui vakiojouset? Tais tuo kuitenkin jonkun verran madaltua. Pitää nyt vähän aikaa ajaa ja käydä suuntauksessa kattoo sit.  Huomenna katsastus -> mitä luulette. Voiko mennä katsastukseta läpi ilman, että pitää muutoskatsastaa?

Itsellä menee tolla korkeudella misä kuvassa hiukan ylempää eikä ole muutoskatsastettu vielä, viime latsastus meni ihan ilman kyselyitä tai muitakaan mutinoita läpi :) tarkotus olisi lyhentää sen kierroksen jousesta ja sit muutoskatsastaa sille korkeudell :)
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
eli kuvassa siis EI katkaistu jouset??.oliko uusi sarja??.itsellä odottelee tallissa sama sarja,tulee siis noin matala??.

Joo kuvassa EI ole vielä katkottu jousia :) ostin käytettynä mutta oli ehtiny olla noin 3kk alla, eli perjaatteessa uuden veroinen. veikkaan että nämä on aika yksilöitä nämä alustat. Eibach kun tosiaan lupaa pelkästään sen -30mm madalluksen :) onko sinulla pelkät pro-kit jouset vai koko paketti iskareineen päivineen?
« Viimeksi muokattu: 01.03.2015, 22:03:17 kirjoittanut kiMMMe »
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

hevepe

  • Vieras
änään sain vaihdettua eteen uudet iskarit ja eibachin jouset. Outoa oli se, että takajouset oli pidemmät kui vakiojouset? Tais tuo kuitenkin jonkun verran madaltua. Pitää nyt vähän aikaa ajaa ja käydä suuntauksessa kattoo sit.  Huomenna katsastus -> mitä luulette. Voiko mennä katsastukseta läpi ilman, että pitää muutoskatsastaa?

Tänään katsastettu ja eipä sanonut mitään jousista  :pomo:

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Itsellä menee tolla korkeudella misä kuvassa hiukan ylempää eikä ole muutoskatsastettu vielä, viime latsastus meni ihan ilman kyselyitä tai muitakaan mutinoita läpi :) tarkotus olisi lyhentää sen kierroksen jousesta ja sit muutoskatsastaa sille korkeudell :)

Onko nyt järkevää toi jousien katkaisu? Pahimmassa tapauksessa kun auto nostetaan ilmaan jää se jousi vapaaksi lonksumaan sinne kun on jo liian lyhyt sille iskarille. Plus että on se nyt melko noloa saada hylky katkotuista jousista ja siitä et ne nauraa sut pihalle sieltä konttorilta. Moni katsuri kun syynää alustan muutoskatsastuksessa oikein perusteellisesti sen alustan niin varmasti huomaavan että jousia katkottu. Ei nekään ihan tyhmiä ole. Ois varmaan kannattanut nuokin rahat satsata säädettävään alustaan niin ei tarvi alentua katkomaan jousia.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
Onko nyt järkevää toi jousien katkaisu? Pahimmassa tapauksessa kun auto nostetaan ilmaan jää se jousi vapaaksi lonksumaan sinne kun on jo liian lyhyt sille iskarille. Plus että on se nyt melko noloa saada hylky katkotuista jousista ja siitä et ne nauraa sut pihalle sieltä konttorilta. Moni katsuri kun syynää alustan muutoskatsastuksessa oikein perusteellisesti sen alustan niin varmasti huomaavan että jousia katkottu. Ei nekään ihan tyhmiä ole. Ois varmaan kannattanut nuokin rahat satsata säädettävään alustaan niin ei tarvi alentua katkomaan jousia.

eipä lähde jousi vapaaksi vielä jos yhden kierroksen ottaa pois, mun sarjassa kun on lyhyemmät iskarit mukana ;) mulla siis ei ole pelkästään eibachin jouset ja volvon vakio iskarit, vaan eibachin jouset ja bilsteinin iskarit. EIkä kertaakaan ole tullut sanomista katkotuista jousista ennenkään kun ei ole päässyt vapaaksi. Ostan säädettävän alustan sit kun tämä on loppu. Ja minähän teen omalle autolleni juuri niinkuin itse haluan ;)

E: http://shop.mamasan.fi/product/show/3478/alustasarjat-ja-jouset/1857/eibach-b12-pro-kit kyseinen sarja itselläni
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 00:38:48 kirjoittanut kiMMMe »
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Joo kuvassa EI ole vielä katkottu jousia :) ostin käytettynä mutta oli ehtiny olla noin 3kk alla, eli perjaatteessa uuden veroinen. veikkaan että nämä on aika yksilöitä nämä alustat. Eibach kun tosiaan lupaa pelkästään sen -30mm madalluksen :) onko sinulla pelkät pro-kit jouset vai koko paketti iskareineen päivineen?
koko paketti ois tallissa odottamassa :pomo: :pomo:

