Carcom Oy  Ateho

760 d24t Syö öljyä (Jäihin)

  • 79 Vastauksia
  • 29260 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #60 : 11.02.2012, 00:05:11 »
Erityyppisiä on leimasejät. Mulla kun 300:sta oli tehostin rikki niin meinas vaan että noo periaatteesa pitäs olla
toimiva kun semmonen siinä on ja löi leiman paperiin

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #61 : 11.02.2012, 00:38:00 »
Käsittämättömiä katsastusmiehiä. Mulla otti amerikan turbossa putki koriin kii eikä mitään sanottu.  ???
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #62 : 11.02.2012, 08:39:52 »
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #63 : 11.02.2012, 09:05:03 »
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
Tai harkinnu uudestaan sitä nakkikioskiheijaria :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #64 : 11.02.2012, 13:40:53 »
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
Tai harkinnu uudestaan sitä nakkikioskiheijaria :D

Noo uusinta leimalle nähää.. Eikä sitä kehannu konttoria vaihtaa ku olin maksanu jo
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #65 : 19.02.2012, 23:06:34 »
Taas vietetty aikaa moottori tärväämössä (tallilla)  ;D
Ja jotain keksin tylsään kevät iltaan.
Voltti mittari kuvastaa ahtopaine mittaria kun sovittelin vaa paikoilleen ja aikasta kivuttomastihan ne meniki sinne  ;) huomenna toteuttaan valmis versio.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 23:15:56 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #66 : 21.02.2012, 16:04:29 »
Yritin ymmärtää Hannu_264:sen linkittämää jenka kellon muokkaus ohjetta mut niitä yön pikkutunneilla saanu sisäistettyä mitenkään ja totesin et omalta kannalta tulee fiksummaks hankkia diiselin kierrosluku mittari ja ruuvata se paikoillee toho  :D
Ei tarvi ruveta pilaamaa noita mittareita mitä iteltä löytyy.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #67 : 22.02.2012, 21:45:27 »
Taas vietetty aikaa moottori tärväämössä (tallilla)  ;D
Ja jotain keksin tylsään kevät iltaan. (Kuva poistettu lainauksesta.)
Voltti mittari kuvastaa ahtopaine mittaria kun sovittelin vaa paikoilleen ja aikasta kivuttomastihan ne meniki sinne  ;) huomenna toteuttaan valmis versio.

miten noi mittarit on kiini tossa? itse olen kans suunitellut kans samanlailla.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #68 : 23.02.2012, 02:05:02 »
Ihan sikaliimalla ne siihen kiinnitin lopulliseen versioon  ;D

Vaihdoin suuttimet tänään tosta vanhasta koneesta kun tuossa toisessa pari tahto prakaa välillä..
Purin myös kannen joka oli tuossa holossa ryhmässä alunperin hattuna. No yllätys oli suuri et sielhän on joskus joku tehnyt jotain remonttia. mm 3 imuventtiiliä oli parempia kuin muut ja tekstit selvästi erotettavissa. Kammiot tosin sai sormin nypittyä irti  :o

Uusinta näytölle tehtävää :
1. Raidetangon suojakumi
2.Ohjaustehostimen letku
3.Kardaanin tukikumi / laakeri
Noihin se on oottanu inspiraatioo jo pari viikkoa  :-[
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012, 23:30:42 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #69 : 23.02.2012, 23:48:23 »
Tällästä on kaverille kasailtu sillä aikaa




Moottori on hartaudella kasattu vain hyväksi todetuista osista :D
Ryhmä on hoonattu,laakeroitu,rengastettu,tiivistetty
Kansi höylätty,välykset säädetty, 3kerroksinen elringin peltipahvi,ohjurit vaihettu,suuttimet tarkastettu testipenkissä,uudet aluslevyt,venttiilien kumit uudet

Aika sekasikiö tosta koneesta tuli  ;D
Ryhmä on seiskasta. Kansi on ysistä. Pumppu LT:stä johon naitettu seiskan pumpusta ahdonalasen syötön ohjaus. Hitaasti metsästetty hyviä osia siihen jotta luulis toimivan  :P
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012, 23:51:20 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #70 : 28.02.2012, 02:12:20 »
Tänään sain vähän inspiraatiota toho omaaki rotteloo. Kävin teettämäs ohjaus tehostimen letkun 70cm pitkä 350 bar kestävä letku prässätyillä päillä jossa kierteet = 26,60€ Ei paha  :P
Irrotin kardaanin etupätkän ja tein kahesta rikkinäisestä kardaanin kumista ratkaisumassan kanssa yhen ehjän  :) Kiinnitin pätkän takas paikoilleen. Kävin vähän ajelemas ja sen jälkeen huomasin et 6 sylinterin suutin ei oo ihan järjissään. Otin irti ja testattiin penkissä ni sehän kusi ku rakko vikanen kameli  >:( Purin ja pesin ni parani pikkasen mut ei siit ihan täydellistä tullu. Ajaa kuitenki asiansa  :buck2:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "city maasturi"
« Vastaus #71 : 29.02.2012, 19:02:57 »
Huomenna uusinta  ;)
Kävin konttorilla kyselemässä samalta inssiltä joka tän viimeks katto ni hänelle kelpaa korjauskirja vastaavuus todistukseks ja osaluetteloks  ???
Ihmetteli hetken aikaa ku muisti tän ja viimekerralla kirjotti sen että moottori huohottaa ja savuttaa ja vuotaa öljyä ja nyt ei ollu mitään ku noista.. Kyllä ajoin siis tällä konttorille ku on tän päivän siirto laput. Oli pakko päästä imettää edes vähän laillisesti  :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24t Leimattu tänään 1.3
« Vastaus #72 : 01.03.2012, 18:33:26 »
Jotain hyvää ettei huonoakin. Ehassa on leima ja sen takia tänään uponnut aikaa konttorille ja edestakas hallile n.5,5h  :D
Käsijarrusta pomppas. Ekan kerran kun tulin takas hallille putsailin vas käsijarrun osat ja löin nippuu ja ajoin takas konttorille. No edelleen sama puoli ei ota. Kävin hakemassa uudet palat molemmille puolille ja hallille asentamaan. Sitte vasta meni läpi. Oli vanhat palat kulunu ihan munan muotosiks ni ei ottanu ku n.4mm kaistale kiinni   ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24t
« Vastaus #73 : 11.03.2012, 22:27:24 »
Tälläkään oo muuta ku ajettu. 6 sylinterin suutin vuotaa vieläkin  :-\
Toimivaa saa tarjota. Siis turbon 155bar suutinta joka ei liruttele.
Etutolpat pitäis ottaa irti ja tehä nuille camryn iskareille kunnon holkit.. On päässy jotenki väsymään nuo holkit mitkä siel nyt on ku kolajaa...
Kaveri liimas takalasiin tarran "Kierrätä nyt BIOJÄTE"  :idiot2:
Nii joo ja liimasinhan ite Turbodiesel tekstin kontin luukkuu.

Pitää huomenna ottaa pari kuvaa nyky kuosista.
Nii joo ja unohtunu kehuu sitäki et rek otteesee ei tullu muuta merkintää ku ahtopaine 0,8 ja 102 kW ja muutosrosentit on 14...  :P
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 22:43:08 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24t
« Vastaus #74 : 13.03.2012, 23:11:39 »

Huhotospönttö  :D



Kesää odotellessa et uskaltaa tiputtaa viel vähän  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy