KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 703988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sambsbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • pensalla pestää pensselit dieselillä tehää voimaaa
onko toi bc racing hyvä v70 mk2? ei oo liian jäykkä? vai kuinka on ei mitää mikroautoo halua ainakaa on jo yks bmw pihas jossa meinaa leegot lähtee ku kannen päältä ajelee

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Moi

Tuossa huomasin tuollaiset Weitecin madallusjousisarjan suht edullisesti. http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v70-s-1
Jouset kun tilaa niin minkäslaista iskaristoa sitä kannattaa heittää vielä paikalleen?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
onko toi bc racing hyvä v70 mk2? ei oo liian jäykkä? vai kuinka on ei mitää mikroautoo halua ainakaa on jo yks bmw pihas jossa meinaa leegot lähtee ku kannen päältä ajelee

Ite just viime viikolla semmosen alle asentelin, kokemustahan ei vielä hirveesti oo ehtinyt syntyä, mut tähän asti ainakin oon tyytyväinen...sopivan jämäkkä, mut ei kova.

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Mites on porukalla onnistunut nuo BC-racingin muutoskatsastukset? Ens viikolla pitäis saapua alusta ja mietityttää kovasti kuinka saada papereihin :)

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Mites on porukalla onnistunut nuo BC-racingin muutoskatsastukset? Ens viikolla pitäis saapua alusta ja mietityttää kovasti kuinka saada papereihin :)

Näytti siellä olevan ainakin laput mukana millä pitäisi onnistua.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
BC- Racingin alustassa on jäykkyydensäätö joten saa haettua sopivat settingsit mitkä itselle sopii.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Asensin tuossa vkl volvoon v70 d5-02 eibach jousisatsin -30mm,ihan vakio iskareilla,oli pari vuotta vanhat sacshit.Etutolpat vaihtui ilman ongelmia,mutta taka jousten kans sai tapella kauemmin,kun ahtaat paikat,ei tilaa oikein jousenpuristimille.Alfamerin kirja sanoi,et pitäis jättää 15 mm rako jousen alapään ja rajoittimen väliin...Miksiköhän..?Mulla tais jäädä pari senttiä..Tuossa olen ajellu pari päivää,huomasin yhden silmiinpistävän eron...edestä keula tippui sen 25 mm,mut takaa sen 40 mm,ei sovi mun makuuni,kun auto keulii...Mistähän johtuu..?Ei viittis vanhoja normaali jousia enää vaihtaa takas...,Taka iskareissa oli pientä hikoilua havaittavissa,mut sai kyllä kunnolla painaa,et sai iskarin pohjaan...,nostaako järeämmät kaasuiskarit yhtään perää ylemmäs..?Kun ei viittis mitään kumeja tunkea kierrejousen väliin...

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Jousen paikalleen asettamisen jälkeen, tukivarren noustessa normaaliasentoonsa, jousen pää yleensä liikkuu kohti rajoitinkoloa. Varmaankin tämän vuoksi ohjeessa neuvotaan jättämään "ennakkoa".

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Onko väärät jouset mahdolllisesti? Näissä on enemminkin ongelmana se että perä jää ylös.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Joo,kyllä jouset on oikeata tyyppiä,E10-84-003-02-22-1456.Ja kattelin noita as. ohjeita takajousille..,eli eibach teksti oikein päin,tiheämpi jousikierre ylös.Jotku väittää et keula ei laske madallus jousin as.jälkeen tarpeeksi johtuen tukivarsien puslista,jotka ei anna tarpeeksi myöten..?Tein tark.mittauksen juuri..,ennen mad.jousia etu ja taka 380mm kaaresta navan keskelle,nyt etu 355mm ja taka340m,tosin peräluukussa työkaluja n.50kg,Kai nuo takajouset jotain pitäis kantaa...,?Ajelen vielä tässä ja katselen muutuuko mihinkään..,jos ei täytyy jotain koroke rengasta yrittää värkätä takajousen yläpäähän.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Nuo perus madallusjousisetit tuntuu näihin olevan mallia takaa alas ja edestä ehkä hiukan. Sama oli 1-koppaisessa. Eteen säädettävää tai jouset esim. Vallilan takomon kautta..
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Mää voin mitata ku mun v70 kotiutuu mitä mulla näyttää korkeudet. Mulla on eibachin -30mm jouset sachin advantage-iskareilla.. sikäli mikäli oikein muistan niin se ei keuli.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kävinpä oikein mittaamassa tuosta omasta laitoksesta, tämän hetkisellä säädöllä n. 320-325mm edessä navasta kaareen. Sarjana KV:n Variante1.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Niin,kyllä kai tuohon tarttee tehdä jotain...,taka iskarit oli hikoillu hieman, sachs super touring,taitaa olla halvin malli?Vois kokeilla vähän jäykempää..,en tiedä olisko vaikutusta..,ainakin kevyt peräisessä autoissa voi jäykät kaasuiskarit jotain vaikuttaa,kun ylöspäin työntävä voima on suurempi kuin vuotavilla vanhoilla,ainakin teoriassa..Mulla on tuossa v70;ssä R mallin keula,ja kesäksi löytyy 18" 235x40 kumit ärrän vanteilla..,keulaa olis vara varmaan pudottaa,nuo säädettävät tolpat olis yksi vaihtoehto...,mahtaako saada erikseen sääd.etutolppia tuolle eibach jouselle?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Niin, saikohan näihin Bilsteinin Sprint-sarjan iskareita, nehän on se lyhennetty versio. Sitten riipasee jenkan pois etujousista? Tuohon Eibachin jouseen on varmaan huono coilover iskaria laitella...
Tai sitten muutostaa madallussetin ja hakee BC:n etutolpat tarvikkeena. En tiedä mitä maksaa mutta itselle hommasin taakse kun KW:t kuoli.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Ateho  Elekma