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
koko paketti ois tallissa odottamassa :pomo: :pomo:

Noniin :P itse todella tyytyväinen joten uskon että et tule pettymään :)
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
eipä lähde jousi vapaaksi vielä jos yhden kierroksen ottaa pois, mun sarjassa kun on lyhyemmät iskarit mukana ;) mulla siis ei ole pelkästään eibachin jouset ja volvon vakio iskarit, vaan eibachin jouset ja bilsteinin iskarit. EIkä kertaakaan ole tullut sanomista katkotuista jousista ennenkään kun ei ole päässyt vapaaksi. Ostan säädettävän alustan sit kun tämä on loppu. Ja minähän teen omalle autolleni juuri niinkuin itse haluan ;)

E: http://shop.mamasan.fi/product/show/3478/alustasarjat-ja-jouset/1857/eibach-b12-pro-kit kyseinen sarja itselläni

Onko sulla autossa tehtaan xenonit? Mietin vaan että miten näissä on se korkeudensäätö toteutettu että mistä se mittaa sen mihin korkeuteen se kuviota automaattisesti säätää. Itse olen omaan katsellut KW:n 1 tai 2 sarjaa. Ainut mikä vähän askarruttaa niin molemmat on kiinteellä takapäällä ja ainoastaan etupää säädettävä. Taakse lupaavat -40mm tiputuksen.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Onko sulla autossa tehtaan xenonit? Mietin vaan että miten näissä on se korkeudensäätö toteutettu että mistä se mittaa sen mihin korkeuteen se kuviota automaattisesti säätää. Itse olen omaan katsellut KW:n 1 tai 2 sarjaa. Ainut mikä vähän askarruttaa niin molemmat on kiinteellä takapäällä ja ainoastaan etupää säädettävä. Taakse lupaavat -40mm tiputuksen.
Mulla on KW:n kanssa tehty muutoskatsastus josta merkinnät otteessa etupää 330mm, takapää 360mm, säädettävä alustasarja. Eli persosasto ei ainakaan silmissä laskenut ja mulla oli sentään muutama kymmenen kiloa silloinkin duunirojua kontissa. Ja KW:n takapää on mun mielestä nimen omaan se ongelma, eli aivan liian löysä.
Kun laitoin BC:t taakse maalasin vaan jouset keltaisiksi ettei herätä turhaan huomiota...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Elikkä V70 -04 D5 tarviiko jotain erikois osia ostaa, jos laittaa nivojen tilalle perus iskarit? Jouset ainakin vaihtuu.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Stawamus Chief

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Osaako joku sanoa että löytyykö vm. 06 2.5T AWD:n pelkkiä madallusjousia joltain valmistajalta?

H&R:n kataloogista löytyy sarja etuvetoiselle, käykö se nelivetoon? TÜV-todistus on ilmeisesti vaan etuvedolle eli ongelmia odotettavissa nelivetoisen katsastuksessa?

Eibach on valmistanut Pro-kittiä nelivetoiselle, mutta ei valmista enää.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Elikkä V70 -04 D5 tarviiko jotain erikois osia ostaa, jos laittaa nivojen tilalle perus iskarit? Jouset ainakin vaihtuu.

Ei tarvi. Siis jos tulee normi iskarit ja normaalit jouset. Nivon jouset on löysemmät ja ohuemmalla langalla.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Ei tarvi. Siis jos tulee normi iskarit ja normaalit jouset. Nivon jouset on löysemmät ja ohuemmalla langalla.

Sen tiesinkin.. Onko mahdollista vetää kärryä -30mm madalluksella (perä) jos saa kuormajouset? Mä en sitten tiedä mitään näistä  :facepalm: jos koko alusta vaihtuu ehkä

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Sen tiesinkin.. Onko mahdollista vetää kärryä -30mm madalluksella (perä) jos saa kuormajouset? Mä en sitten tiedä mitään näistä  :facepalm: jos koko alusta vaihtuu ehkä

Voi vetää.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
Onko sulla autossa tehtaan xenonit? Mietin vaan että miten näissä on se korkeudensäätö toteutettu että mistä se mittaa sen mihin korkeuteen se kuviota automaattisesti säätää. Itse olen omaan katsellut KW:n 1 tai 2 sarjaa. Ainut mikä vähän askarruttaa niin molemmat on kiinteellä takapäällä ja ainoastaan etupää säädettävä. Taakse lupaavat -40mm tiputuksen.

ei ole xenoneita omassa :)

 osta tuo bc-racing niinkuin remekselläkin on niin saat taakse myös tuon säädön ;) ja halvempi kui kw ja varmasti yhtä hyvä
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

 

Proturbo  Autodiagnoosi