Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604434 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1590 : 20.06.2015, 19:13:12 »
9/5 =1,8
17/11=1,6

Seosalueet näyttää olevan aika samoilla himinöillä. Toki jo seoksia arpoo kapeakaistahappianturilla, voi muodostaa haluamansa totuuden
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1591 : 20.06.2015, 21:53:57 »
Toki jo seoksia arpoo kapeakaistahappianturilla, voi muodostaa haluamansa totuuden

Minä olen ainoa, joka on säätänyt kapeakaistalla, sillä kukaan muu ei ole riittävän "hullu" edes yrittämään.    :idiot2: :D

Mutta tuosta seos-alueen leveydestä olen voimakkaasti eri-mielinen.



Katsomalla kuvaa asia seljennee mitä ajan takaa.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1592 : 21.06.2015, 01:04:28 »
Ei ongelmaa, kaikillahan on tiedossa etanoolin parhaat teho-, osakaasu- ja bensapihiseokset, kattoo vaan laajakaistaa ja säätää seokset kohilleen tilanteen mukaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1593 : 22.06.2015, 18:27:12 »
Jahas, leimasta tuli hylsy! Mikä ei kyllä yllättänyt yhtään mutta syy olikin se ylläri.

Ennen leimasetää, joka ei tällä kertaa ollut MK, kuten viitenä edellisenä vuotena, en ollut huomannut kynnyskotelon takapäässä mitään poikkeavaa, vaikka pakoputkiston vuoksi repsikan puolella teutaroinkin muutama viikko sitten.

Joten paikattavaksi meni! Ja tämä oli se ylläri!  :o
Toinen huomautus oli sumuvalojen korkeuden säätö repsikan puolella, joka on ollut sama jo viisi edellistä katsastusta. Kolmas huomautus oli takarenkaiden kulutuspinta, neljäs takarekisterikilven valo, viides se pipi-paikka (laastaria) jonka ainakin tietävät paikalliset!  :D

Alustasta ylipäätään, nivelistä, puslista yms. ei ollut kuulemma mitään huomauttamista, vaikka leimasetä mittari kaikki jarrulevyjen paksuudetkin (totesi pettymyksekseen ne täysin riittäviksi).

Taka-gummit taisivat siletä juhannus-aattona, kun harrastin hitusen ovi edellä liikennevaloista lähtöjä....   :D







Ei ongelmaa, kaikillahan on tiedossa etanoolin parhaat teho-, osakaasu- ja bensapihiseokset, kattoo vaan laajakaistaa ja säätää seokset kohilleen tilanteen mukaan?

Niimpä!  :buck2:

Olen kokeillut hitusen yli kahta sataa sopitus komboa sadan viidenkymmenen erilaisen syttykartan kanssa, joten aihepiirin parissa on LH:n keralla hitusen testailtu.  :idiot2:

Turvallinen ja toimiva tapa LH-turbossa on säätää alipaineet stoikalle ja hitunen ennen ahdoille siirtymistä aletaan sitten sopittamaan sakeammin melko pikaisesti sinne 0,8 lambdaan. Viimeistään 0,2 baarin ahtojen puolella, sillä 0,8 lambda-arvossa olisi syytä olla tai voi ilmetä erinäisiä nyppimis oireita yms. "kivaa".

Mitä vähemmän sopitus poikkeaa tuosta valitusta arvosta sitä helpompaa sytkää on säätää. Eli mahdollisimman hyvin kurissa pysyvät seokset ja lineaarisesti muuttuvat (olivat ne mitä tahansa) ovat kaikkein helpommat säätää sytkän osalta kun sinne asti pääsee. Eli sopitus niin timmiin kuntoon kun voi/osaaa ja kykenee ja vasta sitten syttyä säätämään.

LH:n kanssa tämä resepti on ehdoton, ellei satu olemaan saatanallinen säätäjätm, sillä kapea-kaista lambdalla laihalle kikkailu edellyttää LH:n kanssa kaikenlaisten lambdan asetusten ruuvaamista, joka on sellainen suo, että sinne saa aikaa vaikka vuoden verran katoamaan kevyesti.  :idiot2:

Laajakaistan kapeakaista emulaatiot eivät oikein toimi, sillä jos ne ovat liian hitaita (yli 50ms reaktioaika), niin LH pahoittaa mieletmnsä ja pahasti! Ja tämän jälkeen on luvassa niin saatanallista säätämistä, ettei paremmasta väliä!  *karkuun->

Mutta edistynyt säätäjä voi käyttää noita kapeakaista emulaatioita, kunhan on ruuvannut sopivat asetukset lambdan aikavakioiohin ja targetteihin.

Muilla säädettävillä ruikkareilla pelaavat tekevät mitä tahtovat, mutta toimii tämä resepti heilläkin.

Toki jo seoksia arpoo kapeakaistahappianturilla, voi muodostaa haluamansa totuuden

Niin, mitäpä muutakaan tarvitsee tietää, kuin se, että sopitus on sakealla tai laihalla? Siinä on minusta hyvin binäärinen tulos ja silläkin saa säädettyä, kunhan omaa hitusen kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä.  :pomo:

Tämän projektin tarkoitus on ollut osoittaa, että LH:ta pystyy säätämään mielensä mukaan ja sen voi kaiken lisäksi tehdä ~200,- investoinnilla (ostric).  :hello:

MOT! 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1594 : 22.06.2015, 20:55:42 »
Onko sulla näyttää millainen syttykartta sinulla on? Mielenkiinnosta haluisi nähdä, itse juuri sytkää säätelen.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1595 : 23.06.2015, 12:17:36 »
Onko sulla näyttää millainen syttykartta sinulla on? Mielenkiinnosta haluisi nähdä, itse juuri sytkää säätelen.

Muoto vai asteet?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1596 : 23.06.2015, 12:43:43 »
Muoto vai asteet?

Toki maks asteet jne kiinnostaa myös, mutta lähinnä tuota muotoa meinasin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1597 : 23.06.2015, 19:45:09 »
Toki maks asteet jne kiinnostaa myös, mutta lähinnä tuota muotoa meinasin.

Melkein poikkeuksetta vakiokartasta on miinustettu asteita paitsi pieniltä kierroksilta ja isommilta kuormilta.  Merkittävin poikkeus on nimenomaisesti se, ettei ennakko muutu vakioarvolle täys-kuormalla 4500rpm kohdalla, niin kuin vakiokartassa ja koska kartta on kadulla säädetty ei se sisällä samanlaisia monttuja/ryppyjä kuin bensan vastaava ja varsinkaan siellä alle 4500rpm ei ole samanlaisia ryppyjä, vaan kartta on huomattavasti tasaisemmin muuttuva, koska wiinalla kone ei kilise niin herkästi kuin bensalla.
Isoin miinustaminen on 10,5 astetta ja se on 50% kuormilla suurimman väännön kohdalla. Siinä missä bensalla on 37 astetta, wiinakartassa on 26,5 astetta.

Jarrupenkissä ryppyjä sattaisi tullakkin enemmän, kuin kadulla.

Mutta pääsääntönä, vähemmän on enemmän. Paitsi siellä missä bensa ei kestä ennakkoa isoilla kuormilla, jolloin mennään bensan ennakoista ohitse mutta enintään 1,5 astetta. Väännön kippi-piste tulee useimminten vastaan ennen nakutusta.

Tosin tässäkin on edellytyksenä se, että sopitus on kunnossa ja vielä tärkeämpää on se, että se on tasainen, sillä muutoin sytty-kartan säätämisestä tulee tuskaa, epätoivoa ja ahdistusta! (kokeiltu kerran, jos toisenkin).  :idiot2:

Ennakkoa wiina kestää kyllä, mutta vääntö vähenee kun ennakko nousee liian isoksi. Syy tähän on palotapahtuman kipakkuus wiina vs. bensa, josta bensaa voi verrata dieseliin.  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1598 : 23.06.2015, 22:33:15 »
Paljo tehoa tuolla ahtimella? Muutenki käyttökokemuksia 05 sarjan mitsusta? Laita vaikka yv kuva mite istuu konehuoneeseen! :pomo:

Mikalle varmaan ok näyttää kuvia tässä topicissa, tästä hänen säätämästä laitteesta?  :)






Seuraavaksi vuorossa AW30-40 Vinokoneen perään...  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 24.06.2015, 09:50:51 kirjoittanut masa88 »
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1599 : 24.06.2015, 09:32:13 »
Kuvien perusteella näyttäisi olevan hyvin säädöissään
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1600 : 24.06.2015, 16:32:45 »

Tämän projektin tarkoitus on ollut osoittaa, että LH:ta pystyy säätämään mielensä mukaan ja sen voi kaiken lisäksi tehdä ~200,- investoinnilla (ostric).  :hello:


Mites se kierrosrakoittajan nosto sinne 8,3-8,8krpm nurkille ja se elämä niiden 1600-2000cc suuttimien kanssa?

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1601 : 24.06.2015, 16:36:25 »
rajottimen nostokin onnistuu, onhan börjet sen jo tehneet, tässä topicin autossa ei oo moiselle ilmeisesti ollu tarvetta ja ei siihen oo siksi varmaan perehdytty. muualla tosin asiaan jo on perehdytty, ei ihan yhtä helppoa kuin esim. megassa mutta ei se rakettitiedettä ole. ja moneenko eutoon taas kerran tarvitaan 1600-2000cc suttimia? niitä varten voi jo ostaa vaikka sen motecin.
LH&ostrich

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1602 : 24.06.2015, 16:55:11 »
Mites se kierrosrakoittajan nosto sinne 8,3-8,8krpm nurkille ja se elämä niiden 1600-2000cc suuttimien kanssa?

LH:ssa rajoittimen nosto on helppoa, mutta EZK:sta en ole kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta, eikä tulekkaan niin pitkään kun laatikkona on AW.

Rajoitin on LH:ssa pelkkä 8-bittin luku. Vakio-arvo on 39.
39 = 6293
38 = 6490
37 = 6640       
36 = 6780       
35 = 6920
34 = 7070
33 = 7230
32 = 7390
31 = 7550
jne....


Noin (1600cc) isoja sumuja en tiedä LH:n sovitetun, sillä noilla pitäisi saada bensalla irti 750hv 80% aukioloajalla.
Voi vaatia jo kahden suutinpankin käyttämistä ja 2*4 suuutin settiä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1603 : 24.06.2015, 22:39:22 »
Syynä tähän kahteen suutinpankkiin on se, että kun suutinvakio #4 saavuttaa arvon 1000, niin sen alapuolella sopitus sekoaa tietyissä tilanteissa.

Eli maksimi-suuttimien koolle on omat maksimi rajansa yhdessä pankissa. Lisäksi alkaa se ohjauksen tarkkuus siellä pienillä kuormilla tulemaan niin epämääräiseksi, jos suutinten aukeamis-ajassa on hitusenkin enemmän hajontaa. Vaatisi niin pirun monen parametrin muokkaamista kaikkiaan, että laittaisin ennemmin kaksi sumu-settiä (600&1100cc) ja ohjaisin niitä siten, että toista enemmän pienillä kuormilla ja toinen setti sitten mukaan lappu lattiassa.

Mutta oikeasti, onko LH enää se fiksuin ohjaus siellä +1000hv luokissa kun sen IMMut ovat olleet tapissa jo aikoja sitten. Tai edes enää siellä +600hv luokissa, kun IMMut alkavat pohjata?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1604 : 01.07.2015, 20:22:15 »
Tässä parina viime päivänä on tullut rukattua noita wääntö-rajoitetun kohdan ennakkoja poistellen rajoituksia.
Tein tämän siksi, että eräs wiinamäen mies toivoi saavansa jättää uuden vaihteen tänne kouvostoliittoon.

Suosittelin minulle entisestään tuttua 2-vaihdetta, kun häneltä ylivaihde (4) jäi jo AW:sta tänne.  :2funny:

Ja kun joku kyselui tuota wiinan syttykartan kuvaa, niin tälläinen se on tällä hetkellä.




Kovalla laatikolla toinen wiinamäenmies sai 12,2L/100km ja minulla se pyörii siinä 16L/100km korvilla ajotavasta riippumatta automaagilla.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015, 20:25:24 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy